To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Sigma 4x4

lukasz12 - 29-08-2009, 21:06

Tak ja mówię o SEDANACH. Sedan który miał płytę podłogową z miejscem na wał, most itd.
Sęk w tym że to miało kierownice po prawej stronie ale chyba łatwiej scianę grodziową wymienić niż haratać płytę podłogową.
autoR, Jak dla mnie przeróbka z ingerencją w płytę podłogową to zbyt duże rzeźbienie.
Oczywiscie - tym co spawają 1 samochód z 2 połówek to nic nie przeszkadza ale jak dla mnie taka ingerencja jest niedopuszczalna. A przy okazji to skąd byś wziął odpowiednie zawieszenie do kombi które pomieściłoby tylny mechanizm różnicowy? Tam jest sztywna oś na belce - i jest to przykręcone do podwozia jako całość i zajmuje cały spód, raczej na środku sobie nie zamontujesz.

Anonymous - 29-08-2009, 21:45

Słuchaj rozumiem dlaczego podchodzisz do tego tematu w ten a nie w inny sposób. Sam jeszcze kilka lat temu bardzo podobnie myślałem. Lecz kiedy nie mogłem znaleźć nikogo coby spełnił moje zachcianki (tjuningowe wizje) sam sie za to zabrałem. Fakt mam w pobliżu mega blacharza bez którego ani rusz. Apropo tylnego zawiasu w Sigmie: w pl jeździ sobie Toyota AE86(tył sztywny w serii i w ogóle fuj zawias) z wstawionym calym zawieszeniem tył włącznie z sankami z Nissana S13. Pędzona jest silnikiem z EVO VIII, któy umieszczony jest wzdlużnie i z pomocą skrzyni biegów z BMW napędza to koła tylnie z jakąś mocą 400KM. I co Waść na to???Upalane jest to w sporcie, nie jeździ przodem lecz bokiem i nie chce się bynajmniej rozpaść. :mrgreen:
lukasz12 - 29-08-2009, 21:47

Jestem może dziwny ale po prostu uznaje tylko to co zostało wymyślone w fabryce przez ten sam zespół ludzi dlatego dopuszczam co najwyżej swap z innego modelu. Na tej zasadzie można i zrobić kombajn rolniczy napędzany silnikiem od 3000GT i też będzie.
Anonymous - 29-08-2009, 21:52

A w fabryce kto pracuje??Ludzie właśnie. Nawet nie wiesz jak miękkim autem się poruszasz na codzień. Geometrii to nie trzyma w zakrętach... Każde auto do sportu trzeba porządnie przebudować, zmodernizować, wzmocnić i kto to robi - ludzie - poprawjają fabrykę. W większych lub mniejszych warsztatach, zakładach...Niektórzy sami składają auta od zera i nimi śmigają, wszystko zależy od podejścia i zacięcia. Dlatego, wracając do Sigmy nie neguj od razu i nie pisz, że ktoś sobie pewnie naklejki nakleił bo takich nie było. Są ludzie którzy jak czegoś chcą to prędzej czy poźniej to osiągają :wink:
Anonymous - 30-08-2009, 09:05

Wszystko jest do zrobienia, ale trzeba bardzo kochać to swoje auto :)
Anonymous - 30-08-2009, 10:14

autoR, to poproszę o zestawienie części co potrzeba najlepiej na PW i jeśli jest taka możliwość to ja powiem tak pisze się na to w 350% tylko ze do napędu na 4X4 użyje silnika z 3000gt bi turbo oczywiście reduktor i skrzynie tez tylko co dalej?????

[ Dodano: 30-08-2009, 10:16 ]
jak będzie rozwiązane zawieszenie z tylu? gdzie będą amory przykręcane, jaki typ zawieszenia ?

