To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - wyskakuje wsteczny i takie tam

Owczar - 14-10-2009, 13:04

tomekk, żeby sprawdzić sprzęgło, stań na równej nawierzchni. Wrzuć 1 bieg, wciśniej sprzęgło i lekko przygazuj. Zobacz czy się nie zacznie toczyć, w tym samym miejscu powtórz czynność na wstecznym. Sprzęgło wciśnij raz, bez pompowania.
KaWu - 16-10-2009, 08:43

tomekk podejrzewam, że się nie dogadałeś z mechanikiem. 3,5 litra to on pewnie nalał do silnika a nie do skrzyni.
miki4x4 - 16-10-2009, 09:03

To ja pisałem :) Nie zmieniał mi wtedy oleju silnikowego. Utrzymywał, że wlał 3,5 litra, dlatego go podejrzewam, że nie wlał wcale...
tomekk - 21-10-2009, 12:51

KaWu napisał/a:
pelnym syntetykiem i GL4

no właśnie chyba gl-5. to bardzo źle?

miki4x4 - 21-10-2009, 19:19

najlepiej sprawdź na opakowaniu jeśli posiadasz . Często GL5 spełnia wymagania speyfikacjii GL 4. Jest oznaczany GL4/GL5 - wtedy nie ma problemu . Samo GL5 może zrobic krzywdę synchronizatorom.
Anonymous - 03-12-2009, 19:31

tomekk, mozesz sprawdzic czy mechanik odkrecal srubke do spuszczania oleju ze skrzyni, jest ona tak rzadko uzywana, ze jesli odkrecal to beda slady (rysy na rdzy albo nalocie) na srubie i obudowie skrzyni. Tez mialem takie watpliwosci po wymianie oleju, ale inny mechanik powiedzial ze jesli srubka do spuczania oleju byla odkrecona, to na 90% olej byl wymieniony
tomekk - 05-12-2009, 07:49

qbiec, że się Ciebie zapytam, o co Tobie chodzi?! jaki mechanik?

[ Dodano: 05-12-2009, 07:58 ]
Owczar, no sprzęgło mam na 100% w doskonałej kondycji, niestety skrzynia już nie domaga.
Ostatnio zalałem hipol;) olej taki jak w ciągnikach i przyznam, że lepiej nigdy nie chodziła hehe, jedyny minus to gdy jest zimno ciężej chodzi :p
a jeszcze zastanawiam się nad wlaniem jakiegoś specyfiku (doktora)? ale sceptycznie do tego podchodzę, a do silnika nigdy tym tego świństwa nie wlał!:)

Anonymous - 05-12-2009, 22:40

Sorry, chodzilo mi o miki'ego i ta wypowiedz:

miki4x4 napisał/a:
a ja zaczynam wątpić w to czy mój mechanior wymienił mi olej w skrzyni. Po pierwsze nie podobało mi się kiedy mówił że weszło 3,5 litra (katalogowo 1,8), po drugie, po wymianie sprzęgła na nowe, bez zmian...(wcześniej autem jeździło dwoch sąsiadów roczniki coś koło 30 i 40-sty, więc sie nie dziwię że sprzęgło zajechali ;) ). U mnie skrzynia gorzej działa jak jest nierozgrzana, potem tez nie jest idealnie. A wsteczny mi nigdy nie wyskoczył, czasem nie chce wejść (1 na 10 x), ale wystarczy szarpnąc na jedynce, i wchodzi bez problemu...

No nic - kupie porządny olej, i sam zmienie. Będzie jasność :)


Zmeczenie materialu dalo znac o sobie;-)

Co do tematu:prawie rok i 35tys km temu wymienilem u siebie olej w skrzyni biegow na shell transaxle polecany tutaj na forum. Ani tuz po wymianie ani pozniej nie zawazylem specjalnej poprawy w pracy skrzyni, a mam to co wiekszosc z Was (problemy z redukcja z 2 na 3, wyskakujacy czasami wsteczny). Dalem mechanikowi 3 litry oleju a dostalem z powrotem niecale 0,5 l wiec kierowany podejrzliwoscia udalem sie do innego mechaniora zeby ocenil czy wymiana w ogole miala miejsce;-) wg specyfikacji do mojej skrzyni wlazi 2,2l, a ekspertyza wykazala ze olej byl wymieniony. Wniosek: sama wymiana oleju raczej nie naprawi problemow ze skrzynia, ale prawdopodobnie zapobiega ich poglebianiu sie (przynajmniej na to licze bo olej nietani byl :axe:

tomekk - 07-12-2009, 07:37

no sam już nie wiem co robić, wymiana skrzyni to ostateczność i na razie nie jest jeszcze tak źle, dla tego popróbowałbym jeszcze z jakimiś dodatkami, ceramizer to strata kasy, ale jakiś tam motodoktor? może coś polecicie?

[ Dodano: 07-12-2009, 08:18 ]
miki4x4 napisał/a:
Samo GL5 może zrobic krzywdę synchronizatorom.

jak myślicie, warto zmieniać jeszcze olej na porządny gl-4? czy już nie warto kasy marnować?

Hugo - 07-12-2009, 08:33

Ja bym spróbował z ceramizerem do skrzyni biegów.
Anonymous - 07-12-2009, 10:06

ceramizer mozna wyprobowac, motodoktor to srodek na bazie teflonu, moze zapobiec wyciekom ze skrzyni, ale praktycznie uniemozliwi pozniejszy remont.
tomekk - 07-12-2009, 17:42

chyba zrobię w ten sposób, kupię porządny olej i dopiero jak nie pomoże to dodam jakiś środek;) ceramizer trochę drogi i nie wiem czy coś pomoże dla wyeksploatowanej skrzyni,
qbiec napisał/a:
ale praktycznie uniemozliwi pozniejszy remont.
w remont i tak bawić się nie będę, ale skoro mówisz, że motodoktor głównie uszczelnia to nic mi nie pomoże. W sumie się skarżę a ta moja skrzynia na tyle źle nie chodzi, żeby aż tak na nią narzekać, niektórzy moi koledzy mają gorzej i nie narzekają;) po prostu nie mogę szybko zmieniać biegów i wtedy jest ok
Kacu555 - 22-11-2010, 21:17

A ja mam podobne problemy i sie zastanawiam czy moze nie mam zapowietrzonego sprzegła bo w lancerach jest sprzeglo hydrauliczne i czy to moze miec jakis wplyw ??
tomekk - 23-11-2010, 20:14

Kacu555 napisał/a:
czy to moze miec jakis wplyw
niestety ale nie, może być problem z wbiciem biegu spowodowanym niecałkowitym wysprzęgleniem, ale jeżeli wbity bieg wypada notorycznie - winna jest sama skrzynia. Który element dokładnie to nie wiem i nazwać nie potrafię:p nie robiłem sekcji zwłok skrzyni i jej anatomia jest mi nieznana:p
ps, zalałem te gl-4 od vavoline i jak chodziła tak chodzi, no może jakby tyci lepiej, w każdym bądź razie do puki się nie rozsypie, zmieniać jej nie będę;) jakbym z kasą nie miał co robić;)

Kacu555 - 24-11-2010, 18:03

A Powie mi ktoś jak odpowietrzyc sprzegło?? Bo zdaje mi sie ze u mnie jest zapowietrzone


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group