To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock

dab - 17-10-2009, 10:25

Mont napisał/a:
Słabą stroną takich testów jest silnik, benzynowy bardziej czułem tu miałem na dwójce wrażenie że zaraz zgaśnie


No i wlasnie tu by sie przydal reduktor, chocby jak w vitarce, wtedy mozna poszalec i zapomniec o strachu ze na 2 moze zgasnac... :p
Pochwale sie, a co tam :oops: tydzen temu wybralem sie na 2h przejazdzke w terenie lesno-gorzystym - ponad 20letnim nissanem Patrolem...to byl moj pierwszy raz 8) fura wielka jak autobus :D wrazenia niesamowite, a majty co chwile mi spadaly jak pilot "kazal" mi jechac przez coraz ciekawsze zlazdy/podjazdy
Potem w outku poczulem sie jak w zabawce :oops: :lol:
A o jakiej oslonie silnika mowles?

Mont - 17-10-2009, 12:04

dab napisał/a:
tydzen temu wybralem sie na 2h przejazdzke w terenie lesno-gorzystym - ponad 20letnim nissanem Patrolem


Zdrada Mości Panowie !! Tfu ! Jak śmiałeś ! :D

Patrol to jak dla mnie bardziej auto wyprawowe, tak jak i Land Cruiser ale to też inna kasa. :roll:
Gdybym z jakiś przyczyn musiał się pozbyć obecnego Outlandera wróciłbym do Forestera MY06 ale z silnikiem 2,5 170KM lub Turbo 230KM.
Nie jest to offroadowe auto ale w miarę sztywne i z reduktorem, nie raz dzięki niemu udawał mi się wychodzić z opresji. Niestety nie daje takiego komfortu jak Outek ale "z czegoś trza być rad";)
Kiedyś przez przypadek zaparkowałem Foresterem w zarośniętym rowie, poprostu nie wiedziałem że jest tam rów. Wygramoliłem się z niego o własnych siłach dopiero po zapięciu reduktora.

Osłonę zaproponował mi dealer, stalowa 500zł alu 1500zł.
W teren zapuszczam się sporadycznie ale to nie oznacza, że nie mogę zaczepić o kamień/drzewo/podłoże/nieboszczyka :wink:

sibkods - 17-10-2009, 12:29

Czyli co polecacie załączyć na zimę, 4WD Auto czy Lock?
Co polecacie na podłużnych wgłębienia w drogach od kół, w których podczas opadów stoi woda, na 2wd rzuca, jak jest na innych opcjach?

Mont - 17-10-2009, 13:32

Nie używam 2WD, zwykle mam auto.
Zimą, na zaśnieżonej/oblodzonej drodze, będzie bezwzględnie 4WD Lock.

mitsu00 - 17-10-2009, 17:39

Mont napisał/a:
dab napisał/a:
Jazda z LOCKiem to sama przyjemnosc i co najwazniejsze, bezpieczenstwo, w dodatku teraz przy obecnej pogodzie.


Ponieważ założyłem już opony zimowe, a śniegu nie widać wybrałem się dzisiaj na terenową próbę 8)
Wyłączony ASC i zapięty 4Lock zagwarantował masę zabawy w błocku chwałowickiej hałdy. Muszę to kiedyś uwiecznić na zdjęciach.
Słabą stroną takich testów jest silnik, benzynowy bardziej czułem tu miałem na dwójce wrażenie że zaraz zgaśnie. Niestety cały syf uderza w nadkola i strasznie hałasuje.
W przyszłym tygodniu zakładam osłonę silnika, przydałaby się jeszcze wyciągarka :mrgreen:
Kurcze fajnie byłoby mieć jakiegoś Samuraja :P



A sprzęgiełko nie pachniało zgniłą kapustą po tym lansie? :D

Pozdr.

dab - 18-10-2009, 00:47

Mont napisał/a:
dab napisał/a:
tydzen temu wybralem sie na 2h przejazdzke w terenie lesno-gorzystym - ponad 20letnim nissanem Patrolem


Zdrada Mości Panowie !! Tfu ! Jak śmiałeś ! :D


Przezycie bylo niesamowite i zapewne jedyne w swoim rodzaju, bo stracilem dziewictwo w tej kwestii.... :oops: :P
Warto bylo :D
Outka zapewne nigdy nie bede tak katowac, conajwyzej jakies szalenstwa na blotnistej lące :D

Hiszpan - 21-10-2009, 00:18

dab napisał/a:
(NIE)Osobiscie :D znam kolesia (Hiszpan, pozwolisz 8) ), ktory non stop jezdzi od kilku lat w trybie LOCK
:roll: Hmmm, jeśli to o mnie to ja używam 4WD AUTO ;)
4WD LOCK używam w terenie, na lodzie, dużym śniegu, itp. 8)
dab napisał/a:
Pochwale sie, a co tam :oops: tydzen temu wybralem sie na 2h przejazdzke w terenie lesno-gorzystym - ponad 20letnim nissanem Patrolem...to byl moj pierwszy raz 8) fura wielka jak autobus :D wrazenia niesamowite, a majty co chwile mi spadaly jak pilot "kazal" mi jechac przez coraz ciekawsze zlazdy/podjazdy
Mont napisał/a:
Zdrada Mości Panowie !! Tfu ! Jak śmiałeś ! :D
He he - i ja się muszę przyznać. W tamtym roku po półrocznym poszukiwaniu Pajero II, przejechaniu Polski wzdłuż i wszerz oraz wizycie u naszych zachodnich sąsiadów kupiłem... Patrola. :oops:
A zdjęcia z modernizacji oraz z różnych imprez można oglądnąć w mojej galerii. ;)

dab - 21-10-2009, 01:08

ee no Panie... to ta twoja to nowka 8) ja jechalem nieco starsz wersja i long vehicle :mrgreen:

tylko spojrzcie, "jam ci to" :oops: 8)



