Pajero IV - [3.2 DID] czy chipowac pajero 3.2did 200km?
MP - 29-01-2010, 21:49
gdyby kogoś interesowało to juz mozna chyba cos zrobić z silnikiem 200Km fabrycznie:
http://www.44tuning.pl/mi...omatic-dpf.html
jak ktos sprawdzi to chętnie przeczytam opinie.Sam na razie sie zastanawiam. Mój Misiek ma fabryczne 200 KM. Zastanawiam sie czy gra jest warta świeczki. Nie jast to przeciez auto sportowe a i takiego wcale nie zamawiałem.Ciekawi mnie o ile spada spalanie i czy silnik jest bardziej eksploatowany czy mniej?
zbyszekm2 - 13-02-2010, 01:29
Ja mam podniesioną moc od 8 miesięcy, zrobiłem ok. 25 tyś i jestem zadowolony:)
Robert-SMOK - 13-02-2010, 12:11 Temat postu: Zadowolony Witam- ja również mam podniesioną moc na Power-box-ie z V-tech. Przejechałem około 20 tyś km- miałem wersję 170 KM- a różnica naprawdę znacząca szczególnie w trasie przy wyprzedzaniu oraz w spalaniu- w trasie obecnie wynosi 9,2l/100km. Pozdrawiam.
Anonymous - 14-02-2010, 21:16
No to pytanie jest następujące:
Dlaczego firmie Mitsubishi zależy żeby sprzedawać samochody z silnikami słabszymi i palącymi więcej paliwa?
Przecież gdyby fabryczne silniki były mocniejsze i mniej paliły, to byłyby to dwie poważne zalety dla potencjalnych klientów. Czyli firma Mitsubishi sprzedawałaby więcej samochodów i zarabiała w ten sposób więcej pieniędzy...
gupie one jakieś, czy co?
Gene - 16-02-2010, 09:38
Nie wiem, moze i jo gupi jestem ale mysle se, ze zmiana parametrow pracy silnika ma wplyw na zywotnosc podzespolow...
zbyszekm2 - 16-02-2010, 10:41
Gene napisał/a: | Nie wiem, moze i jo gupi jestem ale mysle se, ze zmiana parametrow pracy silnika ma wplyw na zywotnosc podzespolow... |
Trochę się mylisz . Mitsu ustawia takie parametry, żeby auto chodziło i miało jakąś tam moc. Jeśli ustawi się porządnie parametry i obliczy wszystko jak trzeba to można zmieniać te parametry i tym samym często jest tak że silnik ma lepszą kulturę pracy.
Gene - 16-02-2010, 16:26
Zbyszekm2 napisał/a: | Trochę się mylisz | Napisalem, ze sie nie znam. Opieram swoja opinie na doswiadczeniach teoretycznych i na pewnej logice. Cytujac kolege Gootka:
Gootek napisał/a: | gupie one jakieś, czy co? | nie sadze, ze inzynierowie z Mitsubishi wypuszczajac V80/90 walneli jakas pomylke. Samochod to zlozone urzadzenie i stworzenie takiego czy innego produktu wymaga wielkiego doswiadczenia, nakladu pracy, wielu prob i testow. Do tego dochodzi - a coraz czesciej dominuje - aspekt ekonomiczny i ekologiczny.
Producent gwarantuje, ze auto przez 3 lata ma jezdzic bez problemu. Tak dobiera parametry, surowce, technologie aby spelnic te wymogi a przy okazji miec atrakcyjny samochod. Dla chcacych miec ciut wiecej doklada fabryczne usprawnienie. Nie pytam czy jest dobre a opisuje fakty. W chwili kiedy zaczynasz cos zmieniac robisz to na wlasna reke. Zbyszku Ty jako doswiadczony mechanik i wieloletni posiadacz calej gamy aut terenowych Mitsubishi dobrze wiesz, co i dlaczego.
Modyfikacje zrobione w Twoim samochodzie sa przemyslane i dostosowane do Twoich potrzeb.
Pomysl jednak o tych dla ktorych Pajero to nie auto terenowe a wyscigowe. O kolegach dla ktorych 200 KM to malo. Dlaczego na inne rynki europejskie do IV-ki wkladane sa nawet 2.5 litrowe silniki.
Bo to samochod nie do tego. Wiem, wiem konkurencja robi bestie, ktore polykaja kilometry. Tylko co z tego kiedy mocny Commander czy Land Rover na 20" kolach nie przejada tam gdzie Pajero. Na koniec dodam, ze nadal uwazam iz wszelkie zmiany nie sa bez konsekwencji dla zywotnosci auta. Rozumiem i przyjmuje takze argumenty o zwiekszeniu osiagow, o kulturze pracy. W porzadku zgadzam sie, ze lepiej miec 220 koni niz 200. Auto super smiga ale co z reszta? Co ze skrzynia biegow, elementami przeniesienia napedu, co z hamulcami, sprzeglem, oponami. Byc moze sie myle ale jakos przyklad Evo jest potwierdzeniem mojej skromnej teorii. Chcesz miec mocniejszy samochod, wzmocnij go calkowicie a nie czesciowo.
