To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Jaki olej do Outka 2.0 DiD

Anonymous - 22-08-2009, 17:00

Ale cyrki....mówię wam...... :lol:

Zdecydowałem się jednak na tą wymianę oleju.....podjeżdżam do Norauto i panowie zaczynają mi szukać oleju z odpowiednią specyfikacją.......Podłączają specjalny komputer który pokazuje wszystkie oleje do wszystkich samochodów według AUTO DATA.....
Wyszło im że musi być olej CASTROL EDGE 5W30 506.00 lub 506.01 i C3....Niestety tego oleju nie mają......Mają CASTROL EDGE 5W40 który ma specyfikację 505.01 taką jak podają w instrukcji obsługi i też C3......na dodatek taki podaje CASTROL na swojej stronie internetowej ale oni mi tego nie wleją bo oni pracują według norm AUTO DATA.......no chyba że podpiszę im oświadczenie że wymiana jest na moją odpowiedzialność.........

No i dalej jeżdżę na starym.......

Anonymous - 22-08-2009, 19:36

AlCapone, dlaczego pojechałeś akurat tam?
Anonymous - 22-08-2009, 20:46

jaceksu25 napisał/a:
AlCapone, dlaczego pojechałeś akurat tam?


Mam różne firmy w marketach i akurat tam miałem bliziutko i chwilkę wolnego czasu.....no i zagaiłem.....nie było to jakieś specjalnie celowe.....

Od jutra zaczynam mailowanie do Mitsubishi.....

Parę pytań :

*Jakim olejem jest zalany w tej chwili silnik
*Jaki olej na dolewkę
*Jaki olej na wymianę uwzględniając specyfikację ale i też zasiarczenie oleju ponieważ jest to bardzo ważne jeśli chodzi o silniki z filtrem cząsteczek stałych

I wszystko proszę na papierze......... :!:

Winiooo - 24-08-2009, 20:18

Witam.

Niedawno wróciłem z urlopu. Jednak moje obawy co do oleju były słuszne. Za Bratysławą sprawdzam poziom, a tam ledwo co widać. Zadzwoniłem więc do serwisu mitsubishi w poznaniu i odziwo koleś wiedział jakie smarowanie wcześniej mu dali. Był to olej shell-owski 5w30. Zalałem 0,8l i było ok. Na dłuższą trasę zwłaszcza autostradową gdzie jedzie się powyżej 130km/h przez dłuższy czas, dodatkowa buteleczka oleju w bagażniku jest niezbędna. I żaden spec z serwisu nie jest mnie w stanie przekonać że przez 15000km nic nie będę musiał dolewać. Jeżeli jeździ się tylko po mieście można nie dolewać w przeciwnym wypadku prawie zawsze coś zeżre.

Wazzi - 24-08-2009, 23:20

Ja od paru lat jezdze VW z pompowtryskami i nei ma silnych pompowtryskiwacze jak sie je dusi biora olej i jest to rzecz normalna.
karol_alasz - 25-08-2009, 03:47

Wazzi napisał/a:
VW z pompowtryskami i nei ma silnych pompowtryskiwacze jak sie je dusi biora olej


Nawet nie specjalnie musi byc VW... Na troche silniejszych maszynkach ale nadal Pumpe Duse rodem z Germanii (Bosch) dolewam 5 litrow DZIENNIE ! ! ! :mrgreen:

No byłbym niesprawiedliwy gdybym nie dodał,że to agregaty prądotwórcze,2-suwowe w ukladzie V..... :twisted:

yesko - 01-12-2009, 22:44

Temat już nie młody ale mam za tydzień umówiony przegląd w ASO. U mnie wypadło to akurat po roku użytkowania, nie przejechałem 20 tys. km. /13,5/. Poczytałem tu trochę o olejach i widzę, że wielu z Was proponuje nie wlewać Castrola do 2.0 Di-D. Zapytałem u mnie w ASO co zostanie wlane do mojego Outlander'a - okazało się, że Castrol.
Zapytałem czy mogę przyjechać ze swoim olejem, powiedziano mi tak ale musi spełniać normy Mitsubishi.
Dla pewności jeszcze zapytałem czy Motul Specific 504.00-507.00 5W-30 się nadaje i ...
otrzymałem odpowiedź odmowną ponieważ "nie spełnia norm zalecanych przez Mitsubishi".
Który olej w tej sytuacji mam nabyć, chyba najlepiej, żeby miał napisane na etykiecie to co w instrukcji czyli 505.01/506.01 ale czy jest taki...?
Jeżeli mam stracić gwarancję to nie będę się upierał...
jak później się ewentualnie dochodzić z ASO i udowadniać, że wlany był właściwy olej - chyba przez TVN Turbo... ;(