Mont - 26-10-2009, 08:29

Z zachowania Outlandera w terenie jestem zadowolony, w wekend pojeździłem po polach i wyprowadził mnie w kilku miejscach z głębokiego błota (do poł.koła).
Nie jest to auto do offroadu ale po wyłączeniu ASC radzi sobie nieźle.
Podoba mi się to, że na 1-2 biegu powoli się toczy bez dodawania gazu, pozwala to na łagodne przejście terenowych trudności. Do moich celów nadaję się świetnie.
Bardzo pomogła zmiana kół na 16" i założenie opon zimowych.

Wisieńką na tym torcie byłby reduktor ale i bez tego daje radę :)

Jackie - 26-10-2009, 22:09

Sorry za tak późną reakcję ale ostatnio z czasem słabawo. Jeżeli zapniecie 4WD LOCK po przekroczeniu 75 km/h samoistnie wróci do trybu AUTO (oczywiście nie informując nas o tym ;) bo po co? ) i nie jest to blokada tylko zwiększenie ilości momentu obrotowego przekazywanego na tylne koła. Co do zabaw w terenie - lekkim OK ale coś poważniejszego może nam....plastiki pourywać i będzie brzydko wyglądało :D
A tak na serio - Outek bardzo fajnie radzi sobie na śliskim, w koleinach, w błocku i śniegu ale poważniejsze podjazdy na duże stromizny to w SUVach domena Subaru i niech tak zostanie ;)
Ad. porównania do napędu EVO, coś w tym jest, bo o ile mechanika jest kompletnie różna to nazwa (All Wheel Control) jest ta sama ;) Ktoś powiedział, że w poprzednim Outku był lepszy napęd - nie zgodzę się. Tam był napęd permanentny, oparty na 3 dyfrach i faktycznie skuteczniejszy w trudnych warunkach ale: ważył swoje, spalał swoje, nieco hałasował i był drogi w naprawach. Charakter nowego Outlandera jest już inny niż poprzednika więc zastosowanie lżejszego napędu, zapewniającego lepsze osiągi na drodze, mniej obciążającego silnik jest uzasadnione, bo zaledwie mały procent użyszkodników ;) tego auta wybierze się na terenowe zabawy. Do tego momentu uznaję, że napęd Outka jest więcej niż satysfakcjonujący.
Pozdrawiam

sylb - 26-10-2009, 23:21

Do jazdy w terenie Mitsubishi ma Pajero z Super Select 4WD II. A Outlander to zwykły SUV ot i co.


Gwoli przypomnienia w trybie 4WD Auto , Outlander zawsze wysyła pewną moc na tylne koła, automatycznie zwiększa procent tej mocy w czasie przyspieszenia i przenosi do czterdziestu procent moment obrotowy na tylne koła przy pełnym przyspieszeniu. Po przekroczeniu pewnej prędkości (chyba 60Km/h) jest zmniejszany do dwudziestu pięciu procent . Przy stałej prędkości przelotowej do piętnastu procent momentu obrotowego wysyłana jest na tylne koła. Przy małych prędkościach i ciasnych zakrętach, moment obrotowy sprzęgła jest ograniczona, zapewniając płynność i wyczucie w zakręt.

Do jazdy w szczególnie trudnych warunkach, takich jak śnieg, kierowca może wybrać "4WD Lock". W trybie blokady, system nadal rozdziela moment automatycznie na przednie i tylne koła ale na tylne koło jest przenoszone o 50 procent więcej niż w porównaniu do trybu 4WD Auto - to znaczy do 60 procent momentu obrotowego wysyłana jest na tylne koła przy pełnym przyspieszeniu.

Grześku - 31-10-2009, 15:32

Dyskusję na temat wyższości jednego autka nad drugim przeniosłem do tego topicu 8)

Tu tematem przewodnim jest 4WD Lock.

Anonymous - 10-01-2010, 11:31

Teraz tylko 4WD Lock........ :lol:
sylb - 10-01-2010, 13:08

Faktycznie, coś jest w tym 4WD Lock. Ruszając pod górę samochód się nie cofa (lub o wiele mniej) tak jak w zwykłym 4DW.
jmgmotocykle - 10-01-2010, 13:51

Cytat:
jmgmotocykle napisał/a:
a ja dalej nie wiem czy mogę stale jeżdzić na 4wd lock.... :(


moim zdaniem możesz, bo w gruncie rzeczy poza zakresem niskich prędkości i tak de facto jeździsz w trybie AUTO.

pozostaje tylko pytanie: po co? ;)

dlatego że mam 190 KM i zanim komputer załapie że przód się uślizgnoł i dołączy tył to ASR odetnie moc!!!!!! czyli zdławi auto i :butthead: - dlatego pytałem czy mozna jeżdzić cały czas na 4wd lock bo wtedy nie ma tego zjawiska - poprostu auto startuje jak z procy...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group