To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] FAQ Pompa wysokiego ciśnienia- pomiar ciśnien

gigant87 - 09-02-2010, 11:27

No to teraz przy podobnych objawach jak ostatnio (od czyszczenia filterka w pompie WC minęło ponad 1000km, teraz sprawdzałem ten filtr i jest czysty, więc to nie on, ale na wszelki wypadek kupiłem nowy) wymrugałem następujące błędy:

trzy długie mignięcia...
25 - Barometric pressure sensor system
41 - Injector system
56 - Abnormal fuel pressure system
14 - Throttle position sensor (2nd channel) system


Film z diagnostyki :)
http://www.youtube.com/watch?v=_6Wa2bMdmGE

[ Dodano: 09-02-2010, 13:03 ]
Konop44 napisał/a:
Też udało mi się nabyć taki filterek, wziąłem się za wymianę; odkreciłem przewód paliwa od pompy, tak jak na zdjęciu, ale ku kojemu zdziwieniu niczego tam nie znalazłem :shock:


Zajrzyj głębiej, (ja pomagałem sobie lusterkiem) jest tam taka czarna kropka średnicy ok 6mm. Weź pęsetę i ją wyciągnij :) To właśnie ten filterek. Zrobiłem dziś fotorelację z dobierania się do tego filterka :) Wrzucę jak tylko poskładam wszystko w całość. Na razie szukam przyczyny wyżej opisanych błędów :)

[ Dodano: 09-02-2010, 14:47 ]
poskładałem wszystko, odłączyłem klemę akumulatora na ok minutę
przejechałem na razie 10 km w pełnym zakresie obrotów i jest OK, choć dało się wyczuć minimalne wahnięcia w różnych przedziałach obrotów, tzn ok 2,5 4 5,5
wahnięcia czyli chwilowe spadki mocy

robertdg - 09-02-2010, 21:39

gigant87 napisał/a:
25 - Barometric pressure sensor system
Czujnik podciśnienia układu ssącego, jak się nie myle w carismie jest on wbudowany w serwo, w innych autach jest wbudowany w kolektor ssący, musisz go wykrecic i dokładnie przemyć np zmywaczem do układów hamulcowych, tam jest taki rezystorek i jak sie zabrudzi nagarem to błednie odczytuje parametry ciśnienia, objawem może byc krótkie falowanie obrotów, brak reakcji na gaz po wcisnieniu pedala, obroty biegu jalowego wyzsze od standardowych
gigant87 - 10-02-2010, 00:46

Myślałem, że to dlatego, że przez "zamotanie" wymrugiwałem błędy przy odłączonym filtrze powietrza :)

Na razie spokój, zobaczymy jutro i na dniach, po kilkuset km jak się będzie zachowywał i czy będą jakieś błędy.

aren195612 - 10-02-2010, 17:29

gigant87 napisał/a:
Weź pęsetę i ją wyciągnij

Polecam takie „narzędzie”:


Jak tego użyć?



Tutaj filterek już wyciągnięty:
1-filterek
2-"korkociąg"

gigant87 napisał/a:
Myślałem, że to dlatego, że przez "zamotanie" wymrugiwałem błędy przy odłączonym filtrze powietrza :)

I toby się zgadzało, błąd 25 dotyczy czujnika ciśnienia atmosferycznego w przepływomierzu,
co do pozostałych błędów- pojęcia nie mam skąd się mogły wziąć /poza 56/. Z tego co piszesz obecnie jest "czysto".

gigant87 napisał/a:
wahnięcia czyli chwilowe spadki mocy

Zrób próbę drogową, ciśnienie na pompie WC ma stać „bykiem” w całym zakresie obciążeń i obrotów.
W serwisie przy takiej próbie to chyba trzeci bieg 2000 obr., i „but” do „odcinki”. Oczywistym jest, że do tego pomiaru polecam Evoscana.
Można na spokojnie przeanalizować sobie w domku co i jak dzieje się z tym ciśnieniem. Woltomierz cyfrowy ma spory bezwład i nie wszystko da się zauważyć.

cherminator - 11-03-2010, 08:42

aren195612 napisał/a:
W tym miejscu /ten jest najważniejszy/, jest jeszcze drugi na zwrocie z listwy do regulatora ciśnienia. Czy ktoś mi podpowie gdzie to nabyć, w rosyjskich sklepach bez problemu, 2 USD/szt- tylko jak to zamówić?, w naszych Polskich nie mogę znależć.


Witam
ten filtr paliw jest dostępny u warszawskiego dealera w cenie 21,90zł
wczoraj otrzymałem odpowiedz na e-maila:
Witam

Filtr posiadam w magazynie, koszt 21,90 zł

wysyłka cały kraj :)

gigant87 - 22-03-2010, 23:20

Wymieniłem pompę WC na nową i... znów to samo!
Zrobiłem na niej ok 2000km.

Zastanawia mnie czy aby na pewno to pompa... wygląda mi to raczej na elektronikę, bo po zrobieniu przerwy w podróży samochód znów jedzie tak jak powinien... do najbliższego gwałtownego przyśpieszania... :/

Czasem pojawia się błąd spalania stukowego...

Podczas wspomnianej wyżej przerwy, spod maski czuć zapach gorącego metalu...

aren195612 - 01-05-2010, 10:57

Poniżej logi evoscana przedstawiające niektóre problemy układu paliwowego w GDI.



