To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

sampler - 02-09-2009, 22:33

Forest_Taft napisał/a:
get low napisał/a:
w serwisie powiedzieli zeby wlac troche zadszy taki jak do automatów.


75w80
75w90

i każdy z nich klasy gl-4.

Ja będę lał 75w90 GL-5, ale ja jestem kamikadze i lubię hardcore.....

Pracownicy serwisu niech sobie gadają.


Przeciez GL-5 nic Ci nie da a jedynie moze zaszkodzic synchronizatorom. Wazna jest bestosc oleju a wiej najlepsza opcja to 75W80

Owczar - 03-09-2009, 11:12

Jeśli wlał Ci do automatów, to już wiesz dlaczego skrzyni się pogorszyło.

Pomyliło mu się troszkę, bo owszem poprawić może full syntetyczny olej przekładniowy 75W80 dedykowany do manualnych przekładni.

Marcino - 03-09-2009, 21:15

Nie lejcie zadnych ATF, tak jak piszą 75W80, Texaco lub Rower MTF zresztą to chyba to samo..:)
get low - 03-09-2009, 21:54

jeszcze nie wlałem ale tak mi w serwisie powiedzieli zeby wlac a ztego co mowicie nie bede tego robił. przejezdze na tej skrzyni do wiosny a potem albo wymiana albo regeneracja... :( ale naprawde jestem zawiedzione ze w samochodzie tej klasy taki problem mnie spotkał... to był bład mitsu ze taka skrzynie wypuscili... :(
Owczar - 03-09-2009, 22:30

get low, napisałem Ci co możesz w tym momencie zrobić. Jak będziesz jeździł do wiosny i nic nie zrobisz to będziesz mógł ją wyrzucić na złom. A znaleźć do TD w dobrym stanie to nie lada wyczyn.
get low - 04-09-2009, 09:20

olej wymienie. a znalazłem kolesia co sprowadza czesci do japonskich samochodow i mowi ze moze załatwic kompletna skrzynie z jezdzacego samochodu za 1500zł
Owczar - 04-09-2009, 10:02

Decyzja należy do Ciebie. Za 1,5 k możesz zrobić swoją skrzynię na cacy i mieć spokój na lata. Kupisz używkę, to nie znasz dnia ani godziny. Ale decyzja należy do Ciebie.

Pozdro

Anonymous - 04-09-2009, 10:16

Dopiszę się do tego postu, bo temat jest pokrewny.
Czy ktoś ma może docisk (sprawny) do 2,5? Sprzęgło mi się czasem ślizga a czasem nie, a nie chcę na razie wymieniać całości (out of kasa :/).
Pzdr

Owczar - 04-09-2009, 10:17

AnoniM79, jeśli od czasu do czasu ślizga Ci się sprzęgło, to tarcza też już może być przypalona...
Anonymous - 04-09-2009, 14:09

Możliwe, ale mam znajomego mechanika i stwierdził, że to raczej wina docisku. Chciałbym to na razie możliwie niskim kosztem naprawić, dlatego szukam tylko docisku. Przy okazji wymiany będę już wiedział co jest tego przyczyną. W przyszłości wymienię cały komplet i łożyska na wałku bo coś tam sobie szumi (na razie b.cicho).
Pzdr

znawca86 - 04-09-2009, 21:39

mam ten sam problem ze skrzynia tylko chyba dopiero zaczyna sie sypac, tzn. nie wchodzi 2 bieg przy redukcji i czasami wsteczny musze dwa razy wrzucac. Widze ze faktycznie wiecej problemow ze skrzynia w dieselu bo mam znajomych benzyniakow i nie narzekaja;)) tez jezdze po mechanikach, serwisach i kazdy inna teoria, powiem jedno nie warto obchodzic problemu dookola z doswiadczenia wiem ze lepiej od razu wymien to co masz wymienic i bedzie taniej niz jezdzic co kilka miesiecy do warsztatu. Ja w lipcu musialem wymienic silnik lecz wczesniej wymienialem olej, filtry, paski, czujniki itd. a i tak padl!! powiem tylko ze juz nie chodzi o kase ale ciezko znalezc taki uzywany do diesela, w akcie desperacji zadzwonilem do serwisu, a tam kierownik powiedzial mi ze tych modeli nie robia!! po miesiacy znalazlem silnik w krakowie za 1000zl ten sam rocznik, ten sam nr lecz okazalo sie ze jednak inne mocowanie i musialem przekladac srodek, wiec skonczylo sie na 1000 + 1000 + 700, sam zdecyduj ktora opcje wybierzesz.
pozdrawiam

hubert_galant - 28-09-2009, 11:02

mam ten sam problem, czyli mówicie że pełen syntetyk wystarczy??
Owczar - 28-09-2009, 14:45

Może pomóc, ale czasem jest już za późno. A pełen syntetyk powinien być zawsze lany do tych skrzyń...
sampler - 28-09-2009, 20:59

A ja mam pytanko czy ktos sie orientuje jakie jest drugie lozysko na walku sprzeglowym ze skrzyni przy silniku V6. Przednie od strony sprzegla to NSK B25-139. A drugie lozysko jest takie samo czy to inny typ. Jesli inny to jakie dokladnie?
pipi_ja - 28-09-2009, 22:21

Nie znam kolego oznaczeń tych łozysk,wiem natomiast że napewno są rózne. Jestem po wymianie łozysk wałka sprzegłowego i mogę powiedzieć, że różnią się wielkością. U mnie akurat padło jedno,ale profilaktycznie zamówiłem oba.

Co do oleju to słuchajcie Owczara bo wie co pisze. Przed robotą pytałem go jakim oleje zalać i poradził mi Mobilube 75W90 i powiem szczerze, że różnica jest. Nie wiem czym wcześniej była zalana,ale teraz biegi chodzą jak masełko :) Do tej pory źle nie było,ale teraz jest całkiem cacy :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group