| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Sposób na szybsze rozgrzanie silnika ?
 
 misiek_88 - 22-10-2009, 00:28
 
 Ja również proponuje Webasto ustawiasz sobie jakieś 20 min przed wyjazdem i jak przychodzisz to samochód jest już nagrzany (środek i silnik)
 
 W sumie to ciężko mi powiedzieć jak to się sprawuje w zimie bo mam ten samochod dopiero od jakiegoś czasu
 Sofix - 28-10-2009, 12:10
 
 można jeszcze nie włączać nawiewu przez parę minut przy włączonym ogrzewaniu.
 
 przesłanianie to zły pomysł.
 SHARK1979 - 28-10-2009, 12:48
 
 
  	  | kosek napisał/a: |  	  | Wskazówka ma dochodzić do połowy skali i to jest jej właściwa pozycja | 
 Prawie do połowy
   Student - 29-10-2009, 12:34
 
 Generalnie panowie to odnoszę wrażenie że w sterowaniu wentylatorami DID ma coś popierniczone.
 
 1. Odpalamy samochodzik po nocy
 - autko  zimne
 - włączamy nawiew ciepłego powietrze (wiemy że go jeszcze nie ma ale wszyscy tak robią) i co?
 2. załącza się  wentylator chłodnicy,
 
 Pytam się po co chłodzić chłodnicę jak płyn ma 0st.
 
 Ale ok. ruszamy, jedziemy sobie drogą/korek i zanim wskaźnik dojdzie do 1/2 to wentylator chłodnicy włączy się jeszcze z 10 razy.
 To jakaś paranoja jest.
 
 W GDI takiego sterowania nie uwidzisz.
 gulgulq - 29-10-2009, 13:14
 
 może wiatminka tak u Ciebie podziałała
 
 bo u mnie sie wentylator na zimnym nie uruchamia
   robertdg - 29-10-2009, 17:09
 
 Student, jak wlaczysz ogrzewanie z clima to wentylatory beda sie wlaczac, w przeciwnym wypadku wyrzuciloby Ci czynnik chlodzacy.
 Student - 30-10-2009, 08:14
 
 No właśnie  nie z klimą.
 
 Klima włącza sie dopiero po wciśnięciu pokrętła i zapaleniu diody w pokrętle a ja tego nie robię.
 
 Chyba, że Grześ coś grzebał wcześniej w elektryce i się to spina razem.
 
 Posiedzę nad tym.
 robertdg - 30-10-2009, 16:38
 
 Student, moze byc jakies zwarcie w instalacji, tez podobny problem kminilem przez pare dni w dieslu z 2001r, i gdyby nie to ze instalacja akumulatora sie zafajczyla to bym dalej nie wiedzial gdzie szukac usterki, otoz rozrusznik zaczal sie konczyc i starsznie obciazal przewody ktore sie grzaly (wczesniej o tym nie wiedzialem), ja zajalem sie problemem stale dzialajacej klimy, ktora pomimo jej wylaczenia ciagle dzialala, po ktorejs z kolei probie odpalenia auta wszystko zdechlo a spod maski buchnal dym, spalila sie wiazka od akumulatora do rozrusznika i masy samochodu, przewody wymienione na nowe, reszta zaizolowana na nowo, o dziwo problem z klima minal jak reka odiol, wniosek prosty zwara w instalacji. nie gwarantuje ze u Ciebie bedzie ten sam problem ale ja sie z czyms takim spotkalem, moze Ci to pomoze
 misiek_88 - 31-10-2009, 18:17
 
 Ja mam ten sam problem co Student, zauważyłem to ostatnio. Chłodnica włącza się na kilkanaście sekund po czym się wyłącza i to na zimnym silniku
 Student - 19-11-2009, 11:02
 
 I mianowiecie panowie zacząłem sprawdzać wszystko dokładnie i co ustaliłem:
 
 Wentylator (na zimnym silniku) włącza sie wtedy gdy pokrętło od kierunku nawiewu ustawione jest bezpośrednio na szybę, jak przekręcimy pokrętło dwa pyknięcia w lewo (czyli nogi-szyba) to wentylator (nawet na zimnym silniku już się nie włącza).
 
 Delikatny szczegół a tyle kłopotów.
 Ppiotr - 19-11-2009, 19:32
 
 Co wy tu wypisujecie? Syrenka to? sądziłem że misiek . Termostat jest odpowiedzialny aby utrzymuwać odpowiednią temperaturę mam 1,9 td a wogóle jakie auto bym nie miał zawsze tak samo 2 km i leci letnie. jeśli na tomiast tak się nie dzieje to termostat jeśli nowy założyłeś wywal, uszkodzony. Sposób na sprawdzenie czy termostat w miarę działa wkładasz do garnka z wodą i grzejesz  tuż prze zagotowaniem wody powinien się otworzyć, jeśli prędzej to uszkodzony. Jak mam wątpliwości co do działąnia poprawnego to wkładam sądę termiczną i wiem dokładnie , ale nie każdy ma. Może uszczelki nie założyłeś ? ale co tam gotowanie jak silnik zimny odpal i czekaj, rękę na węże górny i dolny te od chłodnicy, jak zacznie po 10 min letni któryś się robić, termostat uszkodzony lub nie szczelność na termostacie bez dyskusji.  A co do mitów zasłaniania sprawdzałem nagrzeje się prędzej nie wiele prędzej 2 min? dodam że sprawdzałem to jak było ok -15 stopni  przy sprawnym termostacie ale chyba nie po to ta cała elektronika i mechanika w naszych pojazdach aby przechodzić do czasów syrenki i żuków chyba że o nich piszemy
 a co do osłony silnika też bez znaczenia chyba że mamy jakieś  -25 stopni to rzeczywiście może coś pomóc a na pewno nie przy panujących temperaturach
 Pozdrawiam
 
 |  | 
 |  |