To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Spalanie w Carismie, na który silnik się zdecydować

Morfi - 22-08-2009, 10:19

Jezdze dynamicznie i nie potrafie uzyskac w GDI w miescie 10 l :D silnik super dynamiczny, skrzynia wchodzi gładko i prezycyjnie. Wiekszośc problemów załatwiaja koledzy z forum z swoimi poradami :P
Ja kupiłem Carisme własnie tylko ze względu na ten silnik :) . Da się zejśc ponizej 6 na trasie i 8 w mieście :) .
Dla mnie jedyna wada tego silnika to kultura pracy, ale to przezyje :D .
Jest to przeskok w technologi pomiedzy 1,6 o dobre kilka lat lub kilkanascie.
Do tego GDI były lepiej wyposażone, nie trudno znaleźć autko z 4 x air bag czy 4 x el szyb oraz klimatyzacja automatyczną. A po drugie ceny carism są nieskie patrzac na cene zakupu wtedy nowego z takim wyposażeniem (ponad 90 tys) :mrgreen:

Anonymous - 22-08-2009, 11:00

Tak to już jest, że każdy "swoje" chwali i również tak jest w moim przypadku. Zdecydowanie polecam autko z silnikiem 1.8 GDI. Jest to najlepszy kompromis pomiędzy spalaniem w dieslu (tryb ECO) i osiągami dobrego mocnego benzynowca. Zresztą jest to nie pierwszy i nie ostatni temat który powoli przeobraża się w cykl tematów: "który samochód jest lepszy". A tak w ogóle jeżeli chodzi o silnik, to w roku 97, 98 Mitsubishi montowało silniki (GDI), które takie firmy jak vw , audi itd. technologicznie przeskoczyły o ładnych parę lat.
Anonymous - 22-08-2009, 14:16

a ja nie bede chwalił :P moje maksymalne spalanie GDI, zima 13L, trasa 10L . Fakt jest ze minimalnie udało mi sie 5.4L trasa :)
maciej76 - 24-08-2009, 12:08

Robson86 napisał/a:
mlun napisał/a:
Nie no ty napinacz prędzej tyle kosztuje:P Pompa wody to coś koło 150zł:P Chyba że rozmawiamy o oryginałach.

juz w sumie nie pamietam dokladnie, na forum bywam ostatnio sporadycznie i pamiec niedomaga :D :?
W kazdym badz razie ten napinacz zawyza koszt rozrzadu :)
Pozdroo

Jak pisze mlun przyzwoitą pompę za 150 zł można trafić np: GMB natomiast napinacza poniżej 370zł raczej nie dostaniesz. Zamienników nie zalecają, kiepskiej jakości a do tego praktycznie niedostępne.

Saqu - 24-08-2009, 13:08

Dokładnie tak jak piszecie, wymiana rozrządu może się zamknąć w około 600zł z robocizną...
ale jak dochodzi do tego wymiana napinacza to już koszta się zawyżają o drugie tyle.. xD ale to jest jeden mały minusik na wiele tysięcy km do przejechania ;)
Filtr paliwa w cari przed liftem do GDI to koszt około 40zł ;) to chyba nie jest jeszcze tak strasznie a reszta to tylko wymiana olejów, klocków itp..
a spalanie w GDI jest piękne co do tych osiągów :D no ale trzeba się nastawić na jazdę tylko na benzynie ;)

Anonymous - 28-08-2009, 08:31

Jeszcze raz wypowiem się na temat spalania w 1.6 16v 99KM.

Po zresetowaniu licznika przejechałem 1700km.
4 razy wyjeżdżałem w "trasę" (drogi główne z poboczem przez miasta) 205 km, reszta to miasto.

410km - 80-90 km/h
205km - 100-120km/h
205km - 110-150km/h z ogromną ilością wyprzedzania, gwałtownego przyspieszania i jeżdżenia na wysokich obrotach
ok. 900 km - miasto (Katowice/Bytom)

jaki efekt?


mitring - 31-08-2009, 21:22

Odświeżę temat :P

Wczoraj wróciłem więc wynik świeżynka :P

1.9 TD - 5.52l/100km tak do 150km max średnio jechałem 125km/h wg. mnie spalanie rewelacja :)

Po mieście tak do 6 ja się zamykam spokojnie 5.8l dlatego osobiście polecam TD / DiD jak ktoś robi sporo km tak jak ja (dziennie ok 140 - to chyba sporo ?) to tylko diesel ;)

Części nie pamiętam ile dałem za rozrząd kompletny, ale filtr powietrza, paliwa, oleju + olej, uszczelka pod pokrywę zaworów zapłaciłem ~190zł

OT (nie mogłem się powstrzymać - wybaczcie :P ):
Dla porównania odcinek ~530km:
Stacja / rodzaj pal. / spalanie
Shell - ON Extra - 5.52 (Świdnica - woj. dolnośląskie)
Orlen - ON Verva - 6.13 (Ciechanowiec - woj.podlaskie)

Jaka różnica w paliwie za każdym razem tak jest :roll: :twisted:

Pozdrawiam
Piotrek

tomaszj1985 - 16-03-2010, 20:41

1.6 16v 103km
Miasto - do 11 l ( ciężka noga + klima)
Trasa - do 110 km/h ok. 6,5 l
Trasa - 130-140km/h Anglia-Polska, sprawdzone 2-krotnie 8,5 l (2osoby+ pełen bagażnik gratów)

