To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problemy z odpalenie. Kąt zapłonu ma wartość ujemną!

Owczar - 01-12-2009, 16:16

A czy świeci się CE?
Bartek - 01-12-2009, 16:44

Na 99% cewka lub moduł zapłonowy
lowmax - 07-12-2009, 10:36
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Kąt zapłonu ma wartość ujemną, silnik się dusi.
Witam,
już ten wątek zacząłem, ale teraz są całkowicie inne objawy, więc zaczynam nowy, nie chcę wprowadzać w błąd.
Już 2 miesiące mam w takim stanie auto i nadal nie mogę znaleźć przyczyny.

Objawy:
Dusi się, dławi.
Jak nie jest rozgrzany do stałej temperatury, to chodzi ok. Tzn. Reaguje na gwałtowne naciśnięcie pedału gazu. (Oczywiście jak trochę temperatura podskoczy, ponieważ nie katuje go jak nie jest rozgrzany). Jak dam „do dechy” to również reaguje.

Problem zaczyna się tak naprawdę jak już doszedł do stałej temperatury.
Można tylko jeździć gdy naciskam bardzo delikatnie pedał gazu. W przeciwnym razie szarpie porządnie. Na postoju, gdy pedał gazu wdepnę „do dechy” to ledwo wchodzi na obroty. Wskazówka podskakuje po kilkaset obrotów na sekundę do góry, do mniej więcej 2,5 tyś i później już idzie. W czasie jazdy jak bardzo lekko dociskam, to delikatnie potrzęsie, gdy wdepnę „do dechy”, obroty spadaj, lub utrzymują się constans. Efekt jak by kończyło się paliwo. Lecz bak pełnym.

Co zostało zrobione:
1. Wymieniony rozrząd. (Sprawdzany był przez 3 mechaników i jest zrobiony Ok)
2. Kable za 400 zł. (wcześniej były janmora, lecz u jednego padło podejrzenie, że są lipne i nie będzie chodzi na nich, więc kupiłem najlepsze podobno)
3. Filtr paliwa
4. Filtr powietrza
5. Kopułka
6. Palec
7. Świece NGK Platinum 75 zł/szt. (Wcześniej NGK 13 zł/szt. Lecz to samo mi powiedzieli co z kablami. A nawet, że te nie są do tego modelu).
8. Przepustnica ok.
9. Kolektor przedni nie pęknięty. Z tylniego nie mogłem zdjąć osłony.

Było podłączony do komputera:
1. Błędów nie wskazuje żadnych.
2. Sondy lambda pracują ok. Wykres sinusoidalny na wysokich, średnich obrotach.
3. Kąt zapłonu ma wartość ujemną.

Z moje strony kilka pytań:
1. Czy w moim silniki można regulować/ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu?
2. Gdzie w Warszawie podjechać, by naprawdę dobrze sprawdzili? Do tej pory nie miałem szczęścia do mechaników,
3. Czy macie jakieś pomysły co do mojego auta?

Bartek - 07-12-2009, 16:45

Na 99% aparat zapłonowy.
mario mario - 07-12-2009, 17:48

O i kolega Bartuś krótko i celnie. Z tego co wiem to zapłonu się nie ustawia w naszych autkach, jak się myle to proszę o sprostowanie. Aparat zapłonowy. W aparacie zapłonowym masz jedną cewkę. Te cewki mają to do siebie że przy dłuższej eksploatacji na zużytuch świecach lub kablach WN poprostu padają, Ja tak załatwiłem cewkę jak sprawdzałem iskrę na świecach oczywiście niefachowo. Samego aparatu jeszce nie rozbierałem ale mam zamiar naprawiać ten który wymieniłem. Nie wymieniaj cewki na jakiś zamiennik bo to na krótką metę, jeszcze nie słyszałem o dobrym nowym zamienniku jak ktoś posiada wiedzę na temat dobrych zamienników ta ja z przyjemnością taki zamiennik kupię. Ja kupiłem cały aparat za 200 zł i to było bardzo tanio jak na używkę, ceny wachają się od 300 - 500 PLN. Elektryk sprawdzi aparat za parę dyszek. Napisz jakieś szcegóły jak doszło do powstania usterki bo chyba nie z dnia na dzień.
lowmax - 30-12-2009, 15:47

Panowie, ja już nie wiem co mam zrobić.

Mój mechanik sprawdził i powiedział mi, że te świece są złe. Tzn. są od modelu z 12V a nie 24.
W katalogu jest faktycznie tak. (Tak mi doradził jeden mechanik w warszawie). Czyli 450 zł do wyrzucenia.

Już nie wiem co ma zrobić. Tyle kasy już władowane, a końca nie widać.
Czy możecie mi powiedzieć co następne powinien zrobić?

Czy wymieniać świece na dobre? Może być to tak znaczące?
Czy tak jak kolega pisał, wymienić aparat zapłonowy?

