To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Spalanie na benzynie i gazie w Outlanderze 1 gen. 2,0

Pawmitsu - 06-12-2009, 12:30

Co do halogenow przeciwmglowych, to w Mercku 190 byly/sa umiejscowione obok swiatel drogowych na tej samej wysokosci co one. wlaczanie swiatel "dlugich" razem z przeciwmglowymi nie powodowalo efektu "swiecacej sciany" , lecz polepszalo widocznosc w odniesieniu do uzywania swiatel drogowych "zwyklych, krotkich" razem z przeciwmglowymi.
Tu - przy Outku - nie da sie tego uzyskac.

Co do moich "osiagow" zwiazanych ze spalaniem gazu, to wlasciwie zadne osiagi nie sa.
Spalilem srednio okolo 15 l gazu na 100 km, a benzyny ok. 11 moze 10,5 w porywach.
Niemniej jednak rokuje to zwrot kosztow instalacji po roku jej uzytkowania przy zachowaniu cen gazy (ok. 2 zl) oraz braku innych kosztow przez ten czas (za wyjatkiem oplaty przy badaniu). Sa to dane w przyblizeniu, licze na zejscie z tych poziomow zuzycia zarowno w odniesieniu do ben. jak i gazu, choc jednoczesnie musze przyznac, ze lubie czasem "przycisnac" i jak sie da - jezdze szybko.
Byc moze te szacunki - jak i juz przeze mnie wyliczona procentowa roznica w kompku dot. sredniego spalania m. benzyna a gazem - ok. 33 % - okaza sie zawyzone i uda mi sie zejsc, tak jak mojemu koledze, ktory w swej Toyce Avensisie zaczal od ok. 12, a teraz jest bliski sredniej 8 przez ostatnie lata...
Dziekuje i Pozdrawiam

mariusz_2050 - 07-12-2009, 23:11

A sprawdzał ktoś jak ma się zużycie benzyny wg komputera pokładowego ze spalaniem rzeczywistym?

[ Dodano: 07-12-2009, 23:21 ]
Pawmitsu napisał/a:
Wiec ta czerwona jest dziwna jakas REZERWA (?)


Kolego wskaźnik zużycia gazu w instalkach jest baaardzo mało precyzyjny. Jedynie firma BRC ma inną konstrukcję wielozaworu co pozwala na dosyć dokładne wskazania. Najlepiej poruszać się na gazie wg licznika dziennego. Pzdr.

Pawmitsu - 08-12-2009, 19:48

Tak, slyszalem i widze, ze jest ten wskaznik b. nieprecyzyjny. Na tzw. rezerwie (czerwona dioda) przejechalem ponad 200 km. Mialem tez taki efekt, ze rzekomo mi sie paliwo gazowe skonczylo, pojawily sie piski to sygnalizujace oraz miganie diody, pojechalem wiec na beznynie, a potem, gdy uruchilem sam. ponownie, wkrotce wskoczyl na gaz i pojechalem na nim.. na stacje ladowania gazu :-) Zbiornik mam rzekomo 68 l, ale pierwsze ladowanie bylo ponoc 61, ja sam zas po tym co opisalem, zaladowalem 59 z malym haczykiem.
tomek.rzepek - 08-12-2009, 23:16

zbiornik gazu tankujesz w 80% (20% zostaje wolno, aby uniknąć eksplozji), jeżeli masz zbiornik 68 litrów (strasznie duży-gdzie go zamontowałeś?) to powinno Ci wejść maksymalnie 55litrów. Jeżeli wchodzi więcej, to albo zmień stacje, bo oszukują albo, zawór jest coś nie halo.
Pawmitsu - 08-12-2009, 23:42

tomek.rzepek napisał/a:
zbiornik gazu tankujesz w 80% (20% zostaje wolno, aby uniknąć eksplozji), jeżeli masz zbiornik 68 litrów (strasznie duży-gdzie go zamontowałeś?) to powinno Ci wejść maksymalnie 55litrów. Jeżeli wchodzi więcej, to albo zmień stacje, bo oszukują albo, zawór jest coś nie halo.


Mam w miejscu na kolo zapasowe - IRENE 69/680 - gdzie miejsce jest szczelnie wypelnione :-)
czyli 680/220-69L, 30,1kg (srednica/wysokosc/pojemnosc/waga)
Skad wziales to 20% jako norme bezpieczenstwa?
Pierwsze napelnienie bylo ok. 61, drugie 59, jak pamietam, a wiec mniej, zobaczymy jak 3.
Zawor wydaje sie byc O.K.




