To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Ogrzewanie postojowe - Webasto, Eberspraecher

krzychu - 30-10-2009, 00:32

sla - odpuść trochę. Kolega ma TDI i chyba właśnie poczytał że nie wystarczy przejechać 2km żeby mieć ciepło. A spalanie z początku jest kilka razy większe niż latem. Podobno ma 3 grzałki na nagrzewnicy ale to takie pół środki które powodują jeszcze większe zużycie paliwa. Może nie lubi jak odpala auto a wszyscy nie patrząc myślą wieśwagen. Może też się martwić o głowicę jak jest zmarznięta tak -20 stopni i zasadzisz jej taki WYBUCH to potem płyn chłodniczy może zacząć ubywać. Turbinka też dostaje w :butthead: jak ma gęęęsssstttty olej.

Po za tym kolega zapytał "które polecacie" a nie "czy warto". W końcu jak zakupił TDI to może jest indywidualistą albo lubi pozornie dobre inwestycje. Nikt mu chyba tego nie zabroni?

Lestat - 30-10-2009, 08:31

Oj tak narzekacie na te diesle na pompowtryskach a przciez jest to dobra, sprawdzona konstrukcja.
Owszem przestarzala i zdaje sobie z tego sprawe ale jakos w moim Focusie 1.8 TDI dzialal sprawnie i nigdy mnie nie zawiodl.

Wiem, wiem Focus nie mial silnika z VW ale chodzi o sama konstrukcje.

Wielu producentow w tym VW przechodzi na wtryskiwacze...a tak nota bene o Fiacie to sie mowi Fiat - g...no wart...a prosze malo kto wie ze to wlosi wymyslil CommonRaily, a teraz robia silnik z zastosowaniem systemu Multiair - cos jak Multijet w dieslu ale dedykowane dla benzyny i np z takiego silniczka 0.9 wycisneli seryjnie 105 KM - i co wy na to? Nie popadam tutaj w zachwyt nad Fiatem...ale dobra zlazlem z tematu jak pijany z drogi...

Jesli o mnie chodzi to kupowalbym Webasto niezaleznie od tego czy mialbym benzyne czy diesla - bo lubie wygode i tyle. Oczywiscie wszystko ma swoje granice ale dla mnie obecna cena ogrzewania postojowego nie jest kwota zaporową. Tak jak krzychu napisal nie jest to watek w ktorym chce poruszyc kwestie czy to ma sens czy nie...bo to jest rzecz wzgledna...tak jak juz pisalem o tym wczesniej.

fargo - 30-10-2009, 09:17

Jest jeszcze 3 system trochę inny w działaniu niż Webasto czy Eber. Kiedyś w zimie będąc u znajomego, poszedłem rano troszkę wczesniej żeby odszukać w zaspie i odśnieżyc moją furę. Obok pod śniegiem stało jego Volvo. I mało co bym tam zawału nie dostał kiedy jego fura sama odpaliła o wyznaczonej godzinie. To było seryjne wyposażenie które można zaprogramować na określoną godzinę. :rolleyes:
Lestat - 30-10-2009, 09:25

Tak, wiem. Znajomy ma S80 i ma tam seryjnie zamontowane takie cóś ;-) hehe wierze ze mozna dostac zawalu ;-) he he he ;-) Co do tego uruchamiania to jak masz odpowiedni zegar zamontowany do Webasto lube Ebera tez mozesz sobie ustawic godzine odpalenia, albo np mozesz uruchomic sobie to smsem ;-) )
krzychu - 30-10-2009, 09:53

ulrik napisał/a:
a tak nota bene o Fiacie to sie mowi Fiat - g...no wart...a prosze malo kto wie ze to wlosi wymyslil CommonRaily, a teraz robia silnik z zastosowaniem systemu Multiair - cos jak Multijet w dieslu ale dedykowane dla benzyny i np z takiego silniczka 0.9 wycisneli seryjnie 105 KM - i co wy na to?


A nie Bosch wymyślił CR?? Nawet jeśli nie wymyślił to produkuje dla Fiata (fakt faktem jedna z najszybszych wtrysków na rynku nie licząc tam jakiejś najnowszej konstrukcji BMW). A co do tego określenia które przytoczyłeś to nie do końca odnosi się do innowacji (bo tutaj akurat jest ciekawie np. piezoelektryczne regulowane zawory ssące w najnowszej alfie romeo, czy 1,4 T-Jet z 150 koniami) ale raczej o jakości wykonania, bezawaryjności, żywotności itd. Oczywiście zaraz ktoś może powiedzieć że ma fiata i zero problemów ok ale to mała próbka.