sylb - 01-12-2009, 23:45

Po prostu, zmień ASO na taki co akceptują :)
JCH - 02-12-2009, 11:34

A ten olej:
Motul Specific 506.01-506.00-503.00 0W-30 - 100% synthetic
lub
Motul Specific 505.01-502.00-505.00 5W-40 - 100% synthetic
:?:

mitsu00 - 02-12-2009, 11:45

yesko napisał/a:
Temat już nie młody ale mam za tydzień umówiony przegląd w ASO. U mnie wypadło to akurat po roku użytkowania, nie przejechałem 20 tys. km. /13,5/. Poczytałem tu trochę o olejach i widzę, że wielu z Was proponuje nie wlewać Castrola do 2.0 Di-D. Zapytałem u mnie w ASO co zostanie wlane do mojego Outlander'a - okazało się, że Castrol.
Zapytałem czy mogę przyjechać ze swoim olejem, powiedziano mi tak ale musi spełniać normy Mitsubishi.
Dla pewności jeszcze zapytałem czy Motul Specific 504.00-507.00 5W-30 się nadaje i ...
otrzymałem odpowiedź odmowną ponieważ "nie spełnia norm zalecanych przez Mitsubishi".
Który olej w tej sytuacji mam nabyć, chyba najlepiej, żeby miał napisane na etykiecie to co w instrukcji czyli 505.01/506.01 ale czy jest taki...?
Jeżeli mam stracić gwarancję to nie będę się upierał...
jak później się ewentualnie dochodzić z ASO i udowadniać, że wlany był właściwy olej - chyba przez TVN Turbo... ;(


Do tego silnika musisz miec tylko olej dedykowany do silnika z pompowtryskiwaczami. Specyfikację masz w książce serwisowej. Do 2.2 HDI pasuje 504.507 low SAPS.

Pozdr.

Wazzi - 02-12-2009, 12:41

504-507 jest jak najbardziej ok takze chyba musisz ludzi w ASO ustawic do pionu, bo mi to podchodzi pod to zebys bral ich olej, bo nei bedzie Ci sie chcialo szukac.
androzek - 02-12-2009, 16:28

Ja wcześniej mówiłem napisałem to centrali MMC i otrzymałem oficjalną odpowiedź że powinienem lać 507.00 i tym mejlem pojechałem do ASO - szef serwisu się nawet ucieszył bo też ma podkładkę.
mitsu00 - 02-12-2009, 16:44

androzek napisał/a:
Ja wcześniej mówiłem napisałem to centrali MMC i otrzymałem oficjalną odpowiedź że powinienem lać 507.00 i tym mejlem pojechałem do ASO - szef serwisu się nawet ucieszył bo też ma podkładkę.


507 znaczy że mówimy o wydłużonym interwale wymiany oleju. Mimo tego musi to by olej dedykowany do silników z pompowtryskiwaczami jeśli wlewasz do 2.0 TDI! Wzmianka o tym musi widniec na opakowaniu.

Pozdr.

sylb - 02-12-2009, 17:56

normy wg. VW
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.

VW 507 00 - Nowa norma VW dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych, silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa.

wowo - 06-12-2009, 21:27

Bzdury w tym ASO mówią! Ja miałem właśnie przegląd po 12 miesiacach (i 12tyś km) i bez problemu zalali mi moim Motulem specific 504.00-507.00 audi vw. Do naszych 2.0D mamy normę 507. Spytałem oczywiście wcześniej w ASO RM Filipowicz i jedyna uwaga, to aby butelka była fabrycznie zapieczętowana.

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-42.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group