To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Brak iskry po wymianie oleju

charzun - 01-11-2009, 20:02

Macie racje diodą dało rade.. :wink: A co oznacza jesli swieci sie ona caly czas :?:
Maretzky85 - 01-11-2009, 20:34

To znaczy, że ECU ma wylane kondensatory i albo spróbujesz je wymienić i może będzie działać, albo kupisz nowy ECU.
PS. Kody błędów prawdopodobnie nie do tego silnika.

charzun - 01-11-2009, 20:43

:cry: A ile moze kosztowac wymiana kondensatorów a ile ECU :?:
Maretzky85 - 01-11-2009, 20:49

Wymiana kondensatorów to koszt kondensatorów o ile umiesz lutować lutownicą kolbową (nie transformatorową) czyli około 3 zł, jak znajdziesz kogoś kto Ci przelutuje to pewnie około 50 zł (każdy elektronik powinien Ci to zrobić, punkty naprawy RTV itp) a koszt nowego ECU bywa różny od 100 do 500 zł jak ktoś chce mocno zarobić.
Kupując ECU musisz zwrócić uwagę, żeby miało ten sam kod co Twoje.

charzun - 01-11-2009, 21:43

Ok dzięki wielkie za pomoc Przyjaciele :wink:
Mam nadzieje, że po tym mój Misiek wstanie :!: Pozdro :!:

[ Dodano: 03-11-2009, 17:59 ]
Rozebrałem dzisiaj ECU i niewiem po czym poznac zepsute kondensatory? Jak to sprawdzic? One sa blisko plytki wezsze i czym wyzej tym są szersze.. na tym polega te "spuchnięcie" tych kondensatorów? :roll: Pozdrawiam

[ Dodano: 03-11-2009, 18:03 ]
Pośpieszyłem sie.. :x znalazlem spalony kawałek.. ma on kształt walca stoi na pionowo i obok niego idzie drut wlutowany w płytke.. Da rade to wymienic? Jak znajde fotke to podam link i zobaczycie jak to wyglada. Pzdr!

[ Dodano: 03-11-2009, 18:51 ]
Tak wygląda moje ECU:
http://charzun.wrzuta.pl/obraz/6umvZD5n765/galant


Da rade wymienic te coś o nr. 1? On jest spalony, caly brązowy i strasznie pachnie.. :roll:
Jakie wartosci powinny miec te kondensatory? Jest możliwośc ze jeszcze coś się uszkodzilo oprócz tego co zaznaczyłem na czerwono?? Pozdro!!

[ Dodano: 04-11-2009, 20:13 ]
Ma ktoś może schemat ECU o nr: MD173635 E2T36279 niewiem jaką wartośc ma opornik (na zdjeciu oznaczylem nr 1) Moze ktos pomoze? pozdro :!:

kryss - 08-11-2009, 10:44

Ja ostatio przerobiłem temat z zapłonem bo też silnik ani drgnął.
Na kondensatorach pisze z boku jakie mają wartości i kup dokładnie takie same bo kondensatory są standardowe. Jak nie widać to musisz je wylutować tylko wtedy musisz pamiętać gdzie który był. Z tego co poczytałem na forum i widziałem u siebie to wartości tych kondansatorów są różne w poszczególnych latach jak były produkowane ECU.

Nie chce cie martwić ale jeśli element 1 to był jakiś duży opór i wyszczelił to przed jego spłonięciem mogło coś sie posrać po drodze.

Ja też mam pytanie bo kolega charzun pisze że jak podłancza diode do złącza to ona mu świeci cały czas. Więc to jest ewidentna awaria ECU.
A czy dioda zachowuje się tak samo czyli świeci cały czas przy uszkodzonych kondensatorach (tylko kondensatorach) czy jednak ECU generuje błędy poprzez miganie diody?

To jest dość ważne bo tak jak np w moim przypadku było że uszkodzona była cewka WN to nie grzebiąc przy ECU można zaoszczędzić sporo czasu :wink: .
Pozatym świecenie cały czas diody waskazywałoby na poważniejszą awarie ECU niż same kondensatory

charzun - 08-11-2009, 19:18

Misiek juz chodzi :) Kondensatory sam wymieniłem, natomiast opornik wymienił elektronik za 50zł :)
Dioda świeciła cały czas bo kondensatory zrobiły zwarcie (tak powiedział ten elektronik)
Pozdrawiam!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group