Carisma - Ogólne - Migacze - awaryjne
luk_szc - 30-08-2006, 22:24
I właśnie gdy się przycisk przycina w pozycji "otwórz" lub "zamknij" to przestaje mi działać dana funkcja z pilota tzn. alarm się uzbraja ale siłowniki nie działają . On fabrycznie ma być w pozycji "poziomej" - neutralnej .
Efa! - 31-08-2006, 15:21
No dobra: poprawię się - przycisk centralnego zamka pomiędzy przednimi fotelami nie zacina się w pozycji poziomej tylko gdzieś pomiędzy poziomem, a którąś ze stron. Ale najważniejsze wnioski i tak pozostają te same: zacina się niekiedy i wtedy nie działa zdalne zamykanie/otwieranie zamków.
Jeżeli to, co teraz napiszę (Bóg mi świadkiem, że sama to wykombinowałam) okaże się prawdą, chyba zacznę wierzyć nieco bardziej wierzyć w potęgę swojej intuicji
Otóż podejrzewam, że to działające zasilanie radia, które nie powinno się włączać bez przekręcenia kluczyka w stacyjce, jest spowodowane błędnym podłączeniem kompletu wtyczek z tyłu obudowy radia.
Sprawdź w instrukcji, jak prawidłowo powinny iść kolorkami i funkcjami kabelki do odtwarzacza - może ten odpowiedzialny właśnie za wyłączenie zasilania po wyjęciu kluczyka jest wetknięty do góry nogami albo w ogóle zapomniano go podłączyć?
Bo kiedyś sobie oglądałam wtyczki mojego starego radia i na bank miałam tam kabelek związany z tą w/w funkcją.
Juiceman - 31-08-2006, 15:24
Radio dziala dlatego ze jest podlaczone stale zasilanie . Poprostu kogos wkurzalo ze jak przekreci kluczyk to radio mu sie wylacza:)
saphire - 31-08-2006, 20:36
Co do radia to mnie akurat wkurza że jak przekręcę kluczyk to się nie wyłącza
Co do mrygania awaryjek i samozamykania auta to juz sprawa rozwiązana - tak jak napisałem wcześniej - to niekontakt czujnika otwarcia drzwi od strony kierowcy - zwalczę toto w weekend.
Odkąd pilnuję by po otwarciu drzwi z pilota zapaliła się kontrolka otwartych drzwi w ciągu max 30 sekund (jak nie zapala to po stuknięciu w czujkę się zapala) to już nie mam problemu z awaryjnymi i samozamykaniem, tak że to jest to
Co do permanentnego zasilania radia to je wybebeszę dopiero jak zakupię nowego Kenwooda i będę wymieniał to wtedy posprawdzam te złącza oraz głośniki bo coś jeden tylny nie gra - albo walnięty albo styku na kablu/wtyczce nie ma tak że i tak to jest do sprawdzenia.
Efa! - 01-09-2006, 03:47
O, żesz! To nawet się trochę znam na Carismach, jak wyszło, że mam rację
saphire - 02-09-2006, 17:38
Rozebrałem ten włącznik otwarcia drzwi od strony kierowcy - styki miał wściekle zaśniedziałe więc wyczyściłem, przesmarowałem, założyłem i teraz brangla jak złoto a i problem samozamykania centralnego i mrygania awaryjkami ustąpił.
Przejechałem się wczoraj do Rzeszowa i spowrotem, wieczorem, deszcz padał więc nie grzałem ostro bo ledwo co było widać ( słabiuteńkie zarówki - dzis wymieniłem na porządniejsze) niemniej średnio tak koło 90km/h leciałem (wahania od 70-120km/h).
Zresetowałem przed drogą wskazania liczników i średniego spalania no i przy takiej jeździe trochę po górkach i ciutek po paru miasteczkach wyszlo mi średnie spalanie 6.9 l/100km więc całkiem sympatycznie to moje GDI pali przy delikatnym pedałowaniu
Co do fotela - poczułem w kręgosłupie iz nie jest tak wygodny jak w Corsie
brakuje mi albo podparcia pod lędźwiami albo ciut szerszego kubełka - wg mnie jest zbyt wąski w tym trzymaniu na boki na wysokości ramion więc cos będę musiał wykombinować może z jakąś wkładką pod lędźwia itp.
Co do kierownicy to szkoda że nie ma regulacji od/do kierowcy bo jak ustawię fotel tak by do pedałów mieć ok to do kierownicy mam ciut za daleko, znowuż jak do kierownicy mam ok to za badzo mam podkulone nogi - byc może przez to że pedał gazu jest dość wysoko.
Czy jest jakiś sposób na przybliżenie kierownicy? Bo regulacja w pionie to za mało niestety ;(
A tak poza tymi dwoma sprawami to OK. Z fotelem sobie jakos poradzę ale żeby tak jeszcze z kierownicą...
josie - 03-09-2006, 01:15
Sprawa z radiem moim zdaniem wygląda następująco:
Do radia idą w wiązce 2 zasilania - na jednym jest cały czas 12V, na drugim 12V pojawia się po włączeniu stacyjki. Ktoś jak podłączał radio najprawdopodobniej połączył te 2 przewody ze sobą i teraz z tego zasilania na którym cały czas jest 12V napięcie wędruje na odbiorniki które powinny je otrzymać po przekręceniu kluczyka.
saphire - 03-09-2006, 08:24
Całkiem możliwe że tak jest - zbadam sprawę przy najbliższej okazji czyli jak tylko kupię Kenwooda (lub Clariona) i będę wymieniał.
Anonymous - 10-11-2006, 09:04
Co do awaryjnych w momencie zatrzymania- niektóre alarmy mają taką opcję, aby ostrzec innych kierowców. Uaktywnia się to w momencie zatrzymania samochodu i otwarcia drzwi (przy włączonym silniku)
Pozdrawiam
lesnic
kuken - 12-01-2011, 12:27
Odgrzebię stary temat bo i ja od jakiegoś czasu mam dziwną przypadłość z awaryjnymi.
1.
Jakiś miesiąc temu musiałem odpiąć akumulator. Kilka dni później przechodząc koło Cari zauważyłem że migają awaryjne (przy zamkniętych drzwiach i zupełnie wyłączonym silniku). Otworzyłem, zamknąłem auto i problem zniknął. Po kilku dniach problem znów się pojawił i przez 3 tygodnie był spokój, aż do dziś. Wychodzę rano do pracy- Cari stała pod blokiem i wesoło mrugała światłami. Trochę nie bardzo mi się to podoba bo kiedyś to się skończy padniętym akumulatorem.
2.
Inny problem z mruganiem pojawia się zawsze po odłączeniu i ponownym podpięciu aku. Otóż po takiej operacji włączają się awaryjne na kilkadziesiąt sekund, później na chwilę przestają i cykl się powtarza- aż przez około pół godziny. Później przestają migać i jest OK. Też tak macie?
|
|
|