To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Liczba oktanów a osiągi

mis_smis - 02-10-2009, 08:58

powiem tak, każdy ma swoje zdanie na ten temat. Ja wiem jedno u mnie na 98 silnik pracuje płynniej i ciszej lepiej wkręca się na obroty więc takie tankuje a co do spalania testów nie robiłem. Na 95 z olrenu już tak pięknie i równo nie pracuję, więc po co za 20 - 30 gr /l się denerwowac pozdrawiam. mitsu carisma 1,8 GDI
rasiak1980 - 06-10-2009, 02:48

dopisze może kolejna uwagę pierwszy raz od pól roku zalałem 95 na stacji Total na wskaźniku wzrasta już po woli zużycie paliwa z 8,2 w tej chwili jest już 8,5 8,6l/100 km wiec coś w tym jednak jest jak wiadomo te silniki maja większy stopień sprężania sprzyja to spalaniu stukowemu a jak wiemy jeżeli paliwo w cylindrze detonuje przed gmp mamy czysta stratę i mocy i paliwa.
ZEROSUPER - 06-10-2009, 12:30

Tyle że GDI jest silnikeim stwożonym i przystosowanym do Pb95 a nie Pb98.
Anonymous - 06-10-2009, 12:41

ZEROSUPER napisał/a:
Tyle że GDI jest silnikeim stwożonym i przystosowanym do Pb95 a nie Pb98.

Biorąc pod uwagę polskie paliwa (nierzadko rozcieńczane) mając GDI wolałbym tankować Pb98. Zawsze teoretycznie jest większe prawdopodobieństwo, że trafisz na "lepszy model" paliwa i mniej szkód silnikowi wyrządzisz. Tankując na Shellu, BP, itd. wcale nie masz dużo większej pewności co do paliwa. Jakieś kilka lat temu bodajże Gazeta Wyborcza przetestowała wszystkie stacje benzynowe w (mojej) okolicy. Wyniki były nieco szokujące. Najlepsze jakościowo paliwo znajdowało się na stacjach Neste a najgorsze na stacji Sajdex (stacja "kogucik" - podejrzanie niskie ceny i podejrzane paliwo) i na... BP na ul. Strzelców Bytomskich w Bytomiu. Na Sajdexie bardzo często gościła pomoc drogowa, na BP było już lepiej - spełniało normy, ale co najwyżej amerykańskie... ;)

Robson86 - 08-10-2009, 16:02

enanthate napisał/a:
Biorąc pod uwagę polskie paliwa (nierzadko rozcieńczane) mając GDI wolałbym tankować Pb98

Dokladnie, ale trzeba przyznac jeszcze jedno. Jesli jezdzimy na 98, to nie trzeba za bardzo przejmowac sie o falujace obroty :P Na 95 szybciej zaczynaja falowac.
enanthate napisał/a:
Tankując na Shellu, BP, itd. wcale nie masz dużo większej pewności co do paliwa

Moim zdaniem sie ma, gdyz jest to paliwo wiekszego koncernu niz jakis sajdex i stad sa chociazby czestsze kontrole.
Pozdroo

Morfi - 08-10-2009, 16:12

GDI jest przystosowane do paliw 95 + a wiec im wiecej tym lepiej.
Robson86 napisał/a:
Jesli jezdzimy na 98, to nie trzeba za bardzo przejmowac sie o falujace obroty Na 95 szybciej zaczynaja falowac.

Kolega jak zwykle dobrze pisze :)

XL - 08-10-2009, 18:51

Tankuję 95 na Neste koło Reala (ul. Strzelców Bytomskich) od ponad roku. Nic mi nie faluje, zużycie paliwa w normie, przyśpieszenie OK. Sprzedają zupełnie przyzwoite paliwo. Nawiasem mówiąc, byłem dzisiaj świadkiem przełamania bariery 4zł - cena spadła na 3,99.
Kol. enanthate wspomniał o stacji Sajdex (zwanej też Srajdex) - często tankowałem tam Poldolota, sprzedawali jakąś przedziwną kompozycję lekkich węglowodorów. Po zatankowaniu śmierdziało w aucie, jakbym w baku trupa woził, na niskich obrotach silnik przerywał, ale za to w czasie jazdy ciągnął jakby mu ze 20KM przybyło. Zużycie paliwa było dość niskie, a temperatura silnika niższa, niż na normalnym paliwie. To nie było "chrzczone" paliwo, to był jakiś wynalazek.

Pozdrawiam, XL
Szczególne pozdrowienia dla Rycerzy Dżidiaj!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group