Mozemy polemizowac, po to jest forum. Wiem tez, ze teoria z paktyka nie wygra. Mi chodzi tylko o to aby miec swiadomosc pewnych zaleznosci. Co i jak zrobimy/zrobicie ze swoimi samochodami pozostawiam waszemu uznaniu.
roman - 17-02-2010, 23:25
Gene napisał/a: | Zbyszekm2 napisał/a: | Trochę się mylisz | Napisalem, ze sie nie znam. Opieram swoja opinie na doswiadczeniach teoretycznych i na pewnej logice. Cytujac kolege Gootka:
Gootek napisał/a: | gupie one jakieś, czy co? | nie sadze, ze inzynierowie z Mitsubishi wypuszczajac V80/90 walneli jakas pomylke. Samochod to zlozone urzadzenie i stworzenie takiego czy innego produktu wymaga wielkiego doswiadczenia, nakladu pracy, wielu prob i testow. Do tego dochodzi - a coraz czesciej dominuje - aspekt ekonomiczny i ekologiczny.
Producent gwarantuje, ze auto przez 3 lata ma jezdzic bez problemu. Tak dobiera parametry, surowce, technologie aby spelnic te wymogi a przy okazji miec atrakcyjny samochod. Dla chcacych miec ciut wiecej doklada fabryczne usprawnienie. Nie pytam czy jest dobre a opisuje fakty. W chwili kiedy zaczynasz cos zmieniac robisz to na wlasna reke. Zbyszku Ty jako doswiadczony mechanik i wieloletni posiadacz calej gamy aut terenowych Mitsubishi dobrze wiesz, co i dlaczego.
Modyfikacje zrobione w Twoim samochodzie sa przemyslane i dostosowane do Twoich potrzeb.
Pomysl jednak o tych dla ktorych Pajero to nie auto terenowe a wyscigowe. O kolegach dla ktorych 200 KM to malo. Dlaczego na inne rynki europejskie do IV-ki wkladane sa nawet 2.5 litrowe silniki.
Bo to samochod nie do tego. Wiem, wiem konkurencja robi bestie, ktore polykaja kilometry. Tylko co z tego kiedy mocny Commander czy Land Rover na 20" kolach nie przejada tam gdzie Pajero. Na koniec dodam, ze nadal uwazam iz wszelkie zmiany nie sa bez konsekwencji dla zywotnosci auta. Rozumiem i przyjmuje takze argumenty o zwiekszeniu osiagow, o kulturze pracy. W porzadku zgadzam sie, ze lepiej miec 220 koni niz 200. Auto super smiga ale co z reszta? Co ze skrzynia biegow, elementami przeniesienia napedu, co z hamulcami, sprzeglem, oponami. Byc moze sie myle ale jakos przyklad Evo jest potwierdzeniem mojej skromnej teorii. Chcesz miec mocniejszy samochod, wzmocnij go calkowicie a nie czesciowo.
Mozemy polemizowac, po to jest forum. Wiem tez, ze teoria z paktyka nie wygra. Mi chodzi tylko o to aby miec swiadomosc pewnych zaleznosci. Co i jak zrobimy/zrobicie ze swoimi samochodami pozostawiam waszemu uznaniu. |
Witam,
również się nie znam (choć może nie do końca), ale uważam, iż dużą naiwnością jest sądzić, iz "chipowanie" silnika z roku 2007 (170 KM w 3.2 DID) nie jest dla niego "wysiłkowe". Przecież silnik (3.2 DID) z roku 2009 został zupełnie konstrukcyjnie poprawiony
- wzomocniony korpus
- przeprojektowany wał korobowy
- i jeszcze wiele, wiele innych detali (raczej kluczowych w konstrukcji silnika)
Trzeba mieć dużo dobrego samopoczucia, aby mysleć, iż chipowany silnik będzie równie żywotyny jak nowy 200 KM w Pajero.
ps.
Swoją drogą MITSUBISHI nie fer podchodzi do klienta, silnik 3.2 z 2007 i silnik 2009 to przecież zupełnie inny produkt, a cena taka sama (myśle o klientach, którzy nabyli modele 2007-2008 ze starym silnikiem)
zbyszekm2 - 17-02-2010, 23:31
silnik 3,2 did od 2007 do 2010 jest taki sam, Silnik zbudowany na bazie jak 2000-2006, tylko układ wtryskowy zmieniony i osprzęt.
z wszystkich tych roczników silniki mam na hali po 10 szt, i robię taki jeden w tygodniu, i rozkładałem ich dziesiątki razy.
