Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Cisnienie w oponach?
wiolunia2309 - 27-02-2010, 11:30
dzięki pozdrawiam...
mlun - 04-08-2010, 00:37
Nie będę zakładał nowego tematu to odgrzebię ten. Nikt nie pisze co w przypadku załadowanego samochodu. 4 osoby + bagaż i co w tym wypadku? Zostawić takie ciśnienie jak zalecają czy dać na tył więcej?
domel_radom - 04-08-2010, 10:09
ja jeżdżę na 2,2 bara z tyłu z załadowanym bagażnikiem + jedną osobą z tyłu i chwalę sobie.
wojtekpl - 09-08-2010, 11:56
dołącze sie do tematu kupilem teraz cari z oponami R16 205/50 i nie wiem jakie ma byc prawidłowe ciśnienie bo na tabliczce jest tylko do R15
Centosz - 09-08-2010, 17:23
2,2 to standard.Powinno być ok.
SHARK1979 - 09-08-2010, 20:38
wojtekpl napisał/a: | kupilem teraz cari z oponami R16 205/50 i nie wiem jakie ma byc prawidłowe ciśnienie bo na tabliczce jest tylko do R15 |
Powiem tak, posiadam 205/45/17" i zalecane ciśnienie między 2,5 a 2,6 mam obecnie 2,5. Pamiętaj im mniejszy profil ciśnienie większe :!:zbyt niskie daje lepszy komfort ale możesz uszkodzić felgę bo dobije, jest twardo lecz bezpiecznie
Centosz napisał/a: | 2,2 to standard.Powinno być ok. |
A takie coś to se można pryknąć w kółko 185/65/14" pozdro
Centosz - 10-08-2010, 00:18
SHARK1979 napisał/a: | wojtekpl napisał/a: | kupilem teraz cari z oponami R16 205/50 i nie wiem jakie ma byc prawidłowe ciśnienie bo na tabliczce jest tylko do R15 |
Powiem tak, posiadam 205/45/17" i zalecane ciśnienie między 2,5 a 2,6 mam obecnie 2,5. Pamiętaj im mniejszy profil ciśnienie większe :!:zbyt niskie daje lepszy komfort ale możesz uszkodzić felgę bo dobije, jest twardo lecz bezpiecznie
Centosz napisał/a: | 2,2 to standard.Powinno być ok. |
A takie coś to se można pryknąć w kółko 185/65/14" pozdro |
Takie ciśnienie to możesz sobie dowalić jak masz obciążony samochód.I potem przyjeżdza taki jegomość na serwis i płacze że ma wyjechany środek bierznika.
A przepraszam tą teorie o niskim proflu to sam wymyśliłeś?Ciekawe stwierdzenie.
Szacunek
Kamilofone - 10-08-2010, 09:02
Przed sezonem letnim regenerowałem swoje felgi w moim przypadku 17-stki i...
w warsztacie od razu mi założyli opony wraz z wyważeniem również dobili mi większe ciśnienie do opon ok. 2,4 czy nawet 2,5 !
Podobnie jak przedmówca gość z warsztatu przekazał mi że czym mniejszy profil opony to musi być większe ciśnienie, żeby nie uszkodzić ponownie felg.
mlun - 10-08-2010, 16:21
Hmmm nasza Honda ma 70k przelotu z czego pewnie połowa albo trochę więcej na 225/45/17 i standardowym ciśnieniu bodaj 2.1 albo 2.2 i mimo że w dziury się wpadnie czasem to oponie nic się nie stanie. Ale każdy robi jak chce. Ja w każdym razie nie widzę sensu żeby dawać więcej wiatru na "sucho".
Centosz - 10-08-2010, 17:50
Dokładnie.Każdy robi jak chce.A z ciekawostek dodam że Audi A4 225/45r17 ma po 1,8 przód i tył.Przy max obciążeniu 2,3 i tył 2,1.
SHARK1979 - 11-08-2010, 20:30
Centosz, dla mnie możesz latać nawet na1,5 poczytaj troszke o ciśnieniu w stosunku do profilu opony ,pozdro
Centosz - 12-08-2010, 00:10
Z tym czytaniem to sobie daruj. Nie chwaląc sie to tak sie składa że pracuje prawie 6 lat przy oponach więc ... Sporo jest takich osób jak Ty co sie właśnie naczytają i potem słychać niestworzone historie.
SHARK1979 - 12-08-2010, 06:52
Centosz, ale wielu kumpli posiada 17" 18" i ciśnienie od 2.4 do 2.5 oraz zakłady tyle biją więc troszke nie kumam i nie wnosze tylko z poczytania, nawet swego czasu przyleciał z Niemczech zestaw kół 17"/45 i był nabity na 2.6 dodam jeszcze raz ja od 2lat mam 2.5 i felgi mam ładne a kto chce niech dmucha ile komu pasuje pozdro
mlun - 12-08-2010, 08:28
Ja już pisałem że też mam ładne a nie mam 2.5.
Centosz - 12-08-2010, 17:48
SHARK1979 wiadomo że co zakład to inaczej dymają Zresztą jak sam napisałeś niech każdy sobie dmucha ile chce.
|
|
|