To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Swap GDI

robertdg - 17-10-2009, 20:20

sudan, wiec zrob tak jak napisalem sciagnij pasek osprzetu i zapal auto, jak pochodzi 20sek bez tego paska nic sie nie stanie, jezeli bedzie ok kup kolo pasowe i je wymien.
rasiak1980 - 24-10-2009, 08:41

to raczej coś z rozrządem, ja natomiast obstawiam wytartą krzywkę na wałku :P
Anonymous - 24-10-2009, 11:02

robertdg, kurde za bardzo nie wiem jak sie za to zabrac ( znaczy za sciagniecie paska) zdjac moze i sie da,ale jak go zalozyc potem ?

sluchalo silnika mechanikow kilku i wiekszosc twierdzi ze wina tkwi w glowicy.zawsze jak przyjezdzalem do jakiegos garazu to silnik juz byl rozgrzany i sobie klekotal jak zwykle.
nikt z nich nie slyszal jak silnik chodzi gdy jest zimny... wiec od poczatku: zapalam samochod gdy jest zimny-- cisza,zero stukania tyle ze jakby nie rowno pracowal,podchodze do tlumika i slychac takie "bu bu bu" :D trwa to moze z minute,po czym obroty nagle spadaja i zaczyna sie klekot.ot tak po prostu,nie ze sie nasila w miare jak sie silnik rozgrzewa,tylko hop i klekocze.dodam ze gdy silnik zaczyna klekotac,to wtedy zaczyna rowno pracowac i wszystko jest okej.to stukanie jest jakby nastepstwem albo wlaczenia czegos,albo wylaczenia.moze ma to jakis zwiazek ze ssaniem,tyle ze ja nie widze zadnego :|

pawelsonx - 24-10-2009, 13:19

właśnie obejrzałem filmik i wali jak moja stara renówka jak do cylindra wpadła mi nakrętka w czasie wymiany świec tylko że to walenie ustąpiło mi po jakimś czasie a z nakrętka nie wiem co się stało.
rasiak1980 - 24-10-2009, 17:44

hehe - zdematerializowała się? (masz chwytaki magnetyczne do takich rzeczy które ci wpadają gdzie nie trzeba)
robertdg - 24-10-2009, 20:12

rasiak1980, gdyby to była wytarta krzywka wałka rozrządu silnik niezaleznie od warunkow klekotalby jak diesel, powtarzam byloby to stałe klekotanie sudan, zeby sciagnac pasek trzeba poluzowac rolke napinajaca, ale uprzednio rozrysuj sobie albo zapamietaj jak dokladnie przebiaga pasek po wszystkich rolkach, kolach, zebys pozniej nie mial problemow z jego zalozeniem, jakbys mial zapomniec jak on biegl, to Twoje "bu bu bu" jest spowodowane normalna praca silnika na ssaniu, czasmi slychac glosniej, wtedy przewaznie problemem moze byc pekniety kolektor wydechowy, a stukanie z tego co slyszalem ogladajac Twoj filmik jest stukaniem czysto wynikajacym z mechaniki, wiadomo ze na zimnym silniku zalaczone jest ssanie co jest jednoczesne z wyzszymi obrotami, tak samo jak na cieplym silniku gdy dodajesz obrotow stukanie mija. niestety bez wnikliwego sprawdzania nic nie zdzialasz, mozesz wymienic multum czesci ktore niekoniecznie pomoga w Twoim problemie, ja polecam metode eliminacji wszystkich mozliwych objawow, a dopiero wtedy zaczac cokolwiek naprawiac zeby koszty nie przekroczyly wartosci auta, mozesz takze sprawdzac czy to ktorys wtryskiwacz nie klekocze, poprostu podczas pracy silnika wyciagasz wtyczke z jednego wtryskiwacza, wiadomo jeden cylinder sie wylacza z pracy bo nie ma paliwa, jezeli nie daje to zmiany wpinasz ponownie wtyczke a wypinasz wtyczke z drugiego wtryskiwacza i tak sukcesywnie sprawdzasz pozostale po kolei, jezeli to nie daje zadnych popraw szukasz przyczyny dalej, a miales juz wymienionych pozycji do szukania conajmniej 6.
Ginger1021 - 24-10-2009, 20:17

