[XX-92]Galant E3xA i starsze - Strajk!!Więcej Mocy dla TD!!
wichura1 - 06-09-2006, 09:08
Ponoć Grandis z dieslem VW ma tak źle dobraną skrzynię do silnika, że przyspieszanie bardziej słychać niż widać, z kolei benzynowy był idealny ale jest dostępny już tylko w automacie.
Anonymous - 06-09-2006, 09:14
Aja się diesli nie boję jeżdżę czeto Octavią II 1,9 tdi ojca i i tak wole moje maleństwo w dieslu jak szybko się wkręca tak szybko mu brakuje obrotów może i oszczędne i elastyczne ale chodzi jak traktor ...
Oddzielną sprawą są kierowcy owych volkswagenowskich diesli uważają się za najszybszych i już nie raz się zdziwili i przy próbie "wyścigu" na autostradzie praiwe płakali że ich wspaniałe 130 kuców nie daje rady jakiemuś tam mitsubishi które 1 raz na oczy widzieli...
Anonymous - 06-09-2006, 09:49
przyczlapus napisał/a: |
Oddzielną sprawą są kierowcy owych volkswagenowskich diesli uważają się za najszybszych i już nie raz się zdziwili i przy próbie "wyścigu" na autostradzie praiwe płakali że ich wspaniałe 130 kuców nie daje rady jakiemuś tam mitsubishi które 1 raz na oczy widzieli... |
ciekawe jak bys sie zdziwil gdybys na autostradzie spotkal TDI o podobnej pojemnosci do twojej sigmy tj. 3.0TDI
Krzyzak - 06-09-2006, 09:56
Dlatego napisałem, że może i jest szybszy - jak spada ruchem jednostajnie przyśpieszonym do Grand Canionu w Colorado...
Generalnie 1 rzecz - obrotomierz w przeciętnym dieslu kończy się tam, gdzie beznyna zaczyna porządnie przyśpieszać. Może pierwsze 20 m diesel pokona szybciej, ale potem to już tylko dostaje - oczywiście piszę o różnicy w mocy, jak podałeś maniakowy - wiadomo, że 110 KM TDi spokojnie spierze 90 KM wolnossącą benzynę.
TommiCrazy - 06-09-2006, 10:02
arturoo najnowsze 3 litrowe diesle to juz inna bajka niz reszta diesli, są to najnowoczesniejsze konstrukcje i najdrozsze.. ale musisz wiedziec ze SIGMA wiele by się nie zdziwila, sigma MA kopa i to porządnego,zdrowa sigma zrobi setke w 8 sekund, te nowe diesle moze beda o pol sekundy szybsze.
z drugiej strony toyota ma ciekawą oferte,chwali sie swoimi dieslami ze maja po 190 koni w wersji fabrycznej...... niewiem czemu az tak wysoka moc ale czestą opinie jaką slysze ze one niejezdzą wystarczająco dobrze jak na taką moc auta.
pare dni temu widzialem wielki baner z reklamą rav 4 z mocą 200 koni w dieslu
a co do roznic w mocy, mojego znajomego audi a4 1,9 tdi w wersji najslabszej chyba bo 90 konnej , niedal rady mojej wersji galanta ktora tez do mocnych nienalezy bo hamownia powiedziala wtedy ze mam rowne sto koni
Anonymous - 06-09-2006, 11:16
gdzies to pisalem ale napisze jeszcze: raz dla mnie nie istnieja inne diesle oprocz tych z bezposrednim wtryskiem i nie mialbym zamiaru kupic auta ze stara jednostka.
tommi dane producenta:
Audi A6 3.0 TDI
233 KM przy 4000 obr/min
0-100 km/h 7,1 s
450 Nm przy 1400-3250 obr/min
247 km/h
BMW 530 d
231 KM przy 4000 obr/min
0-100 km/h 6,8 s
500 Nm przy 1 750 obr/min
248 km/h
Anonymous - 06-09-2006, 11:17
arturro napisał/a: | ciekawe jak bys sie zdziwil gdybys na autostradzie spotkal TDI o podobnej pojemnosci do twojej sigmy tj. 3.0TDI |
Wiesz jak bym miał nowe 3.0 V6 to bym chyba się jednak śmiał z diesla....ale moję 6 mimo 14 latek trzyma się dobrze a ciekawe jak po 14 latach i 320kkm będzie jeździł taki diesel...
