To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Sposób na szybsze rozgrzanie silnika ?

misiek_88 - 22-10-2009, 01:28

Ja również proponuje Webasto ustawiasz sobie jakieś 20 min przed wyjazdem i jak przychodzisz to samochód jest już nagrzany (środek i silnik)

W sumie to ciężko mi powiedzieć jak to się sprawuje w zimie bo mam ten samochod dopiero od jakiegoś czasu

Sofix - 28-10-2009, 12:10

można jeszcze nie włączać nawiewu przez parę minut przy włączonym ogrzewaniu.

przesłanianie to zły pomysł.

SHARK1979 - 28-10-2009, 12:48

kosek napisał/a:
Wskazówka ma dochodzić do połowy skali i to jest jej właściwa pozycja

Prawie do połowy :mrgreen:

Student - 29-10-2009, 12:34

Generalnie panowie to odnoszę wrażenie że w sterowaniu wentylatorami DID ma coś popierniczone.

1. Odpalamy samochodzik po nocy
- autko zimne
- włączamy nawiew ciepłego powietrze (wiemy że go jeszcze nie ma ale wszyscy tak robią) i co?
2. załącza się wentylator chłodnicy,

Pytam się po co chłodzić chłodnicę jak płyn ma 0st.

Ale ok. ruszamy, jedziemy sobie drogą/korek i zanim wskaźnik dojdzie do 1/2 to wentylator chłodnicy włączy się jeszcze z 10 razy.
To jakaś paranoja jest.

W GDI takiego sterowania nie uwidzisz.

gulgulq - 29-10-2009, 13:14

może wiatminka tak u Ciebie podziałała

bo u mnie sie wentylator na zimnym nie uruchamia 8)

robertdg - 29-10-2009, 17:09

Student, jak wlaczysz ogrzewanie z clima to wentylatory beda sie wlaczac, w przeciwnym wypadku wyrzuciloby Ci czynnik chlodzacy.
Student - 30-10-2009, 08:14

No właśnie nie z klimą.

Klima włącza sie dopiero po wciśnięciu pokrętła i zapaleniu diody w pokrętle a ja tego nie robię.

Chyba, że Grześ coś grzebał wcześniej w elektryce i się to spina razem.

Posiedzę nad tym.

robertdg - 30-10-2009, 16:38

Student, moze byc jakies zwarcie w instalacji, tez podobny problem kminilem przez pare dni w dieslu z 2001r, i gdyby nie to ze instalacja akumulatora sie zafajczyla to bym dalej nie wiedzial gdzie szukac usterki, otoz rozrusznik zaczal sie konczyc i starsznie obciazal przewody ktore sie grzaly (wczesniej o tym nie wiedzialem), ja zajalem sie problemem stale dzialajacej klimy, ktora pomimo jej wylaczenia ciagle dzialala, po ktorejs z kolei probie odpalenia auta wszystko zdechlo a spod maski buchnal dym, spalila sie wiazka od akumulatora do rozrusznika i masy samochodu, przewody wymienione na nowe, reszta zaizolowana na nowo, o dziwo problem z klima minal jak reka odiol, wniosek prosty zwara w instalacji. nie gwarantuje ze u Ciebie bedzie ten sam problem ale ja sie z czyms takim spotkalem, moze Ci to pomoze
misiek_88 - 31-10-2009, 18:17

Ja mam ten sam problem co Student, zauważyłem to ostatnio. Chłodnica włącza się na kilkanaście sekund po czym się wyłącza i to na zimnym silniku
Student - 19-11-2009, 11:02

I mianowiecie panowie zacząłem sprawdzać wszystko dokładnie i co ustaliłem:

Wentylator (na zimnym silniku) włącza sie wtedy gdy pokrętło od kierunku nawiewu ustawione jest bezpośrednio na szybę, jak przekręcimy pokrętło dwa pyknięcia w lewo (czyli nogi-szyba) to wentylator (nawet na zimnym silniku już się nie włącza).

Delikatny szczegół a tyle kłopotów.

Ppiotr - 19-11-2009, 19:32

Co wy tu wypisujecie? Syrenka to? sądziłem że misiek . Termostat jest odpowiedzialny aby utrzymuwać odpowiednią temperaturę mam 1,9 td a wogóle jakie auto bym nie miał zawsze tak samo 2 km i leci letnie. jeśli na tomiast tak się nie dzieje to termostat jeśli nowy założyłeś wywal, uszkodzony. Sposób na sprawdzenie czy termostat w miarę działa wkładasz do garnka z wodą i grzejesz tuż prze zagotowaniem wody powinien się otworzyć, jeśli prędzej to uszkodzony. Jak mam wątpliwości co do działąnia poprawnego to wkładam sądę termiczną i wiem dokładnie , ale nie każdy ma. Może uszczelki nie założyłeś ? ale co tam gotowanie jak silnik zimny odpal i czekaj, rękę na węże górny i dolny te od chłodnicy, jak zacznie po 10 min letni któryś się robić, termostat uszkodzony lub nie szczelność na termostacie bez dyskusji. A co do mitów zasłaniania sprawdzałem nagrzeje się prędzej nie wiele prędzej 2 min? dodam że sprawdzałem to jak było ok -15 stopni przy sprawnym termostacie ale chyba nie po to ta cała elektronika i mechanika w naszych pojazdach aby przechodzić do czasów syrenki i żuków chyba że o nich piszemy
a co do osłony silnika też bez znaczenia chyba że mamy jakieś -25 stopni to rzeczywiście może coś pomóc a na pewno nie przy panujących temperaturach
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group