Hiszpan - 09-12-2009, 11:28

Pawmitsu napisał/a:
Skad wziales to 20% jako norme bezpieczenstwa?
Nie pamiętam dokładnie ile mi podawali przy montażu instalacji w Focus'ie, ale faktycznie gazu nie tankuje się do 100% objętości zbiornika tylko znacznie mniej. :roll:
tomek.rzepek - 09-12-2009, 12:24

ja tez miałem w miejsce koła. Ale 60 litrów, wchodziło 48. Także masz dużą. Nie wiem skad ta norma. Ale tak musi być (jest to odgórnie nałożone przez przepisy). Butle można napełniać tylko w 80%.
Pawmitsu - 09-12-2009, 17:43

tomek.rzepek napisał/a:
ja tez miałem w miejsce koła. Ale 60 litrów, wchodziło 48. Także masz dużą. Nie wiem skad ta norma. Ale tak musi być (jest to odgórnie nałożone przez przepisy). Butle można napełniać tylko w 80%.

Ciut mnie zaniepokoiles i zaczalem to sprawdzac. Na przepisy sie nie natknalem, chodzi tu raczej o techniczne mozliwosci zbiornika. Aktualnie zbiorniki toroidalne sa w stanie bezpiecznie przyjac wiecej gazu niz kiedys, wiec magiczna cyferka 80 % zostala przekroczona.

Znalazlem tez kwitek ze stacji gazu - bylo tam 58 l. Dowiedzialem sie tez, ze rezerwe, czerwona dioda, da sie sensowniej ustawic np. na ok. 100 km jazdy, nie 200 jak mam teraz. Ale trzeba troche pojezdzic i poobserwowac, co i kiedy sie wlacza.

Musze tez przyznac, ze z pewnym - moze nie tyle niedowierzaniem - co powatpiewaniem co do warunkow sprawdzianu, przyjmuje relacje o niskim spalaniu benzyny/gazu - uwazam ze trzeba dokladnie omowic warunki mierzalnosci spalania gazu/benzyny - np. na autostradzie, gdzie nie ma swiatel i mozna sobie zasuwac bez machania wajchą, albo w duzym miescie - gdzie caly czas sa swiatla, przejazdy itp.
Inaczej dane o spalaniu trzeba przyjmowac z przymruzeniem oka. Tzn. opis - cykl mieszany - jest mocno niescisly.
Ja np. jade drogami podmiejskimi ok. 20 min. i czasem jest duzy ruch i trudno wyprzedzac, a czasem maly lub prawie wcale i mozna zdrowo posuwac :biggrin:
Potem mam okolo 10-15 minut juz
nabitego" miasta", a ranow soboty lub n-le 5 min. do miejsca przeznaczenia - jedna w zdecydowanej wiekszosci wypadkow w miescie nie ma mowy o "posuwaniu" :oops:
Generalnie w takim przemieszczaniu sie wychodzi mi ok. 15 literkow gazu na 100 km.
Pozdrawiam

rezon - 09-12-2009, 17:54

Pawmitsu napisał/a:
magiczna cyferka 80 % zostala przekroczona.
Znalazlem tez kwitek ze stacji gazu - bylo tam 58 l.
Magiczna cyferka 80% służy bezpieczeństwu użytkowników. Co prawda zbiornik jest testowany na 10x ciśnienie niż ciśnienie robocze, ale lepiej nie sprawdzać czy faktycznie tyle wytrzyma. Przy 60l zbiorniku zatankowanie 58l świadczy o uszkodzeniu albo zaworu odcinającego (ew. zacięciu) albo też o "modyfikacji" dystrybutora. Mam jedną stację, na której zawsze wchodzi mi więcej gazu i większe zużycie liczone wstecz wg tankowania - przestałem tam tankować mimo tańszego o kilka-kilkanaście gr/l gazu niż na innych
Pawmitsu - 09-12-2009, 17:59

rezon napisał/a:
Co prawda zbiornik jest testowany na 10x ciśnienie niż ciśnienie robocze, ale lepiej nie sprawdzać czy faktycznie tyle wytrzyma. Przy 60l zbiorniku zatankowanie 58l świadczy o uszkodzeniu albo zaworu odcinającego (ew. zacięciu) albo też o "modyfikacji" dystrybutora.

Mysle ze masz zbiornik starszej generacji, teraz testowane sa 30 a nawet 60 x. Zbiornik ktory mam nalezy do nowej generacji i sa takie opisy w internecie.
No i uscislijmy, ja nie pisalem 58 na 60, ale 58 na 69 pojemnosci zbiornika.
(Instalator powiedzial, ze sa przypadki, ze takie zbiorniki sa w stanie wytrzymac bez problemu, choc tak sie nie robi - oczywiscie - pelne ladowanie.)
Jesli jednak ktos bedzie sie upieral, ze jest inaczej, prosze precyzyjnie podac przepisy i normy, ktore to reguluja, a nie zaslyszane opinie.

