To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Carisma 1.9 TD olej i filtry

wojtas20 - 02-09-2009, 12:20

Uwex w IC w Bielsku-Białej zdarzają się takie akcje ;) miałem wcześniej colta i raz dali mi złe kable WN musiałem wymieniać a później pomylili filtr oleju i dali mi również zły wymiar..
także nie wiem. Widzę, że na ich www. są różne rozmiary tych filtrów dlatego pytam was bo ja idę
do nich zawsze już z nrem katalogowym i nie proszę o radę :D

Uwex - 02-09-2009, 14:14

wojtas20 - no to faktycznie dziwne ...
wojtas20 - 02-09-2009, 15:58

Ok panowie nikt nie jest w stanie mi pomóc?
Na razie z konkretnych informacji to wiem jaki olej zalać i ile oraz to że filtry z filtron`a pasują idealnie pod moją Carismę.
Wie ktoś coś o knechcie i firmie HERTH+BUSS JAKOPARTS ? czy filtry tej firmy podchodzą pod Cari 1.9 TD?

misibiczi - 02-09-2009, 16:45

arturro napisał/a:
w kazdym silniku z turbina powinno uzywac sie jak najrzadszego oleju bez wzgledu na przebieg


Problem w tym, że mój był zalany półsyntetykiem...



Uwex napisał/a:
wojtas20 - nie ma porównania w jakości Knechta i Filtrona ! Knech też nie jest drogi więc zapomnij o Filtronie .


Rzekoma przewaga Knechta nad Filtronem to chyba wyłącznie kwestia "polskich kompleksów", ale nie będę podejmował polemiki bo jest ona moim zdaniem bezprzedmiotowa i nie znajduje miejsca w tym wątku :)

pawelsonx - 02-09-2009, 16:48

widzę ze narasta problem jaki filtr i olej nadaje się do silnika którego konstrukcja została opracowana w latach 80 ubiegłego wieku. Oczywiście można montować drogie filtry ale czy w tej konstrukcji silnika to coś da?
silnik jak na swoja pojemność nie jest za bardzo wysilony nie osiąga również wysokich obrotów jak nowocześniejsze jednostki, nie zmienia się oleju w nim co 30tys km tak jak w nowych dieslach.
Więc po co ładowac do niego filtry hyper tryper wydajne jak i tak ich nie wykorzystasz.

Sprawdzoną firmą jest filtron i taki powinien sobie poradzić z tak starym silnikiem

Co do sklepu IC ja nie polecam ze względu na obsługę i ceny no chyba że maż zniżki.

Anonymous - 02-09-2009, 16:54

misibiczi napisał/a:

Problem w tym, że mój był zalany półsyntetykiem...


nic nie stoi na przeszkodzie by go zmienic

misibiczi - 02-09-2009, 17:05

arturro napisał/a:
misibiczi napisał/a:

Problem w tym, że mój był zalany półsyntetykiem...


nic nie stoi na przeszkodzie by go zmienic



Sądzę, iż przejście z oleju półsyntetycznego na pełny syntetyk przy przebiegu np. 300 tys. i wyższym może silnik rozszczelnić - chyba, że jestem w błędzie
pawelsonx - 02-09-2009, 17:13

arturro napisał/a:

w kazdym silniku z turbina powinno uzywac sie jak najrzadszego oleju bez wzgledu na przebieg


skąd takie wiadomości projektowałeś silnik czy turbinę. Producent w czasie projektu dobiera luzy czy pasowania,łozyska oraz przepływy do danego typu oleju i jeżeli olej będzie za gęsty to smarowanie będzie kiepskie a jak za rzadki to w najlepszym wypadku nic się nie stanie w najgorszym zaczną poszczać uszczelniania i dziać się dziwne rzeczy.

Dlatego najlepiej lać taki jak producent zalecał i do jakiego smarowania silnik był zaprojektowany

wojtas20 - 02-09-2009, 19:08

Mam zniżki w IC więc cena będzie taka sama jak gdzie indziej bądź nawet niższa ;)
Ok więc chyba zdecyduje się na filtrona...

