Pajero III - [3.2 DID] hałas z przednich napędów
zbyszekm2 - 13-02-2010, 00:56
I co było?
Anonymous - 26-02-2010, 19:41
Piasty sprawdzone ,łożyska są ok , a wycie słychać od czasu do czasu !! Czekam aż się coś rozleci bo mechanik nic nie " wyczaił " .
zbyszekm2 - 26-02-2010, 20:30
butyński napisał/a: | Piasty sprawdzone ,łożyska są ok , a wycie słychać od czasu do czasu !! Czekam aż się coś rozleci bo mechanik nic nie " wyczaił " . |
a jak to sprawdzał?
1405 - 26-02-2010, 21:31
butyński napisał/a: | Piasty sprawdzone ,łożyska są ok , a wycie słychać od czasu do czasu !! Czekam aż się coś rozleci bo mechanik nic nie " wyczaił " . | A czy nie są to przypadkiem "załanczające" się sprzęgiełka?
Przy ostrych mrozach u mnie też coś takiego się robiło zwłaszcza jak nie zachowałem procedury rozłączenia przedniego napędu.
zbyszekm2 - 26-02-2010, 21:58
[quote="1405"] butyński napisał/a: | Piasty sprawdzone ,łożyska są ok , a wycie słychać od czasu do czasu !! Czekam aż się coś rozleci bo mechanik nic nie " wyczaił " . | A czy nie są to przypadkiem "załanczające" się sprzęgiełka?
Przy ostrych mrozach u mnie też coś takiego się robiło zwłaszcza jak nie zachowałem procedury rozłączenia przedniego napędu. [quote]
w PIII nie ma sprzęgiełek.
Anonymous - 27-02-2010, 16:01
zbyszekm2 napisał/a: | butyński napisał/a: | Piasty sprawdzone ,łożyska są ok , a wycie słychać od czasu do czasu !! Czekam aż się coś rozleci bo mechanik nic nie " wyczaił " . |
a jak to sprawdzał? |
Rozkręcił wszystko ( bo mu zasugerowałem , że to mogą być piasty ) i powiedział ,że z piastami wszystko ok !
zbyszekm2 - 27-02-2010, 17:37
żeby sprawdzić łożyska w piastach nie trzeba nic rozkręcać, wystarczy obrócić kołem, ale te łożyska rzadko maja taki szum. Najczęściej jest to luz na boki. podnosisz koło do góry i patrzysz czy koło nie ma luzów na boki.
Anonymous - 27-02-2010, 19:31
Kiedyś go podnosiłem i sprawdzałem wraz z mechanikiem (za pierwszym razem jak zaczął wyć w tamtym roku ) i nic . Przy następnej wizycie podniosę jeszcze raz i sprawdzę . Póki co dzięki za rady .Pozdrawiam
[ Dodano: 01-03-2010, 16:27 ]
Dziś przy okazji wizyty w warsztacie podniesiono samochód obracano kołami , szarpano w prawo w lewo , góra , dół i nic - żadnych luzów i nic nie szumi .
joebar - 02-08-2011, 19:49
Mam podobny problem. Do prędkości 90km/h „buczenie” jest przerywane , później przechodzi w jednostajny dźwięk. Przy skręcaniu w lewo jest cisza. Podczas skręcania
w prawo dźwięk się nasila. Wymieniłem łożysko z lewej strony i dalej jest tak samo. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
SoffCar - 12-08-2011, 15:41
hej
to będzie coś z hamulcami - jak nie klocki albo tarcze to cały zacisk może być wykrzywiony i nie odbija jak należy
ja tak miałem
i jak się leciało szybciej to słychać było jak obciera (szczęka o tarczę)
trzeba najpierw wyczyścić te prowadnice (czy jak to się nazywa) i te gumki, które tam nie dopuszczają brudu, bo mogą być rozwalone
jak jest czysto i cało, i niby powinno odbijać, a dalej huczy, to trzeba polookać, czy te sworznie w zaciskach nie są pokrzywione
moim zdaniem powinno się wymienić i tarcze i klocki, bo pewnie się mocno przegrzewały i ich parametry są już bliżej nieznane
pozdro
S.
kriss499 - 09-10-2011, 18:23
podłacze sie do tematu u mnie zrobiło sie to samo ale tylko jak jest na 2H na 4H przechodzi, łożyska w kołach mam sprawne na 100% hamulce też
Anonymous - 09-10-2011, 19:54
U mnie ustało samo - nic nie robiłem w tym kierunku .
kriss499 - 09-10-2011, 21:09
wydaje mi sie że to działa tak jakby przedni napęd sam chciał sie dołączyć bo przy zwalnianiu tak mnie więcej do 10-15 km/h słychać stuk i jest dobrze
mikello - 20-06-2013, 11:27
joebar napisał/a: | Mam podobny problem. Do prędkości 90km/h „buczenie” jest przerywane , później przechodzi w jednostajny dźwięk. Przy skręcaniu w lewo jest cisza. Podczas skręcania
w prawo dźwięk się nasila. Wymieniłem łożysko z lewej strony i dalej jest tak samo. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? |
Odświeżam...
Mam dokładnie taki sam objaw, tylko w twoim przypadku trzeba było wymienić łożysko z prawej strony zamiast z lewej.
Czy piastę można wykręcić bez problemu czy trzeba wyprasowywac?
Łożyska jakby ktos chciał w piaście wymieniać to zapewne na prasie, ale czy całą piastę ze zwrotnicy też?
Jakiego producenta wybrać z tych tańszych - JPN, Yashika, NTY, JAPANPARTS, i ewentualnie z tych droższych - RUVILLE, SNR, SKF - co polecacie?
Rozumiem że terminem łożysko określa się łożysko w obudowie (4 otwory) a piasta to łożysko w obudowie wprasowane z tą część z 6 szpilkami i całość tworzy piastę.
Zastanawiam się czy dam radę to wymienić bez prasy gdy kupię komplet z tymi szpilkami?
zbyszekm2 - 20-06-2013, 12:40
Jeśli nie była w ostatnim czasie wymieniana piasta to trzeba wycisnąć na prasie.
Najlepiej oryginał
Zawsze mają w komplecie szpilki.
|
|
|