To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - 19L / 100 km - KTO DA WIĘCEJ ?

robertdg - 08-11-2009, 15:30

Bartek3g, nie odczytuje tego jako czepialstwo, dzieki za cenna wiedze, poprostu zrezygnuje z Discovery Channel :-( , nie zmienia to jednak faktu ze wydobywajaca sie para jest zjawiskiem naturalym w kazdym benzyniaku, zwlaszcza w niskich temperaturach widoczna.

Vlad napisał/a:
to jest v6 i druga sonda nie siedzi za zadnym katalizatorem tylko za druga głowicą i w takim samym stopniu odpowiada za spalanie co ta pierwsza.


Dowód na to ze sie mylisz:


Numer 7 i 14 to sondy Lambda pomiedzy nimi numer 12 to katalizator, to o czym piszesz najczesciej wystepowalo w silnikach VAG generacji VR6, jedna sonda na jednym wylocie z glowicy, druga na przeciwnym, oczywiscie nie tylko VAG stosował takie rozwiązanie, obecnie malo ktory producent stosuje pojedyncze Lambdy, nie mowiac juz o ich dublowaniu, w wiekszosci przypadkow sa 2 sondy, ta druga za katem, juz nawet Toyota w swoich silnika VVT-i (silniki czterocylindrowe) stosuje 3 sondy, dwie przed katem (sonda na dwa cylindry), jedna za katem.

Bartek - 08-11-2009, 15:44

Vlad, czasem lepiej nic nie pisać i sprawiać wrażenie kogoś kto się nie zna, niż coś napisać i rozwiać wszelkie wątpliwości.....

W EA5 do 2000.03 są 2 sondy lambda - pierwsza tuż przed katem ustalająca skład mieszanki, druga za katem sprawdzająca jego działanie. Po 2003.03 są 4 sondy lambda - po jednej w każdym kolektorze przed pre-catami ustalające skład mieszanki, trzecia sprawdzająca ich działanie, umieszczona przed katem i czwarta za katem sprawdzająca jego działanie.

Bartek3g - 08-11-2009, 16:21

robertdg, kiedys jak mnie ktos zmotywuje to skrobne artykulsa ;-)

Bartek, w tej wersji po 2003 padaja ktore pierwsze? Tzn inaczej. Czy padniecie 3 i 4 powoduje rozlegulowanie mieszanki czy one maja tylko za zadanie analize poprawnosci pracy? Tj zglosza blad ze mieszanka bogata ale nie wplywaja bezposrednio na parametry mieszanki?

robertdg - 08-11-2009, 16:27

Bartek3g, jezeli sonda przed i za katem bedzie miala te same parametry komp bedzie widzial tzw jednoznacznosc co bedzie prowadzic do zwiekszonego spalania, nierownej pracy silnika, etc., nie zawsze i nie w kazdym przypadku to sie pokrywa, czesto powodem jednakowych parametrow pomiedzy sondami przed i za katem jest uszkodzony kat lub jego brak
Bartek - 08-11-2009, 22:17

3 i 4 mają zadanie kontrolę pracy katalozatorów nie mają wpływu na skład mieszanki.
robertdg - 08-11-2009, 22:20

Bartek, wiec co by sie dzialo jakby w takim razie usunal kata a w to miejsce wstawil kawalek rury?
Bartek - 08-11-2009, 22:25

Błąd drugiej sondy i permanentne CE na desce rozdzielczej.

[ Dodano: 08-11-2009, 22:26 ]
Ale wystarczy włożyć najprostszy emulator sondy od starych instalacji LPG i będzie ok.

Krzyzak - 09-11-2009, 08:15

Bartek napisał/a:
Po 2003.03 są 4 sondy lambda

miales na mysli po 2000.03?

Bartek3g - 09-11-2009, 13:24

Bartek napisał/a:
Po 2003.03 są 4 sondy
Bazuje na koledze. Moze powielilem blad ;-)

Bartek,
czyli jak mam blad od bogatej mieszanki to wina pierwszych dwoch sond? Czy wtedy nie wywalil by osobnego bledu, ze sonda padla? Jak patrzylem na kompie to ladnie skacze napiecie w zakresie 0-1V, w zaleznosci od obciazenia.

Zrobilo mi sie tak jak spadl mi filtr powietrza na trasie i chwile jechalem bez niego. Potem pozyczylem inny, troche stary. Przeplywka padla? (na kompie normalnei sa odczyty z przeplywki) Czy wina nowego filtra? Te bledy to P0172 i P0175 jak mnie pamiec nie myli. Pozdrawiam

EDIT: tylko dziwne jest to, ze pali mi calkiem normalnie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group