Nasze Miśki - Mitsubishi Galant E88A 4x4 2.5 V6 1994r.
mitsu_pl - 06-10-2009, 19:29
My mieliśmy wyłącznik ABS-u w kabinie zrobiony, ale wypruty ABS to kilka kg mniej i ćwierć sekundy szybciej
mitsu_pl - 21-10-2009, 17:26
Galant pojechał na strojenie kompa. Zobaczymy co da się z niego wycisnąć bez ingerencji w konstrukcję silnika.
jacek11 - 29-10-2009, 21:37
No i co dało strojenie
lukasz12 - 29-10-2009, 23:46
Trochę szkoda tego autka do rajdów, tym bardziej że w tej wersji tych Galantów wyprodukowali naprawdę mało (z danych które wygrzebałem z katalogu to coś 450 sztuk).
A zastanawialiście się czy do tego wszedłby silnik 3.0 dohc z 3000gt/Sigmy? Zasadniczo to są bliźniacze konstrukcje, tyle że 3.0 ma nieco większy skok tłoka. Reszta praktycznie bez zmian (głowice te same z tego co wiem). Tylko nie wiem jak w Galu jest z miejscem pod maską.
Wszyc - 29-10-2009, 23:58
Spokojnie wejdzie 3.0 ale jest inny problem chodzi o mase jednostki 3.0, koledze zależy żeby mieć trochę wiecej mocy ale bez dociążania przodu auta który już i tak lubi nurkować w zakrętach przypuszaczam że po wypatroszeniu bagażnika i wyjęciu kanapy z tyłu to w ogóle tył jest lekki jak piórko w stosunku do przodu a rzadko spotykana jednostka z Gala E84A czyli 2.0 Twin Turbo pasowała by tu jak nic po odciążeniu układu dolotowego zrobieniu przelotowego układu wydechowego i paru przeróbkach można by było uzyskać te 300KM potem może short shifftera zrobić Tylko jeden problem weś znajdź 2.0 podwójnie uturbione jak na lekarstwo tych jednostek jest
lukasz12 - 30-10-2009, 00:04
To ten silnik który był w VR-4 z tych lat? (tj. 1993-1996?). Gdzieś takie widziałem ale faktycznie ciężko znaleźć i raczej nie w Polsce.
mitsu_pl - 30-10-2009, 09:55
Galant dzisiaj od rana stoi na hamowni. Niedługo jedziemy po odbiór. Jak dotąd wycisneli z niego 202 KM!!! Więcej napisze jak wrócę i będę miał w ręku wykres
lukasz12 - 30-10-2009, 10:17
mitsu_pl napisał/a: | Niedługo jedziemy po odbiór. Jak dotąd wycisneli z niego 202 KM!!! Więcej napisze jak wrócę i będę miał w ręku wykres |
A co mu zmieniali? Może z 3.0 da się coś wycisnąć? (albo z 3.5
Wszyc - 30-10-2009, 16:24
a po cholere taki duży silnik to nie Nascar tylko KJS
macieekg - 30-10-2009, 20:34
Dokładnie, im większy silnik tym wyższa klasa i gorsi rywale.
A turbo to już wogóle...
lukasz12 - 30-10-2009, 20:35
Duży silnik to większy potencjał I nie ma turbodziury
Żartuje ale tak poważnie - to myślę nad nieco mocniejszym silnikiem do Sigmy i ten 3.5 byłby akurat w sam raz (260 KM)
rosomak1983 - 30-10-2009, 20:50
Szkoda go na rajdy
mitsu_pl - 30-10-2009, 23:26
Wyniki strojenia (zdjęcie wykresu wkleje jutro):
Przed:
193,9KM przy 6366 obr./min oraz 224,9Nm przy 5551 obr./min
Po:
201,9KM przy 6322 obr./min oraz 240,1Nm przy 5403 obr./min
Czyli samo strojenie nie dało dużo (chociaż przyrost 16Nm jest jak najbardziej wyczówalny), ale za to jestem wręcz pod wrażeniem tego co dokonaliśmy metodami jak najbardziej prostymi i tanimi... Ze 170KM zrobiło się 193KM a teraz aż 202
Tak się składa, że jeździmy w klasie K6 czyli auta z napędem 4x4 bez względu na pojemnośc silnika (czyli również subary i lancery)
Mateusz071 - 30-10-2009, 23:38
macieekg napisał/a: | Dokładnie, im większy silnik tym wyższa klasa i gorsi rywale.
A turbo to już wogóle... |
Rywale wszedzie sa tacy sami tylko w innych autach, dlatego sa klasy zeby 2 litry nie jeździły z maluchami i było miej wiecej równe szanse
lukasz12 - 30-10-2009, 23:40
A możesz napisać na czym to strojenie polegało? Wyniki całkiem niezłe jak na silnik wolnossący. Może w takim razie dałoby się nieco wykroić i z 3.0 ?
|
|
|