lukasz12 - 30-08-2009, 10:35

Ja nie mówię że to jest niewykonalne, tylko dla mnie tego rodzaju modyfikacje nie pasują. Pozatym trochę to śmieszne jak dla mnie robić z limuzyny samochód rajdowy, nie mówię że się nie da tylko jest to cholernie kosztowne. Mając odpowiednio dużo pieniędzy możesz sobie wyprodukować na zamówienie kitcar który wygląda jak sigma a będzie miał napęd z czegokolwiek. I co do tego czy naklejki czy nie - wątpię żeby ktoś w polskich warunkach ładował tyle pieniędzy żeby sobie zrobić 4x4. A jeśliby zrobił to chyba by się pochwalił...z mojej strony tyle na ten temat. Jak zrobisz kombi 4x4 to nie zapomnij nam napisac na forum, przyjedziemy i będziemy podziwiać ;)
Anonymous - 30-08-2009, 10:43

i przede wszystkim ma to jeździć i spełniać wszelkie normy drogowe nie mówiąc o tym ze ma być to auto rodzinne a nie sportowy potwor z klatką w środku no i oczywiście jak będę chciał to podczepię sobie przyczepę kempingową 1,5 T i ma to uciągnąć taką przyczepę bo do tego to auto jest stworzone.Czyli jednym słowem ma być to nadal normalny samochód tylko ze z napędem na 4 koła, tylko wciąż jestem ciekaw i to bardzo jak będzie rozwiązana sprawa zawieszenia albo choćby zbiornik paliwa który ma 100L bo jeśli ma być założony 35L dlatego ze nie ma miejsca to ja nie mam zamiaru jechać na wakacje i myśleć co 150km żeby tankować bo już rezerwa, jest zbyt wiele niewiadomych jak dla mnie a jestem mechanikiem samochodowym a jeszcze jedno pytanie skąd wał napędowy? żaden Mitsubishi z napędem na 4 nie ma takiego rozstawu pomiędzy osiami co sigma

[ Dodano: 30-08-2009, 10:53 ]
lukasz12, właśnie wciąż o tym mowie i pisałem o tym wcześniej mega zasobny portfel i praktycznie budowanie auta od podstaw bo do wymiany idzie wszystko: silnik ,zawieszenie przednie ,tylne instalacja ele. , płyta podłogowa i jeszcze na dodatek dorabianie full części nie pochodzących od mitsubishi tylko zlepek rożnych producentów aut dla mnie to totalny badziew i głupota nie mówiąc ze nie jest to już Mitsubishi tylko jakaś hybryda.Widzę ze kolega autoR, strasznie sie zagalopował w swoich wizjach a temat był na początku taki ''czy jest możliwe ze kolega Bartek, widział kombi z napędem 4x4'' a nie ''czy jest możliwość zbudowania czegoś takiego'', owszem zbudować można wszystko nawet telewizor w sprayu czy odrzutowy odkurzacz z CD tylko po co niszczyć tak fabryczne auto a primo to jest to co napisał lukasz12, gdyby coś takiego w Polsce lub na świecie powstało już byśmy o tym wiedzieli ale nawet kolegom za wielka wodą nie chce się takich rzeczy robić

Zajc3w - 30-08-2009, 11:21

Teoretycznie skrzynia 4WD W5M33 pasuje do silnika sigmy , jak dobrze pamiętam, to były montowane w jednej z wersji Pajero z silnikiem 6g72 :P

[ Dodano: 30-08-2009, 11:23 ]
Coś mi się po....o W5M33 były zestawiane z 4G63 DOHC TRUBO w aucie o symbolu E39A (Eclipse??) i z silnikiem 6G73 w aucie o symbolu E88A(Galant przed rekinkiem 2.5 V6??)

Wook@sH - 30-08-2009, 11:26

Panowie kosior1975 i lukasz12, chyba nie wiecie za bardzo z Kim piszecie. Może dla rozjaśnienia sytuacji polecę Wam wpisać w google takie dwa hasła: autoR tuning.
Zajc3w - 30-08-2009, 11:57

Odwiedziłem stronkę i nic poza bodykitami nie znalazłem, nie widzę związku między nawet najbardziej wypasionym bodykitem a totalną przebudową połowy samochodu.

Chociaż w sumie jakby wsadzić zawieszenie od Eclipsa 4WD na tył, w kombi raczej siądzie po zapakowaniu więc może od Pajero 4WD
wyrzucić wydech ze środka na bok i w jego miejsce wcisnąć wał
przerobić zbiornik, żeby wał miał miejsce (10 litrów w plecy przynajmniej)
jak zbraknie miejsca, można jeszcze pozbyć się wnęki na koło zapasowe :D
Najgorzej ze skrzynią - ale może ta od 6G73 podpasuje?? Względnie z 3000GT 4WD skrzynka powinna pasować.

