To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJxA] Skrzypi sprzęgło

ROMEL - 26-09-2006, 20:34

Da sie Panowie da,,, i to w prostu sposób...

Na Twoim miejscu to poprosiłbym kogoś żeby wciskał sprzęgło a Ty dokładnie stwierdx gdzie to skrzypi....

Jeżeli łapa skrzyni...
Ściagamy gumę osłaniającą... na mały pędzelek smar (tawot grafitowy) drugą ręka odchylamy łapę sprzegła i ładnie tam pędzelkiem smarujemy... można drugi raz poprawkę zrobić... i spokój na dłuuugi czas :mrgreen: - to tak z "autopsji"

Ale.......

Jeśli to w kabinie...
Jak Ty Panie kolego słyszysz to wyraźnie w aucie to ja bym sie czepił samego "pedału" sprzegła i jego ułożyskowania - a jest on ułożyskowany na teflonowej tulejce... czasami lubi mocno skrzypić... zaznaczam że pryskanie WD40 nic nie da.. trzeba rozebrac i przesmarować... troszke więcej zabawy - dużo więcej zabawy... ale równiez pomaga...

Pozdrówka - i miłej zabawy

Krzyzak - 26-09-2006, 20:42

Hmmm - ale jak chcesz posmarować główkę widelca, skoro ona jest wciśnięta w korpus skrzynki? Dużo łatwiej posmarować wałek na którym jeździ łożysko, ale tej główki to nie widzę możliwości...
ROMEL - 26-09-2006, 20:46

Darku mi chodzi o to "jabłko" na którym waha sie łapa sprzęgła... tam właśnie bardzo często skrzypi... i do tego jest dojście... trzeba sobie przyświecić i wszystko jest OK...

PZDR

Krzyzak - 26-09-2006, 20:51

no mi też w takim razie chodziło o jabłko :)
cóż - w Galancie nie jest to takie proste, ale fakt - nigdy nie świeciłem tam latarką, może stąd niewiedza
bo tak na chłopski rozum, to jestem w stanie sobie uświadomić jak tam dojść

są w zasadzie 2 rzeczy do posmarowania (po to jest smar w zestawie sprzęgła): jabłko widelca i wałek sprzęgłowy

ROMEL - 26-09-2006, 21:11

Dokładnie... co do smarów itd...
-powiem szczerze że nie wiem jak jest w Galach.. nie uskuteczniałem tych czynności na Galowskich skrzyniach :mrgreen:

W Coltolotach z kolei a i owszem robiłem - więc nie piszę ciężkiej "wykminy" tylko opisuje poprostu co miałem kiedys okazje zrobić...... poskutkowało w 100% wiec dlatego tez pozwalam sobie poradzić patencik Kolegom.... :D

Pozdr

Anonymous - 26-09-2006, 21:36

Joż mowiłem, że nie skrzypi w kabinie tylko zaj.. w komorze skrzyni biegów. Swieciłem do środka i nic nie udało się wypatrzeć chyba że włoże łep o środka, żeby patrzeć prostopadle do otworu osłonietego tyą gumą. Ni wiem czy to możliwe jeszcze sproboje.
ROMEL - 26-09-2006, 21:39

Jeszcze raz powtarzam..... ja to zrobiłem w kilku egzemplarzach więc dlaczego Ty byś nie mógł tego zrobić.... - nie musisz w sumie tam zaglądac - podziałaj troszke na pamieć i wyobraźnie... o ile widziałeś jak to wgląda...
Uważaj żebys nie upaprał sprzegła smarem bo będzie bubu...

PZDR

Anonymous - 26-09-2006, 21:46

Właśnie jak to wygląda dlatego pytałem o jakieś schematy mechaniczne. Cholernie boję się zapaprać tarczy. Powiedz jak głęboko od korpusu skrzyni jest to mocowanie (jabłko).
ROMEL - 26-09-2006, 21:54

w granicach 120 - 150mm od otworu gdzie jest guma osłonowa...

Pamietaj że samrujesz z przeciwnej strony łapy niż jest tarcza więc - jak zrobisz to w miaę uważnie, nie usmarujesz sprzęgła....

Dodam - idź po łapie po przeciwnej niż jest sprzęgło a napewno napotkasz to "jabłko"..

Pozdrówka

Anonymous - 26-09-2006, 23:29

;dd; a mnie padło słoneczko po 120tys!! taki psikus..wymienilem całosc na daikina i po 15tys padl docisk ---zrobilem reklamacje (uznali ze wada materialu i wymienili na nowe)..ale ile mnie to nerwow kosztowalo i mam dosyc sprzegielek pierdulek na zawsze;d..teraz mam NKK..jak tak czytam o 200tys!! 300tys!! u Was to pozazdroscic....heh

pozdrawiam

Hugo - 16-04-2007, 12:20

Jest taka sprawa, że haczą mi się biegi w skrzyni. Wszystkie. Mechanik stwierdził, że mam zapowietrzony układ wysprzęglania. Sprzęgło "chwyta" w 1/3 długości skoku pedału od dołu. Moim zdaniem to świadczy o dobrym stanie sprzęgła. Co Wy na to? Autem rusza się bardzo płynnie, bez zarzutu. I jeszcze jedno ważne pytanie: Jaki płyn mam kupić do sprzęgła DOT-3 czy DOT-4? Ten co jest wlany ma kolor taki ciemnożółty wchodzący w brąz. Płyn hamulcowy jest tego samego koloru. Z góry dzięki za szybką odpowiedź.
Anonymous - 16-04-2007, 14:23

Hugo napisał/a:
Sprzęgło "chwyta" w 1/3 długości skoku pedału od dołu.

tak jak powinno.
co do płynu masz napisane w książce serwisowej-DOT-3 chyba.
albo zapowietrzony albo nie wysprzegla :idea:

Anonymous - 16-04-2007, 14:25

Płyn DOT-3 i DOT-4 są mieszalne, różnią się tylko temp wrzenia.
Hugo - 16-04-2007, 22:32

bear007 napisał/a:
tak jak powinno.

Wiem, ale biegi się haczą. Samo sprzęgło musi być najwyraźniej OK. Pojadę na odpowietrzenie go.
Kuczan napisał/a:
Płyn DOT-3 i DOT-4 są mieszalne, różnią się tylko temp wrzenia.
Jesteś pewien na 100%?
Anonymous - 16-04-2007, 23:43

na 1000000%


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group