NovyScot - 13-05-2010, 05:05

To i ja dodam swoje 3 grosze.
Auto kupione z przebiegiem 72tys mil (teraz 110tys mil) oczywiscie GDI
Co do spalania bylem mile zaskoczony az do niedwna.
Pierwsza niespodzianka: auto kupione ponad 200 mil od mojego domu, zatankowane do pelna, i ok 40 mil od domu wskazowka nawet nie drgela. Zaczalem stukac i pukac, az skonczylo sie porzadnych uderzeniach w szybke zegarow (ktora w koncu pekla) z wyklinaniem co za choroba podkusila mnie zeby japonczyka kupic :)
Po ok 4 dniach jazdy w miescie wskazowka nadal stala w miejscu co zaowocowalo totalnym zniszczeniem szybki i wizyta z warsztacie. Okazalo sie ze ten typ tak ma.
tak wiec przy super ciezkiej nodze nigdy nie udalo mi sie przekroczyc 10l/60mil, no moze zaraz po wyjezdzie ze stacji :) (zarowno komp jak i tankowanie nie wychodzilo wiecej niz 9,5l/60mil w miescie - wyscigi z kazdym ze swiatel, brak kontroli nad ECO).

teraz wychodzi mi bez zwracania uwagi na ECO
8.0 - 8.2 l/60mil miasto
7.5 - 7.5l /60mil miasto i trasa
6.0 - 6.5l/60mil trasa

i nie jestem z tych wynikow bardzo zadowolony :/

Rekord:
5 osob na pokladzie z pelnym bagaznikiem, trasa 70%, 30% miasto srednia ok 85-90mil/h

699mil kiedy zapalila sie kontrolka rezerwy.

[ Dodano: 13-05-2010, 05:20 ]
ups :/ moj blad :(
7.5 - 7.7l / 60mil miasto i trasa

*moj blad sorki

Faraday - 13-05-2010, 07:12

No to może i ja skomentuję... 8)

Co prawda jeżdżę Cari od niedawna, ale dwa pomiary udało mi się już wykonać.
Przy oszczędnej jeździe, w większości poza miastem: 5.3l/100km
Przy normalnej jeździe (bez żadnego oszczędzania) w trybie mieszanym: 6.7

Mitsubishi Carisma DI-D, 2002, ok. 158tys.km.

Myślę, że autko jest dość oszczędne (biorąc pod uwagę to, co oferuje).
Cari z silnikiem Diesla jest nieco droższa od wersji benzynowych i niższe spalanie może tego nie zrekompensować.

W każdym razie ja jestem jak na razie zadowolony :)

Anonymous - 13-05-2010, 10:03

Faraday napisał/a:
Przy oszczędnej jeździe, w większości poza miastem: 5.3l/100km

Ja takie wyniki osiągam w 1.6 99KM. :roll: :D

Faraday - 13-05-2010, 10:40

enanthate napisał/a:
Faraday napisał/a:
Przy oszczędnej jeździe, w większości poza miastem: 5.3l/100km

Ja takie wyniki osiągam w 1.6 99KM. :roll: :D

Oj tam... To było po pierwszym tankowaniu. Wtedy jeździłem tym autem od kilku dni.
To była raczej normalna jazda, nie typowo "w trasie". Za kawałek zaprezentuję kolejne raporty spalania :roll:

Student - 13-05-2010, 16:23

Koledzy napisali:

Faraday napisał/a:
Przy oszczędnej jeździe, w większości poza miastem: 5.3l/100km

Ja takie wyniki osiągam w 1.6 99KM. :roll: :D

Pytam sie i cio z tego.

Jazda 1.6 ma się nijak do GDI, nie to przyspieszenie nie ta dynamika itd., wypzredzanie to koszmar.
Jeżeli kolego osiągasz taki wynik w 1.6 to powinieneś się martwić a nie cieszyć.

Jeżeli ktoś jest za benzyną to tylko GDI, aby trafić zadbany model.

Anonymous - 13-05-2010, 18:02

Student napisał/a:
Jazda 1.6 ma się nijak do GDI, nie to przyspieszenie nie ta dynamika itd., wypzredzanie to koszmar.
Jeżeli kolego osiągasz taki wynik w 1.6 to powinieneś się martwić a nie cieszyć.

Jeżeli ktoś jest za benzyną to tylko GDI, aby trafić zadbany model.


I co z tego, że jest to silnik nieco słabszy? Przy ostrej jeździe różnica w spalaniu między 1.6 a GDI urasta do 4-5l/100km !!! Od czasu do czasu jeżdżę zadbanym GDI i mam porównanie. Niektóre części o wiele tańsze od GDI, spalanie niższe, bardziej stabilne spalanie - to jest ważne, nie ma tak, że jak wdepnę to nagle z 6 litrów robi się 12, 1.6 jest silnikiem bezproblemowym, bardziej wytrzymałym, w razie jakiegoś gwałtownego wzrostu cen benzyny można wrzucić gaz (gdzie instalacja będzie kosztować 3 tysiące a nie 10, jak w przypadku GDI), pojedziesz gdzieś na wschód Polski, czy gdzieś za granicę, zatankujesz na jakiejś stacji benzynowej jakieś chrzczone paliwo - 1.6 to zniesie, GDI stanie, lub OK - pojeździ, ale wydatki mogą być spore.

Co do przyśpieszenia czy dynamiki - jak się potrafi tym samochodem jeździć to można zaskoczyć właścicieli mocniejszych (na papierze) samochodów.

Anonymous - 13-05-2010, 18:46

Student napisał/a:
Jazda 1.6 ma się nijak do GDI, nie to przyspieszenie nie ta dynamika itd., wypzredzanie to koszmar.

Mam oba modele, 1.6i i 1.8GDI i zdecydowanie potwierdzam wypowiedź kolegi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group