1/ Układ paliwowy nie pokrywa zapotrzebowania /obroty i obciążenie w górę, ciśnienie spada na "pysk"/, efekt: szarpanie, jazda w zasadzie nie możliwa
------------------------------


2/ Obroty biegu jałowego, ciśnienie spada do około 40 bar, szarpanie, silnik potrafi zgasnąć /500 obr./.
------------------------------


3/ Skrajniejszy przypadek- Ciśnienie zależne od obrotów. O dziwo można się poruszać, silnik potrafi zgasnąć na biegu jałowym. Bardzo wysokie średnie spalanie na wyświetlaczu nie pokrywające się z rzeczywistością
------------------------------


4/ Sprawny układ paliwowy /jazda z tempomatem/.
=====================================================

Wojtas24 - 01-05-2010, 11:36

A co do Filterka do pompy WC nie ma problemu w zakupie w ASO w Bydgoszczy dostałem bez problemu za 20 zł. Pozdrawiam :lol: :lol:
rysiul - 21-08-2010, 18:39

Mam problem z podbijaniem obrotów przy hamowaniu i zawyżonym spalaniem w moim autku. Chciałbym sprawdzić czy przypadkiem ciśnienie pompy paliwa nie jest za niskie jednak formuła dla Evoscana opisująca ciśnienie paliwa zniknęła gdzieś. Mam wiec prośbę o jej ponowne umieszczenie na forum.
aren195612 - 21-08-2010, 21:25

rysiul, Już poprawione, licho wie co się z tymi zrzutami dzieje.
dymek - 24-08-2010, 15:54

Panowie zaginęła gdzieś tabelka napięć-ciśnień z pierwszej strony !!!!
Może ktoś wstawić ponownie

aren195612 - 24-10-2010, 09:10

Jeszcze jeden zrzut z Evoscana obrazujący jakich atrakcji jest nam w GDI dostarczyć niesprawny układ paliwowy.



Jak widać obroty hasają dokładnie w takt ciśnienia. Stan układu paliwowego nie pozwala na utrzymanie stabilnego ciśnienia poniżej 700 obr. Efekt jak widać. Na zimnym silniku gdy jest 750 obr i więcej wszystko ok, w czasie jazdy też ok. Na postoju, czy np na pasach, czy też po odpaleniu ciepłego silnika, wtedy gdy obroty spadają do właściwych dla mieszanki uwarstwionej tj 650 na minutę zaczyna się taniec.
Obroty do 600 , bo ciśnienie spadło do 40 bar, ECU daje wyższą dawkę paliwa, przechodzi w tryb Open-Loop, obroty do 800, ciśnienie na pompie się poprawia, ECU uznaję że są warunki do do ponownego przejścia w tryb uwarstwiona, zmniejsza dawkę paliwa, znowu 600 i tak wkoło, przez calutki czas jaki trwa tryb uwarstwiona- czyli 4 minuty. Potem jest 750 obr i jest ok.
Tutaj przy 600 obrotach jest jeszcze 40 bar, jakby spadło więcej podejrzewam ze silnik by zgasł.

mar1us - 19-07-2011, 20:36

Witam, chciałbym opisać zachowania mojego silnika, mam nadzieję, że ktoś coś poradzi.

Więc, zauważyłem że obroty falują, nie odpala za pierwszym razem, przepustnica wyczyszczona, strasznie zakopcona była.
Trochę się poprawiło ale dalej falują, nauka obrotów też była oczywiście.

Więc dobieram się do pompy WC, za nic nie umiem wyjąć tego filterka, próbowałem wkrętami, pensetami i nic, jak by się tam zapiek. Trochę tą gume tam poniszczyłem przy okazji.

Dalej, sprawdzanie ciśnienia. No i coś jest nie tak, na wolnych gdy faluje 2.7-2.8 V, czasem się stabilizuje i jest ladne 3.2 V, dodawanie gazu i napięcie rośnie z obrotami, przy 2000 rpm- 3.5 V, przy 4000rpm-3.65 V. Nie rośnie wykładniczo tylko tak jakoś, za słaby multimetr, nie widać dokładnie.

aren195612 - 19-07-2011, 21:04

mar1us napisał/a:
przy 2000 rpm- 3.5 V, przy 4000rpm-3.65 V.


Przepustowość filtrów masz, problem widziałbym w regulatorze ciśnienia.

Elementy organu regulacyjnego wyglądają tak:



Spróbuj , czasami pomaga, rozruszać to ustrojstwo co by pracowało prawidłowo w całym zakresie. Tę śrubę:



Parokrotnie wkręć i wykręć ją maksymalnie ile się da, /cały zakres- nie bój się, nic nie wypadnie/, wchodzi tam klucz imbus 3mm- oczywiste że na wyłączonym silniku, wróć mniej więcej do pozycji wyjściowej. Następnie odpal silnik, ustaw ponownie na 5Mpa przy 2000obr/min wg evoscana czy też woltomierza.
6Mpa to zdecydowanie za dużo.

Pozdrawiam

mar1us - 19-07-2011, 21:50

Ciekawe, dzięki, tego nigdzie nie wyczytałem jeszcze.
A da rade to wykręcić i sprawdzić dokładnie?

Ten zawór odpowiada za regulacje ciśnienia z zmianą obrotów? w jaki sposób to działa, elektroniczny poprzez czujnik?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group