[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY8A 2.0DID] Lancer 2.0 DID
Radassss - 11-12-2009, 08:18
spokojnie ma 1,4 d4d Toyoty i silnik jest rewelacyjny i nic nie bierze , ale to sie ma nijak do VW TDi, nie powinien brac, ale jak Ci sie trafi taki egzemplarz to wspolczucia... musisz sie wtedy w mala beczke oleju zaopatrzyc bedzie najekonomiczniej... oczywiscie zartuje, nie ma co sie za wczasu martwic... mogles sie zapytac co oni w tym serwisie pala bo chcesz to samo, bo musi byc mocna, ... kolega pomylil samochody... dobre sobie zeby przy wymianie sie nie mylil przypadkiem, bo olej to olej gorzej jak nie te czesci zacznie montowac...
Lestat - 11-12-2009, 08:40
nie no grunt ze informacja potwierdzila sie z tym co sam wyczytalem w instrukcji i oczywiscie co wyczytalem tutaj na forum
jaca71 - 11-12-2009, 12:26
ulrik napisał/a: | w instrukcji zapisane ze moze dochodzić do 1l na 1000 km. Dla mnie to oczywiście jest paranoja, aczkolwiek na innym forum - dot. RAV4 jeden z użytkowników 2.0l diesla opisywał zee jego bierze 1l na 1000 km i w serwisie cały czas mu powtarzaja ze to normalne...nie wiem moim zdaniem to nie jest normalne...1l na 10000km to i owszem, no ale nic zobaczymy. |
Dla silnika benzynowego norma to 500ml na 1000km a dla Tdiesli 1L na 1000km jest normą. Kumpel ma Leona z tym silnikiem i wcina mu gdzieś 500ml na 5000km. Czym więcej dasz ognia tym więcej oleju pójdzie.
Ale jest pewien pozytywny aspekt brania 1L na 1000km. Nie musisz go wymieniać raz na jakiś czas tylko filterek
Lestat - 11-12-2009, 12:39
jaca71 napisał/a: | Ale jest pewien pozytywny aspekt brania 1L na 1000km. Nie musisz go wymieniać raz na jakiś czas tylko filterek |
No fakt, filtr raz na 40000 km...bo skoro dolewa sie litr co 1000 km to biorac pod uwage fakt ze nalezy wymienic filtr i olej co 20000 km - olej w tym silniku zostanie wymieniony 5 razy w ciagu tego czasu wiec mozna spokojnie zalozyc wymiane filtra po 40000 km a i tak to bedzei dmuchanie na zimne:-))))) w koncu filtr zuzywac bedzie sie 5 razy wolniej ...nie no nie wypisuje takich glupot juz wiecej bo jeszcze jakis biedak wejdzie na forum, poczyta i uwierzy
Radassss - 11-12-2009, 14:01
no i tu musze zmartwic... czasmi flitry nie wytrzymuja takiego przebiegu, medium filtracyjne moze sie rozleciec na kawalki , wiec filterek czesciej , ale to jest taniocha i mozna to samemu robic
Lestat - 11-12-2009, 14:06
Radassss, przeciez ja to wiem napisałem:
nie no nie wypisuje takich glupot juz wiecej bo jeszcze jakis biedak wejdzie na forum, poczyta i uwierzy
Radassss - 11-12-2009, 14:13
ale masz 100% racji w tym ze przy poborze oleju w duzych ilosciach i ciaglym dolewaniu olej jest ciagle czysty i w sumie nie ma koniecznosci jego wymiany... ciekawe co na to serwis i gwarancja?? hmmmmmm, to ze swerwis na niczym sie nie zna to wiemy doskonale, ale pewnie zeby utrzymac gwarancje i tak tak musza wymienic co sie da i skasowac za to
jaca71 - 11-12-2009, 14:24
Mój św. pamięci maluch w końcach swojego żywota grubo po przekroczeniu 200 000km miał zwyczaj łykać olej na śniadanie w ilościach hurtowych. Dolewki było coś koło pół litra (pojemność - niecałe 2L) co 500km. Przeszedłem na najtańszego lotosa i nie wymieniałem oleju wcale. A że filtra oleju tam nie było to przez ponad 40k km miałem luzik
Lestat - 11-12-2009, 14:33
Ech maluch wszystko samemu mozna bylo naprawic przy pomocy mlotka i srubokreta
macior - 11-12-2009, 20:30
proponuję zawołanie dla Panów Ropniaków
I did what I did!
Lestat - 12-12-2009, 07:42
Pytanko, co ile sprawdzacie poziom oleju i jakie mniej wiecej macie zuzycie
mazin - 12-12-2009, 12:17
ulrik napisał/a: | Pytanko, co ile sprawdzacie poziom oleju i jakie mniej wiecej macie zuzycie |
Ja, jako zatwardziały benzynowiec napisze tak - poziom sprawdzam raz w tygodniu oraz przed i po każdej dłuższej jeździe np. 400km, moje doświadczenia w tm względzie są takie - kanciak palił mi ok. 0,5-07 l na 10000 km, clio ok. 1,5 l na 10000, a corolla od nowości do 122 tys. nie brała nawet milimetra, potem przeszedłem na półsyntetyk i dolewałem jakieś 0,2 l na 10000 km - po dwóch wymianach potem ją sprzedałem. W lancerze poziom ani drgnie, ale ciekaw jestem czy dociągnie w ten sposób do 120 kkm.
krig - 13-12-2009, 20:54
Podobnie jak mazin olej sprawdzam po dłuższej jeździe i co ok. 2 tygodnie. Ostatnio dolałem oleju mniej więcej 0,3 l po przejchaniu 6k km. Ale to było dość dynamiczne jeżdżenie, często po A4. Gdyby nie autostrada to pewnie nie dolewałbym wcale. Na bagnecie poziom oleju nie osiągnął poziomu min. A dolałem bo nie było poziomu w okolicy max no i płynu w spryskiwaczu nie miałem, to i przy okazji... choć więcej oleju na stacji benzynowej nie kupię (cena z kosmosu).
Trik - 13-12-2009, 22:36
krig napisał/a: | A dolałem bo nie było poziomu w okolicy max |
Ale chyba nie powinno być oleju w okolicy max, tylko na środku? Chyba że w DID należy utrzymywać poziom max? Niech mnie ktoś ew. poprawi.
tomekrvf - 14-12-2009, 00:11
Trik napisał/a: | Ale chyba nie powinno być oleju w okolicy max, tylko na środku? |
Po to jest na miarce MAX żeby można było oleju dolewać do tego poziomu.
|
|
|