Byłby 100% mitsu i z bakiem 60l

Że w sporcie robi sie różne "dziwne" przeróbki to wszyscy wiedzą. Np W 2001 roku ktoś(chyba L. Kuzaj) jechał w Barburce focusem z tylnym zawieszeniem ze sierry , bo oryginalne się rozpadało po pierwszym zakręcie przejechanym bokiem.

lukasz12 - 30-08-2009, 12:10

Wook@sH napisał/a:
Panowie kosior1975 i lukasz12, chyba nie wiecie za bardzo z Kim piszecie. Może dla rozjaśnienia sytuacji polecę Wam wpisać w google takie dwa hasła: autoR tuning.


Ja wcale nie mówiłem że to nie jest wykonalne tylko jak dla mnie i PODKREŚLAM - za dużo rzeźby w strukturze samochodu i pozatym koszt

[ Dodano: 30-08-2009, 12:28 ]
Zajc3w napisał/a:
Teoretycznie skrzynia 4WD W5M33 pasuje do silnika sigmy , jak dobrze pamiętam, to były montowane w jednej z wersji Pajero z silnikiem 6g72 :P

[ Dodano: 30-08-2009, 11:23 ]
Coś mi się po....o W5M33 były zestawiane z 4G63 DOHC TRUBO w aucie o symbolu E39A (Eclipse??) i z silnikiem 6G73 w aucie o symbolu E88A(Galant przed rekinkiem 2.5 V6??)


Od pajero jest skrzynia V5M31 (wzdłużna) a W5M33 (poprzeczna) to jest 5 biegowa od Eclipse 4WD - czy pasuje na 100% nie wiem bo tam był inny silnik ale skoro w zwykłym eclipse jest F5M33 to powinna pasować. Pajero ma przecież silnik ustawiony wzdłużnie a sigma/eclipse i inne maja silnik ustawiony poprzecznie. No chyba że ktoś sobie zamontuje silnik wzdłużnie i założy skrzynię od pajero - tez przecież wykonalne a coby nie ;) [jak dla niektórych co widać po tym watku]

Anonymous - 30-08-2009, 17:51

Skrzynia z Eclipse F5M33 to jest prawie to samo co w sigmie a dokładnie bebechy są te same natomiast obudowa skrzynki jest zupełnie inna
Wook@sH, kolego drogi nie znalazłem na tej stronce nic co by mówiło o tym ze ta firma przerabia samochody mechanicznie taj jak napisał lukasz12, wszystko co dotyczy stylizacji zew, ale nic ani słowa i przeróbkach płyt podłogowych czy o tym ze tuninguje silniki mechanicznie wiec powiem tak nie wiem z Kim pisze i szczerze powiem tak ze po tych wypowiedziach braku konkretów dla mnie to po prostu kicz, jeśli ktoś ma coś mądrego do powiedzenie i wdawanie się w dyskusje typowo mechaniczną i powie mi jak dokładnie widzi jak by coś takiego zrobić to proszę bardzo można rozmawiać a na razie krzyczenie z kim mam do czynienia dla mnie nic nie znaczy, i jest to zwykła dla mnie przekomarzanka ludzi którzy jarają się jak dzieci wyglądem auta

[ Dodano: 30-08-2009, 17:54 ]
Zajc3w, ani od Eclipsa ani od pajero zawieszenie nie będzie pasować. Eclipse jest węższy od sigmy o ponad 20 cm a Pajero ma zawieszenie na resorach i tak topornej konstrukcji zawieszenie nie da się upchnąć pod Sigmę kombi

[ Dodano: 30-08-2009, 18:16 ]
Jedyne mądre rozwiązanie na adaptacje pod 4x4 to tylko z 3000 gt skrzynka i reduktor i na tym się kończy, bo ani wał ani most nic nie podpasuje do sigmy nie ma nawet takiej opcji, i powiem jeszcze raz trzeba dokładnie obejrzeć sobie podwozie auta by móc dalej dyskutować!!!!!!!!