W kolejności czeka jeszcze pompa, sondy itd.

mario mario - 30-12-2009, 16:32

W manualu masz oznaczenia świec denso i ngk, to po pierwsze, po drugie jak zauważyłem to robisz wszystko szczególnie co ci mechanicy "poleceni" powiedzą a nie robisz tego co ci podpowiadają forumowicze, którzy zawsze wyznają zasadę że sprawdza się i robi się to co pochłania najmniej kosztów, jak sam widzisz pakujesz kasę i nic z tego nie wychodzi. Ale... to oczywiście twoja prywatna sprawa, tylko miej na uwadze to, że kiedy piszesz na forum te prywatne sprawy po części stają się sprawami innych na tym forum. Teraz, co do tematu, to kolega Bartek niejednokrotnie pisał na tym forum i to "celnie" ja ze swojego doświadczenia obstawiam cewkę w aparacie, a dla kogoś kto wydał już tyle pieniędzy nie będzie problemem wydać 300 zł na używany aparat, ale najpierw elektryk powinien ci go sprawdzić, dla mnie zrobili to w 15 minut, wymieniłem cały apara i śmiga do tej pory. Nie daję głowy że to cewka, ale trochę inwencji własnęj i znalazłbyś w swojej miejscowości mitsumaniaka, który udostępniłby ci na podmiankę aparat szczególnie że nietrzeba ustawiać zapłonu. Pozdrawiam. Sorki za błędy ale spieszę się poprawie później. No co nieco poprawiłem.
Owczar - 30-12-2009, 17:27

Zgadzam się z mario mario. lowmax, zadałeś pytanie na forum, my się zastanawiamy i staramy pomóc, a nasze posty jakby nie istniały.

Mechanicy Cię naciągają, wymień to czy tamto bo nie wiedzą co się popsuło!!
Czy sprawdziłeś aparat według rady chłopaków?

lowmax napisał/a:
są od modelu z 12V a nie 24


Jak to złe? Nie ma galanta 12V, tylko 16V. Chyba że mechanik uważa że napis 24V na kalpie oznacza 24Volty :twisted:

robertdg - 01-01-2010, 16:16

lowmax napisał/a:
Tzn. są od modelu z 12V a nie 24.
12V to nie przypadkiem silnik Sigmy/Diamante 3.0V6 :?: na komore spalania jeden zawór ssący i wydechowy - jak w maluchu :-P , może nasze rady są zbedne ze wzgledu na to ze mechanik uwaza ze jak lowmax podaje jakies racjonalne rzeczy do zrobienia, moze nie lubi jak się go poucza bo wkońcu ma własne doświadczenie, ale mniejsza o to, tak wodóle to świece nie maja nic wspólnego z napięciem akumulatora, bo cewka generuje napięcie dla świecy.
lowmax - 23-01-2010, 13:06

:) Macie absolutnie racje :)

powinien posłuchać rad Bartka.
Lecz wymiana świec i kabli była konieczna, biorąc pod uwagę, że od nowości nie były wymieniane. A kopułka i palec ledwo zipały. Pytanie tylko czy tyle musiałem na nie wydawać.

co do wypowiedzi Bartka:
Miałeś racje: wymieniłem cewkę i już nie przerywa. Czyli do tej pory występujące problemy zniknęły. Za to powstały nowe.

Po wymianie cewki zapala się kontrolka check engine. Błąd: 22 i 23.
Dodatkowo stukanie słyszę w silniku, tylko nie wiem czy to przez poprawę po wymianie cewki, czy spowodowane nowymi błędami.
Problem bezpośrednio związany z aparatem.

Sam wymieniałem, więc pewnie zrobiłem coś źle. Czy kabel jakiś mi pękł.

Czy możecie coś podpowiedzieć?
I czy mogę jeździć w takim stanie? Trochę się boję ze względu na to stukanie.
Ale do tej pory jeździłem bez ograniczeń.

Owczar - 23-01-2010, 14:37

lowmax,

22 to czujnik położenia wału, a 23 to czujnik spalania stukowego!!!
Już wiesz skąd stuki, jeśli będziesz tak jeździł to możesz zniszczyć silnik, a już na pewno uszczelke lub głowicę.

Zobacz czy nie wypiąłeś jakiejś kostki przy głowicy.

lowmax - 23-01-2010, 15:45

hmmm,
na pewno jest to to czujnik spalania stukowego?

według tyvh kodów 23 oznacza coś innego: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

a czujnik spalania jest pod 31.



sprawdzałem czy dobrze podpięte są kostki.
Błąd nadal się pokazuje.


a możesz mi powiedzieć gdzie w silniku znajdę ten czujnik?

może w manualu serwisowym gdzieś jest do zobrazowania?

Owczar - 23-01-2010, 16:01

Procedury sprawdzenia czujników:



Nie wiem gdzie jest czujnik TDC, czujnik położenia wału jest na 16:


Zanim zaczniesz coś coś działać, odłącz na kilka minut ujemną klemę. I zobacz czy błędy wrócą.

lowmax - 23-01-2010, 16:44

To trochę dla mnie za skomplikowane :)
Gdzie mogę znaleźć takie schemaity?

Czy to możliwe, że no źle palec założyłem? Tzn nie pod odpowiednim kątem?
Przez co właśnie iskra nie idzie, kiedy cylinder 1 w pozycji TDC?


Jeśli to nie jest czujnik spalania stykowego, to mogę jeździć ?

mario mario - 24-01-2010, 14:53

Zrób reset kompa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group