Ja mam podobnie jak Sudan to wszystko opisuje. Jak zimny na ssaniu pare chwil chodzi cicho, potem obroty spadają i załącza się te klekotanie. A dodam że to jest zawsze po nocy. Gdy już rozgrzany to zawsze wali, a gdy sobie pyrka pare minut na luzie to się wycisza- nic nie stuka- dodam gazu i znowu stuka:
http://www.youtube.com/wa...feature=channel
Na żywo to chodzi jak pszczółka.
Ja to myślę że to jest coś z ciśnieniem oleju- pompa albo coś w tym rodzaju, ktoś kiedyś pisał że tak jest w mazdach.

Mam jeszcze pytanie do kogoś obeznanego czy w tym silniku jest czujnik spalania stukowego i gdzie to jest.


Sudan jak wymienisz drugi silnik i w tym drugim też ci będzie waliło to cię dopiero zirytuje. Dużo ludzie piszą że to jest mankament wielu silników GDI, prawdopodobieństwo jest więc duże trafienia bubla. :|

robertdg - 24-10-2009, 20:21

TOMEK18, czujnik obrotomierza moze byc wadliwy, koszt w granicach 200zł polecam lekturke tutaj >>KLICK<<

[ Dodano: 24-10-2009, 20:28 ]
Ginger1021, jest czujnik spalania stukowego mniej wiecej tutaj

aren195612 - 24-10-2009, 20:36

robertdg napisał/a:
jest czujnik spalania stukowego mniej wiecej tutaj

konkretnie tutaj:
[img][/img]

rasiak1980 - 25-10-2009, 03:23

ja jednak dalej obstawiam przy wytartej krzywce rozrządu ewentualnie czegoś związanego z rozrządem możliwe że jeden z hyro-popychaczy już wysiadł na to wskazuje częstotliwość z jaką to "cyka" w każdym bądź razie bez zdjęcia pokrywy i michy olejowej niczego się Sudan nie dowiesz tak to wróżenie z fusów jak będziesz robił swap-a to rozbierz stary silnik sam jestem ciekaw co jest przyczyną teraz stoi jakiś silnik na angielskim eBay-u z zewnątrz wygląda na zadbany z tym że z automatu wyciągnięty ale jedno co ci mogę polecić to miejsce gdzie znajdziesz na pewno silniki do volvo w dobrym stanie z rozbitka znajdę jutro linka to ci wkleję jest to chyba na północ od Manchester-u Wigan albo jakoś tak może odrazu pomyślisz nad swapem na T4 2,0 200 kucy :twisted:
kliknij ten link masz tam nr telefonu zadzwoń i dowiedz się czy ma jeżeli chcesz ja mogę do gościa zadzwonić i się zapytać.
SZROT VOLVO

Ginger1021 - 25-10-2009, 11:51

To są na pewno hydro-popychacze. Tylko ta pompa oleju jeszcze mnie zastanawia.
scaniol - 26-10-2009, 23:32

Kiedyś miałem Audi 2,0 i silnik pracował identycznie jak Twój Sudan , diagnoza postawiona przez trzech róznych mechaników była taka sama czyli popychacze hydrauliczne , więc kupiłem cały kpl nowych ( INA - pierwszy montaż ) , wymiana z zachowaniem wszelkich procedur , czyli po włożeniu w głowicę i przykręceniu wałka silnik stał nieodpalany przez trzy godziny i niestety nic się nie zmieniło , klekotał tak samo jak na starych . :( Wqurwiłem się i sprzedałem auto , ponieważ nie miałem ochoty na remont silnika. Po jakimś czasie znajomy powiedział mi , że taki stukot może być spowodowany luzem na sworzniach tłoka ( raczej nie panewki )
robertdg - 27-10-2009, 00:00

Ale zeby sprawdzac czy nie ma luzu na sworzniach tloka, lub ewentualnie je wymienic trzeba rwac glowice, prawdopodobnie jezeli bedzie luz na sworzniu to albo tlok albo korbowod do wymiany bedzie takze, wiec tak czy inaczej koszta spore, ponadto przed zalozeniem popychaczy hydraulicznych trzeba je napompowac olejem, bo zalozenie ich na suchu skutkuje ich uszkodzeniem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group