To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Złącze elastyczne (plecionka, łącznik) układu wydecho

Hugo - 07-11-2009, 19:35

fj_mike napisał/a:
Hugo, wtyczka jest odłączana, nie wkręcana
Nie zrozumieliśmy się. Pytałem czy wykręcana była sonda czy odłączana wtyczka :wink: . robertdg zrobię jak piszesz chyba.
robertdg - 07-11-2009, 19:49

Hugo, soda niekoniecznie musi byc odkrecana, tylko trzeba delikatnie traktowac te rure, nie rzucac, nie upadac, nie zaginac przewodow. etc., temperatura ze spawania jej nie zaszkodzi
Hugo - 07-11-2009, 20:20

robertdg napisał/a:
Hugo, soda niekoniecznie musi byc odkrecana, tylko trzeba delikatnie traktowac te rure, nie rzucac, nie upadac, nie zaginac przewodow. etc.,
Przecież jak odetnę złącze elastyczne tam gdzie Ty (czyli od strony katalizatora) to sondy nie będę ruszał i nie muszę na nic uważać.
fj_mike gdybym chciał odłączyć jednak sondę w tunelu środkowym to gdzie mniej więcej szukać wtyczki? Pod podłokietnikiem czy cup-holder'em?

fj_mike - 07-11-2009, 21:27

Hugo napisał/a:
fj_mike gdybym chciał odłączyć jednak sondę w tunelu środkowym to gdzie mniej więcej szukać wtyczki? Pod podłokietnikiem czy cup-holder'em?

Szczerze to nie musiałem się do niej dobierać, wymieniałem tylko tą pierwszą. Wejdź po spód i zobacz w którym miejscu wchodzi kabel. Ten tunel to taki wielki nie jest żeby szukać jak igły w stogu siana :mrgreen: Szukaj białej wtyczki z czterema kabelkami, tak jak pisałem post wyżej.

pa_pi - 03-01-2010, 15:57
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Wymiana łacznika elastycznego tlumika
Witam, muszę wymienić uszkodzony łącznik elastyczny wydechu i mam pytanie czy macie koledzy jakiś patent na odkręcenie zapieczonych i zardzewiałych śrub łączących ten element z pozostałą częścią wydechu?

Pozdrawiam

Piotrek

robertdg - 03-01-2010, 16:13

pa_pi, Ja robiłem tak że odkrecilem rure od kolektora, nakretki popsikalem odrdzewiaczem i nowa nasadka okkrecile, uprzednio postukalem mlotkiem po kluczu aby ciasno siedzial i wibracje odkruszyly troche korozji, odkrecilo sie bez wiekszych problemow, a nastepnie obcialem rure tuz za lacznikiem elastycznym. Reszta to juz kwestia spawalnicza, bez wiekszych problemow poszlo.
pa_pi - 03-01-2010, 22:08

robert dzięki za info, może dam radę twoim sposobem ale będzie masakra jak patrze na moje śruby. Na razie zalepiłem cementem do wydechów, poczekam na mniejsze mrozy bo garaż nie ogrzewany i spróbuje.

Poz

zuku3210 - 09-01-2010, 16:36

A jakie wymiary plecionki do EA2A?? te same co do 2.5 czy cos mniejszego?? Czeka mnie właśnie wymiana
robertdg - 09-01-2010, 16:48

zuku3210, jakbys przewertował temat to byś znalazł
robertdg napisał/a:
kupilem 250x60mm
generalnie fajnie byłaby jakby była dłuższa, średnica także może byc mniejsza 55mm, ja u siebie musialem jeszcze dospawac kawałek rurki wydechowej bo sama plecionka byla wymiaru oryginalnego, a wiadomo ze jak odcinasz szlifierka, to tez nie bedziesz cial po samym spawie, a tarcza takze ma swoja grubosc, generalnie moglaby byc plecionka 55x300mm lub 60x300mm, jak nie znajdziesz takiej dlugosci kupisz krótsza to spawacz bez problemu Ci ja powinien przedłużyc kawałkiem rury. Fajnie byloby jakbys kupil złacz elastyczny podwójnie oplatany (zewnetrznie i wewnetrznie)
czekoladka_1981 - 09-01-2010, 17:19

robertdg napisał/a:
jak nie znajdziesz takiej dlugosci kupisz krótsza to spawacz bez problemu Ci ja powinien przedłużyc kawałkiem rury.

Dokładnie jak opisujesz :!: U mnie zaczął się problem z głośną pracą wydechu , tak jakby tłumik miał dziurę. U tłumikarza okazało się że są przedmuchy dwóch łączników elastycznych między podłogą a łącznikami.(dłuższy i krótszy) Okazało się że do tej dłuższej musi wstawić dodatek , natomiast krótszą przypasował.

zuku3210 - 10-01-2010, 12:48

robertdg napisał/a:
jakbys przewertował temat to byś znalazł
robertdg napisał/a:
kupilem 250x60mm
przewertowałem i przeczytałem że musiałes dospawać jeszcze rurke wiec zapytałem sie czy ktos dopadł odrazu pasujacy wymiar i moze podac odrazu. Ale dzięki :wink:
tucci - 26-01-2010, 21:04

Dzis dzwonilem do tlumikarza z pytaniem wymiany zlacza elastycznego...tzn. usuniecia zaistalowanego i wspawania rury...powiedzial ze musze wymienic na zlacz dlatego, ze jezeli wspawa kawalek rurki to kolektor nie wytrzyma...
To jak w koncu to u was wyglada...rura czy zlacz :?:

zuku3210 - 26-01-2010, 21:19

złącz+kawałek rurki jeśli złącz za krótki, nikt nie mówił zeby zamienić go na rure bo to niemożliwe :wink:
robertdg - 26-01-2010, 21:57

tucci, mechanik ma racje, jak nie popeka od drgan kolektor, to rury przy tłumikach popekaja, tam musi byc zlacz elastyczny aby niwelowac drgania
pablo diablo - 26-01-2010, 23:37

słuchajcie najlepiej gdy plecionka ma już przedmuchy a galant swoje lata wymienić cala ta cześć




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group