[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - OBTARCIE
Luk - 08-10-2009, 15:07
Me-Tsu napisał/a: | sprawca mial ubezpiecnie w PZM a ASO tego bezgotowkowo z PZM nie zalatwi... |
Jak to nie załatwi? Przecież nie musi mieć żadnej umowy z PZM. Zgłaszasz do PZM, przyjeżdża rzeczoznawca, wycenia, wstawiasz do warsztatu, a jak wychodzi że naprawa będzie droższa, to warsztat wzywa jeszcze raz rzeczoznawcę (prawie zawsze tak jest). I mają ci to zrobić, bo ciebie nie interesuje za ile. Problemem może być tylko czas oczekiwania.
Me-Tsu napisał/a: | A jesli ma ja u pana Mietka, w Koziwodach pod granica niemiecka, to tez mam tam jechac dochodzic swoich praw? |
Nie, zgłaszasz w miejscu zarejestrowania swojego pojazdu/miejscu zamieszkania (nie pamiętam czy tak, czy tak)
pekaes - 08-10-2009, 15:28
Współczuję Me-Tsu, wiem co przeżywasz, bo sam miałem tak dokładnie w ubiegłym tygodniu... Dochodzenie swoich praw nie należy do łatwych i przyjemnych, ale poradzisz sobie.
A u mnie sprawa wyglądała tak. W ubiegły czwartek przytarł mnie pracownik firmy, w której pracuję - na moich oczach... Przyznał się, że to jego wina i następnego dnia spisaliśmy oświadczenie (jechał najlepszym autem na świecie - czyli autem słuzbowym). Po spisaniu oświadczenia zadzwoniłem do jego ubezpieczalni (Warta), podałem wszystkie potrzebne dane (swoje i jego) i tego samego dnia skontaktował się ze mną rzeczoznawca. Umówiliśmy się na poniedziałek. Pan spisał protokół, porobił fotki uszkodzonego miejsca w aucie, po czym przystąpił do wyceny szkody. Wczoraj otrzymałem mailowo kalkulację szkody i udałem się do zakładu lakierniczego. Tam nie zgłoszono zastrzeżeń do wyceny szkody, po czym podpisałem pełnomocnictwo, na podstawie którego zakład lakierniczy może żądać od Warty pieniędzy z tytułu naprawy auta. To oświadczenie zeskanowałem i wysłałem do osoby w Warcie pilotującej moją sprawę. Podobno ten skan pełnomocnictwa (podpisany tylko przeze mnie) wystarczy...
Teraz tylko czekać na jeszcze jakieś sprawy papierkowe w Warcie i będę mógł się umówić z warsztatem na wstawienie auta...
|
|
|