W jakich warunkach osiagnoles 8,12 l/100 km? Acha to Outek 2 gen. Cyba jednak na autostradzie?

tomek.rzepek - 09-12-2009, 21:06

80% tak ma być i koniec, Przestudiuj kodeks to napewno znajdziesz. z 69litrów powinno Ci wejść 55 litrów po czym zawór powinien odbić, chcarakterystyczny warkot reduktora. Instalacje też niby nie są palne, a ostatnio spłonął jeep... Jeżeli tankujesz na tanich stacjach to bardzo możliwe że ejst tak jak kolega powiedział. Niską cenę niwelują większą ilością tankowanego paliwa. Radzę zmienić.
Pawmitsu - 09-12-2009, 21:12

[ Dodano: 09-12-2009, 21:15 ]
tomek.rzepek napisał/a:
80% tak ma być i koniec, Przestudiuj kodeks to napewno znajdziesz. z 69litrów powinno Ci wejść 55 litrów po czym zawór powinien odbić, chcarakterystyczny warkot reduktora. Instalacje też niby nie są palne, a ostatnio spłonął jeep... Jeżeli tankujesz na tanich stacjach to bardzo możliwe że ejst tak jak kolega powiedział. Niską cenę niwelują większą ilością tankowanego paliwa. Radzę zmienić.


A co ty taki apodyktyczny jestes, kolego? :cry:
Moze troche elastycznosci?
Pisales mi cos o zarowce, ze musze koniecznie wymienic, a po drobnej poprawce, odgieciu drucika lampa pali sie bez problemu.
Tak wiec jesli nie jestes specjalista od instalacji gazowych, to ... wypadaloby, abys to wlasnie Ty podal jakies zrodla?

Gaz bralem na stacji TESCO, nie sa tacy ostatni, z tego co wiem, ponadto dzis rozmawialem w tej sprawie ze specjalista i jest jak napisalem wyzej.

mariusz_2050 - 09-12-2009, 22:29

Przepisy rzeczywiście określają napełnienie zbiornika lpg max. w 80% jego objętości. Pozostałe 20% to taki margines bezpieczeństwa (dmuchanie na zimne) w przypadku zwiekszenia objetości, która nastapi w przypadku nagrzania sie zbiornika. Natomiast aby ta poduszka powietrzna wypełniła się całkowicie rozszerzonym gazem to temperatura zbiornika musiałby być o 80 stopni wyższa od temperatury otoczenia. Tak więc za bardzo nie ma sie czym przejmować. Ja osobiście zawsze modyfikuję sobie wielozawór tak aby więcej zatankować. U Ciebie kolego jest bez modyfikacji :) . Myślę, że na dystrybutorze też raczej Cię nie oszukują gdyż spalanie 15l/100km. jest bardzo realne. Inaczej byłoby zdecydowanie wyższe.
Pawmitsu - 09-12-2009, 23:36

Generalnie - mysle, ze jest tak, jak piszesz, oprocz tego, ze nie zetknalem sie z takimi przepisami, nikt tez nie potrafi przytoczyc ich brzmienia.

Tak wiec, mysle, ze trzeba ten watek konczyc, nim rozpala sie emocje :roll:
To co sensownego znalazlem w tym temacie w internecie, jest tutaj:
http://www.kam-gaz.eu/LPG.htm
i brzmi (zacytuje fragment, a wczesniej na stronie www. jest wykres):
"Z wykresu wynika , że przy średnich temperaturach ciśnienie mieszaniny gazu propan-butan z reguły nie przekracza 10 bar (at). Dla zbiorników samochodowych wykonanych w klasie A zawory bezpieczeństwa w wielozaworach są ustawione na ciśnienie około 15 bar. Ponadto wielozawory zabudowane na zbiornikach posiadają ograniczniki napełnienia. Przy tankowaniu gazem napełnienie zbiornika nie powinno przekraczać 80%, jednak w praktyce uzyskuje się wyniki +,- 5%. Przestrzeń gazowa 15-25 % objętości zbiornika znajdująca się nad gazem w stanie ciekłym ,pozwala na pomieszczenie zwiększonej objętości cieczy powstałej w wyniku podwyższenia temperatury od -20*C do +20 *C."

W tym plus minus 5 stopniu mieszcza sie moje wyniki i uwazam, ze nie ma problemu (a jeszcze zbiornik jest nowoczesny o lepszych parametrach niz jeszcze do niedawna). :)

Anonymous - 10-12-2009, 21:27

...a koledzy kontynuując wątek instalacji gazowej i butli, mam pytanie... jak rozwiązujecie sprawę koła zapasowego ? Luzem w bagazniku, czy może zrezygnowaliscie z niego na rzecz tego nowego wynalazku, tj. koła zapasowego w sprayu ?

Drugie pytanie nasunęło mi się jak mówiliscie o kiepskiej precyzyjności wskaźnika pojemności butli LPG. do mojego pytania, miałem okazję potestować mojego Outka jeżeli chodzi o jego prędkość maksymalną, no i zdziwiłem się, że osiągnąlem prędkość ponad 200 km/h, podczas gdy wcale tej prędkości nie czułem... mialem pod stopą trochę zapasu, bo prędkość obrotowa podchodziła po 6 tys obr i właściwie jeszcze dałoby się wkręcić troszkę więcej. Pytanie zatem, ile Wasze Outki osiagają V-max ? I jak ewentualnie sprawdzić rzetelność działania prędkościomierza ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group