Zmieniono tylko głowice (konstrukcja wymuszona przez elektrowtryski) i tłoki mają wewnątrz inny kształt stożka. Wały są takie same, pierścieni takie same, korby też.
roman - 17-02-2010, 23:41
zbyszekm2 napisał/a: | silnik 3,2 did od 2007 do 2010 jest taki sam, Silnik zbudowany na bazie jak 2000-2006, tylko układ wtryskowy zmieniony i osprzęt.
z wszystkich tych roczników silniki mam na hali po 10 szt, i robię taki jeden w tygodniu, i rozkładałem ich dziesiątki razy.
Zmieniono tylko głowice (konstrukcja wymuszona przez elektrowtryski) i tłoki mają wewnątrz inny kształt stożka. Wały są takie same, pierścieni takie same, korby też. |
Mitsubishi Pajero 2009 - Powrót Króla
01.12.2008 godz. 00:00 | Grzegorz Skarbek
Mitsubishi zaprezentowało Pajero w specyfikacji na 2009 rok. Największe zmiany dotyczą turbodoładowanej, wysokoprężnej jednostki napędowej 3.2 DI-D, która po odpowiednich modyfikacjach legitymuje się większą mocą oraz niższym spalaniem i emisją dwutlenku węgla.
Dostępna od dwóch lat obecna generacja Mitsubishi Pajero dysponowała 3,2-litrowym turbodieslem, który w wypadku manualnej skrzyni legitymował się mocą 160 KM (381 Nm), a w wypadku automatycznej 170 KM (373 Nm). Największa terenówka spod znaku trzech diamentów na rok modelowy 2009 przeszła modyfikacje, które głównie objęły właśnie jednostkę napędową. Zmodyfikowano m.in. głowicę, tłoki, korbowody, turbosprężarkę, układ wtrysku oraz komputer sterujący pracą silnika. Dzięki temu moc silnika 3.2 DI-D wzrosła do 200 KM oraz 441 Nm - i to w wypadku obu przekładni.
[ Dodano: 17-02-2010, 23:43 ]
zbyszekm2 napisał/a: | silnik 3,2 did od 2007 do 2010 jest taki sam, Silnik zbudowany na bazie jak 2000-2006, tylko układ wtryskowy zmieniony i osprzęt.
z wszystkich tych roczników silniki mam na hali po 10 szt, i robię taki jeden w tygodniu, i rozkładałem ich dziesiątki razy.
Zmieniono tylko głowice (konstrukcja wymuszona przez elektrowtryski) i tłoki mają wewnątrz inny kształt stożka. Wały są takie same, pierścieni takie same, korby też. |
Odpowiednich modyfikacji wymagała także 5-biegowa skrzynia automatyczna. Zmiany w silniku przyczyniły się do zredukowania wibracji jednostki, a także do obniżenia hałasu - również dzięki zastosowaniu dodatkowych materiałów wygłuszających i grubszej przedniej szyby.
Oczywiście poprawiły się osiągi nowego Mitsubishi Pajero. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 11,1 s oraz osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Co najważniejsze, modyfikacje jednostki napędowej przyczyniły się także do obniżenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgła blisko o 10% - odpowiednio do 9,3 l/100 km (poprzednio 10,3) oraz 247 g/km (poprzednio 271 g/km).
zbyszekm2 - 17-02-2010, 23:45
a widziałeś ten silnik? Może te co miałem u siebie były jeszcze z 2009.
roman - 18-02-2010, 00:03
zbyszekm2 napisał/a: | a widziałeś ten silnik? Może te co miałem u siebie były jeszcze z 2009. |
Nie mam "startu z Tobą" jeśli rzeczywiście masza do dyspozycji te silniki. Tylko dlaczego samo MITSU przyznaje, iż silniki w 2009 to nowa jakość ???
zbyszekm2 - 18-02-2010, 00:09
sprawdzę to jak przyjadę z urlopu. Dzisiaj byłem w Mitsu i rozmawialiśmy o tych silnikach i sam kolega z Mitsu powiedział, ze nie ma istotnych zmian.
Anonymous - 22-02-2010, 18:49
Chciałbym przypomnieć, że sama firma Mitsubishi podnosiła moc w L200 ze 136 koni do 170 za pomocą boxa.
Sam mam taki model, który gania jak złoto od ponad 100 000 km.
pozdrawiam
zbyszekm2 - 22-02-2010, 19:48
Ja w L200 też mam 179 KM, z salonu.
|
|
|