Anonymous - 06-09-2006, 12:24
ale moja wypoiwedzia ludzi ozywilem;] znaczy tak.. powiem od razu bo zapomnialem dodac.. sasiad w tym silniczku 1.9tdi 90KM ma mape czy cus zmieniona ( nie wiem nie interesowalem sie ) i ma 105KM.. zaplacil za to jakies tam marne grosze ( powiedzmy 1000PLN +- ).. i na chwile obecna ma auto na rowni szybkie na odcinku od 0-100km/h jak moje.. a gdyby to zrobil z wersja 110KM to juz bym go z przodu widzial:))
jesli chodzi o diesle... to sasiad ma A6 z silnikiem 3.0TDI z napedem na 4kolka -> nie wiem jak przyspiesza ale moge sie tylko domyslac ze cudownie.. choc to dosc spora buda
a jesli chodzi o zywotnosc diesli.. no coz nigdy nie mialem ale slyszac wypowiedzi ludzi wokol to jednak diesle znow sa na prowadzeniu;]
Anonymous - 06-09-2006, 12:44
przyczlapus napisał/a: | arturro napisał/a: | ciekawe jak bys sie zdziwil gdybys na autostradzie spotkal TDI o podobnej pojemnosci do twojej sigmy tj. 3.0TDI |
Wiesz jak bym miał nowe 3.0 V6 to bym chyba się jednak śmiał z diesla....ale moję 6 mimo 14 latek trzyma się dobrze a ciekawe jak po 14 latach i 320kkm będzie jeździł taki diesel... |
jak zwykle nie jestem rozumiany
caly czas chodzi mi tylko o porownywanie silnikow o tych samych mocach a nie 200KM benzyny do 150 diesla.
ja sie tobie wcale nie dziwie ze objezdzasz 110KM swoim V6, napisalem tylko zebys sprobowal objechac diesla 3.0 V6 i nie do konca smialbys sie jakbys mial nowe 3.0
mysle ze po 14 latach taki diesel nie bedzie gorzej jezdzil jak 14 letnia benzyna - w sumie wiek nie jest wazny tylko przebieg.
Anonymous - 06-09-2006, 12:47
maniakowy napisał/a: | a jesli chodzi o zywotnosc diesli.. no coz nigdy nie mialem ale slyszac wypowiedzi ludzi wokol to jednak diesle znow sa na prowadzeniu;] |
Stare wolnossące diesle były wytzrymałe ale z pojemności 1,6 czy 2,5 litra miały 60-80 kuców atreaz 1,6 i 100-110 to nie problem ... a duże sprężanie nie sprzyja wytrzymałości do tego nieodpowiednia ekploatacja diesla(czytaj ostra jazda orazu po odpaleniu, kręcenie na wysokich obrotach i nie "studzenie oleju" w turbinie po ostrej jeździe sprzyjają szybkiemu zużyciu elementów oprzętu jak Turbina oraz jednostki...słyszałem że niektóre TDI już po 70-90 tysiącach mają dość (głównie turbina )koszty regeneracji nie są tanie a byle "złota rączka" raczej nie powinna tego naprawiać... dotego czułośc na jakość paliwa, nie ma nic za darmo diesle nie są takie Wspaniałe jak się wydaje...
wg mnie benzyna jest była i będzie lepsza
Anonymous - 06-09-2006, 12:51
no nie wiem komu po 70-90tys padla turbina, ja mam A6 i 190tys - turbina smiga az milo, firmowa octavia 140tys to samo, fabia 90tys rowniez to samo (wszystkie 1.9TDI), diesle wcale nie sa takie wrazliwe na zla rope jak piszesz
koszt turbo do 1.9TDI to 500zl.
kazdy silnik jak katujesz i nie stosujesz sie do ogolnych regol ma prawo sie popsuc.
wg mnie benzyna w niczym nie jest lepsza od diesla
Krzyzak - 06-09-2006, 12:56
mojemu kuzynowi fabia padla po wyjechaniu z salonu - nawet 200 km nie zrobil, jak turbina sie wys....ła, pękła chłodnia, wylał się płyn...
edit - artur - pisales jakis czas temu, ze cieszysz sie, ze aso skody jest otwarte do polnocy, bo te fabie sie tak strasznie sypia (chyba na mkp tak pisales)
Anonymous - 06-09-2006, 12:58
no jak do Octavi II zalaliśmy na trasie w jakiejś przydrożnej stacji to się odrazu check engine zaświecił jakoś kulała...po wizycie w serwisie okazało się że "słaba" ropa była....
arturro, Co by nie było wszystko ma zalety i wady..ja wole benzyne, jednak nie powiem diesel oszczędny zrywny.Jednak nie ma nic za darmo
Każdy w tej dyskusji ma swoje racje i chyba o to chodzi
e-gen - 06-09-2006, 13:12
(...) tak jak mówi przyczlapus dawne diesle stworzone były do długoletniej bezawaryjnej pracy, stety/niestety wraz z wprowadzeniem nowych technologii i polepszeniem osiągów jednostki TDi stały się bardziej podatne na awarie; ktoś pisał o turbinie, ja jeszcze dodam pompe paliwa i wtryskiwacze
Na pewno do minusów TDi dochodzi wyższa cena zakupu.
Ceny paliwa też są podobne a w okresie zimowym nawet przebijają ceny Pb95.
Gdybym miał wybierać to wybrałbym raczej jakąś benzynę 2.5 V6 + LPG 'wtryskowe'.
Anonymous - 06-09-2006, 13:31
e-gen, Święta racja jestem tego samego zdania
Silnik
Cylindry / zawory 6 / 4
Pojemność w cm 2 996
Moc maks. w kW przy obr/min 190 / 6 600
Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 300 / 2 500
Prędkość maksymalna w km/h 250
Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6,5
Przyspieszenie 80-120 km/h w s. 6,6 / -
|
|
|