Lestat - 30-10-2009, 10:13

Fiat wymyslil, BOSCH wykonal ;-)

No coz innowacyjne w tym silniku jest to ze 0,9 jest dwucylindrowy ;-)

co do Fiata to powiem tak - mieli ogromne problemy z utrzymaniem jakosci - nawet jak autko bylo zaprojektowane supper to zawsze na montazu musieli cos spieprzyc...teraz wzieli sie do roboty i jest znacznie lepiej, no ale coz sa jeszcze fabryki - glownie we wloszech gdzie leja na to sikiem prostym...ale nie istotne niech sie martwia wlasciciele Fiatow ;-)

Trik - 30-10-2009, 10:49

fargo napisał/a:
Obok pod śniegiem stało jego Volvo. I mało co bym tam zawału nie dostał kiedy jego fura sama odpaliła o wyznaczonej godzinie.

Znajomy miał Lexusa z 1993r z takim systemem (zegar czasowy lub pilot) do wyboru. Niestety był jeden wrunek - automatycznia skrzynia biegów :mrgreen: .

Lestat - 30-10-2009, 10:58

Ja sie z tym spotkalem tez wlasnie w latach 90 w BMW ;-) ale szczerze - nie pamietam ktory to byl model ;-)
jaca71 - 30-10-2009, 13:18

ulrik napisał/a:
Fiat wymyslil, BOSCH wykonal ;-)

Trochę mylisz pojęcia :)
CR był znany od wielu lat a zwał się wtrysk wielopunktowy oznaczany jako MPI ;) Zastosowanie MPI/CR w dieslu to faktycznie pomysł Fiata, kolejnym pomysłem/wynalazkiem Fiata jest... o dziwo zmienne fazy rozrządu niekiedy zwane dumnie MIVEC ;)
ulrik napisał/a:
a teraz robia silnik z zastosowaniem systemu Multiair - cos jak Multijet w dieslu ale dedykowane dla benzyny

Multiair to:
krzychu napisał/a:
bo tutaj akurat jest ciekawie np. piezoelektryczne regulowane zawory ssące

Inowacyjność polega na tym że zawory przestały byc powiązane z wałem silnika - pomysł fiata.

krzychu - 30-10-2009, 13:22

jaca71 napisał/a:

Inowacyjność polega na tym że zawory przestały byc powiązane z wałem silnika - pomysł fiata.


Eee tak chcieli zrobić a wyszło jak zwykle. Jest dalej krzywka która popycha zawór ale między tym jeszcze jeden jakiś dziw które potrafi zmniejszyć wychylenie. Gdzieś widziałem filmik propagandowy. W sumie fajnie bo można kształtować prawie dowolnie przebieg otwarcia i zamknięcia zaworu ssącego. Potestują w Alfie (ludzie znowu będą się umawiać na zloty w serwisach) a jak poprawią trafi do Fiata :P Już słyszałem że jak długo postoi (parę dni) ciężko odpalić bo olej spłyną z regulatora.

http://www.youtube.com/wa...qHE&feature=fvw

jaca71 - 30-10-2009, 13:35

O widzisz, a myślałem że jednak przełom :) Problem będzie jak się w kompie pojawi niebieski ekran i zawory zostaną otwarte na stałe...
krzychu - 30-10-2009, 13:41

E no właśnie tam się tak nie stanie. Wychylenie może być tylko na maxa krzywki tylko w jej zakresie można "upuszczać" więc problem jest jak się nie otworzą w ogolę.
Lestat - 30-10-2009, 14:23

No i watek o ogrzewaniu postojowym poszedl...w ...hehe i w ogole na co to zeszlo - na Fiata...
piomic - 30-10-2009, 15:24

W Chevrolecie widziałem kiedyś ogrzewanie na 110V - grzałki zatopione w bloku silnika, w cieczy chłodzącej. No ale trzeba mieć gniazdko w zasięgu, pod blokiem nie zadziała.
sla - 02-11-2009, 10:54

ulrik napisał/a:
co do ceny to bede wiedzial mysle ze jeszcze dzisiaj. Czekam az dealer mi oddzwoni ;-)

I jak atrakcyjna jest cena?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group