Anonymous - 30-08-2009, 23:03

kosior1975 napisał/a:
i przede wszystkim ma to jeździć i spełniać wszelkie normy drogowe nie mówiąc o tym ze ma być to auto rodzinne a nie sportowy potwor z klatką w środku no i oczywiście jak będę chciał to podczepię sobie przyczepę kempingową 1,5 T i ma to uciągnąć taką przyczepę bo do tego to auto jest stworzone.Czyli jednym słowem ma być to nadal normalny samochód tylko ze z napędem na 4 koła, tylko wciąż jestem ciekaw i to bardzo jak będzie rozwiązana sprawa zawieszenia albo choćby zbiornik paliwa który ma 100L bo jeśli ma być założony 35L dlatego ze nie ma miejsca to ja nie mam zamiaru jechać na wakacje i myśleć co 150km żeby tankować bo już rezerwa, jest zbyt wiele niewiadomych jak dla mnie a jestem mechanikiem samochodowym a jeszcze jedno pytanie skąd wał napędowy? żaden Mitsubishi z napędem na 4 nie ma takiego rozstawu pomiędzy osiami co sigma

[ Dodano: 30-08-2009, 10:53 ]
lukasz12, właśnie wciąż o tym mowie i pisałem o tym wcześniej mega zasobny portfel i praktycznie budowanie auta od podstaw bo do wymiany idzie wszystko: silnik ,zawieszenie przednie ,tylne instalacja ele. , płyta podłogowa i jeszcze na dodatek dorabianie full części nie pochodzących od mitsubishi tylko zlepek rożnych producentów aut dla mnie to totalny badziew i głupota nie mówiąc ze nie jest to już Mitsubishi tylko jakaś hybryda.Widzę ze kolega autoR, strasznie sie zagalopował w swoich wizjach a temat był na początku taki ''czy jest możliwe ze kolega Bartek, widział kombi z napędem 4x4'' a nie ''czy jest możliwość zbudowania czegoś takiego'', owszem zbudować można wszystko nawet telewizor w sprayu czy odrzutowy odkurzacz z CD tylko po co niszczyć tak fabryczne auto a primo to jest to co napisał lukasz12, gdyby coś takiego w Polsce lub na świecie powstało już byśmy o tym wiedzieli ale nawet kolegom za wielka wodą nie chce się takich rzeczy robić


Mechanik i pyta skąd wał napędowy? Ja nim nie jestem i wiem skąd wziąźć. 8)
P.S.Co do strony to fakt jest na niej tylko to co przynosi chleb :wink:
Wszystko inne to hobby, pasja - najprawdopodobniej jedyna przyczyna rozwodu :mrgreen: (który mam nadzieję nie nastąpi - cały czas próbuję ją zaszczepić :mrgreen: )

Chłopaki zakończmy już temat, dla Waszej wiadomości powiem tylko iż podobnie było ze swapem całej mechaniki i wlaśnie układu 4wd z Legnuma do Galanta EU. Na wszelkich forach anglojęzycznych przeczytacie iż auta nie mają ze sobą praktycznie nic wspólnego. Cieszę sie że nigdy tego nie czytalem ponieważ nigdy nie powstalby mój pierwszy lewostronno kierownicowy zeswapowany Legnum VR4 i basta.

VirMan - 31-08-2009, 09:30

Ze swojej praktyki , może bardziej konstruowania maszyn i innych niżaut , mogę powiedzxieć ,ze fabrykę poprawiać można do upadłego , nigdy nie jest tak , że w fabryce zrobią najlepiej , tylko na tyle dobrze zeby bylo ok i w miare tanio. ( czasem za tanio ) więc pole do popisu jest , i da się naprawde cuda robić , i sa będę sobie hybrydkę montował , niektózy twierdzą , że to zbeszczeszczenie , a mi siepodoba , na konstrukcji się znam , wiedza dostępna jest , więc nie widzę przeszkód ,żeby porządne autko poprawić jeszcze bardziej :) moż na tym staniemy , bo kzdy ma swoje standardy ingerencji , i z powodów ideologiczxnych czasem pewne opcje są dla nas odrzucane z marsu , ale da siędużo i bezkompromisowo , kasy czasem trzeba dużo , czasem mniej , zależy od podejścia :)
kosior1975, zrób 4x4 to będę pierwszy który chciałby to wypróbować :]



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group