Anonymous - 02-09-2009, 23:01

pawelsonx napisał/a:
skąd takie wiadomości projektowałeś silnik czy turbinę.


a Twoje skad? tez projektowales silnik czy turbine?
nie trzeba byc Einstein'em zeby wiedziec ze lepiej "cos" schlodzisz/zminieszysz tarcie woda niz kisielem.

misibiczi napisał/a:
Sądzę, iż przejście z oleju półsyntetycznego na pełny syntetyk przy przebiegu np. 300 tys. i wyższym może silnik rozszczelnić - chyba, że jestem w błędzie


moze ale nie musi, ja przeszedlem na pelen syntetyk przy 250tys i tylko musialem uszczelnic mise olejowa, moj kolega przeszedl przy 220tys i nic sie nie stalo.

pawelsonx - 03-09-2009, 00:02

arturro napisał/a:
pawelsonx napisał/a:
skąd takie wiadomości projektowałeś silnik czy turbinę.


a Twoje skad? tez projektowales silnik czy turbine?
nie trzeba byc Einstein'em zeby wiedziec ze lepiej "cos" schlodzisz/zminieszysz tarcie woda niz kisielem.

.

doboru
zwracam honor i szczun dla twoich przemyśleń na temat doboru oleju do silnika renault f8qt
przy następnej wymianie postaram się poszukać jak najrzadszy w końcu te 90 koni trzeba czymś smarować no i chłodzić. Francuzi projektując ten silnik nawet nie przypuszczali że za parędziesiąt lat znajdą się oleje który sprosta możliwością i wymaganiom tego silnika. Oczywiście następnym razem naleje 0w40 olej żeby silnik wytrzymał jeszcze te następne 150k mil.

Do tej chwili był lany 10w40 czyli muszę wypłukać silnik 5w40 i zalać tym 0w40 ?

Jest tylko problem bo w miejscowości której mieszkam jest dostępny tylko jeden olej o tych parametrach Castrol Edge czy on nadaje się do tego silnika ??

Anonymous - 03-09-2009, 08:42

pawelsonx, sluchaj nie musisz byc taki irytujacy, dla mnie mozes sobie zalac olej kujawski z pierwszego tloczenia, mam to gdzies,
poprostu napisalem ze dla silnika z turbo (nawet jak pamieta czasy dinozaurow) najlepszy jest jak najrzadszy olej,
z mojej strony EOT

pawelsonx - 03-09-2009, 13:24

arturro napisał/a:
pawelsonx, sluchaj nie musisz byc taki irytujacy, dla mnie mozes sobie zalac olej kujawski z pierwszego tloczenia, mam to gdzies,
poprostu napisalem ze dla silnika z turbo (nawet jak pamieta czasy dinozaurow) najlepszy jest jak najrzadszy olej,
z mojej strony EOT


A moje zdanie jest takie że najlepszy olej to taki jaki producent samochodu poleca.


Jeżeli olej 10w40 spełnia swoje zadanie w tym silniku to nie widzę sensu kupowania lepszego oleju o wiele droższego niektórzy maja ponad 300k kkm najechane bez problemu na tych olejach i licząc średnia różnice 100 zł na oleju to przy tym przebiegu jest to prawie 3tys zł to niewiele prawie żadna oszczędność tylko ja przy zmianie oleju lubię sobie piwko wypić.
A czy lepszy jest rzadszy do tego silnika to też można polemizować czy wpłynie on na moc spalanie czy zużycie to zależy, najprawdopodobniej nie będzie różnicy lub nieznaczna.

Jeżeli była by dyskusja o oleju do nowoczesnego diesla gdzie przebiegi między wymianami są większe(np30kkm) to na pewno bym polecał droższy olej i filtr ale również bez przesady.

Zresztą oleje zmieniają se wraz z konstrukcjami silników(większa moc mniejsza pojemność większe przebiegi między wymianami oleju) bo muszą spełniać coraz większe wymagania.

JCH - 03-09-2009, 16:09

arturro napisał/a:
poprostu napisalem ze dla silnika z turbo (nawet jak pamieta czasy dinozaurow) najlepszy jest jak najrzadszy olej,
W 2002 r. MMC zalecał do silników DID Castrola SLX 0W30. W 2003 roku wycofał się z tego podobno z uwagi na rzadkość (gęstość) tego oleju. Takie miałem wtedy info z ASO. Zmieniłem na 5W50 8)
misibiczi - 03-09-2009, 18:02

arturro, ponieważ jak sam przyznałeś silnik "może ale nie musi" się rozszczelnić, nikt kto jeździ dotąd na półsyntetyku bądź kupił samochód i nie wie jakim olejem został zalany ( co nie jest wcale rzadkością), a na dodatek jego samochód ma duży przebieg lub jest on nieznany - nie ryzykuje jeśli ma odrobinę rozsądku. Okoliczność, iż w Twoim i Twojego kolegi przypadku nic się nie stało niczego jeszcze nie przesądza, a potwierdza jedynie, że "nie musi" sie rozszczelnić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group