Outlander II GEN Techniczne - Wzrost spalania
przem_ - 12-12-2009, 12:32
Powoli też (sam robię to na razie ze średnim przekonaniem) powinniśmy też patrzeć na Ekologię. A tu cena wozu nie ma nic do rzeczy
AxeD - 19-12-2009, 21:09
Musze powiedziec, ze to co mi sie trafilo ostatnio ze spalaniem to jakis chory dowcip. Zawsze mialem srednie rzedu 7.2 do 8.5 L/100 z tym. Ostatnio zrobilem trase, 350km. Zawsze mialem po takim dystansie spalanie kolo 7L. Teraz komp pokazal 6.1L tyle, ze jakos duzo zeszlo ze zbiornika. Przy tankowaniu okazalo sie, ze zeszlo 11L/100km. Ktos mial cos takiego ?
jmgmotocykle - 19-12-2009, 21:57
spalanie mierzy ...przepływomierz powietrza - teraz powietrze jest zimne i "wchodzi" go więcej ale ta magiczna blaszka (przepływomierz) już tego nie bierze pod uwagę.... dlatego komputer pokazał ci mniejsze spalanie a w rzeczywistości spalił więcej.... poprostu przez przepływomierz przeleciało powiedzmy 1m sześcienny powierza ale latem jest w tym metrze 100 cząstek powierza a zimą 1000 (liczby to mija wesoła twórczość- nie dane naukowe!!!) - stąd zakłamanie pokazywanych wartości...
AxeD - 19-12-2009, 22:32
Hmmm, ciekawe rozwiazanie, bo w VAG'ach jest liczone z czasu otwarcia wtryskow z tego co pamietam. Inna sprawa, ze z tej trasy komp pokazywal 6.1 - blad prawie 100% to o wiele za duzo.
jmgmotocykle - 19-12-2009, 22:49
mam psa (2.2)- - mozliwe że vag ma inaczej... też mi szwankuje pokazywanie zuzycia paliwa - teraz ok. 12 miasto - 9-11 trasa - na stacji po przeliczeniu spala mi ok. 8.8-9.4
sylb - 20-12-2009, 00:53
Na podstawie czego kolega jmgmotocykle tak wnioskuje, bo przepływomierz zlicza masę powietrza a komputer na podstawie tego dawkuje odpowiednia ilość paliwa i zmienia wyprzedzenie otwarcia zaworów. Ja rozumiem że masa powietrza zimnego w tej samej objętości jest większa co ciepłego, ale to oznacza że jest go tylko więcej a pomiar to pomiar. Zużycie paliwa ( w większości przypadków, bo podobno w safanie było jakieś czary mary z przepływem paliwa) jest liczone na podstawie ilości wtrysków wiec naturalne jest że może się trochę różnić od rzeczywistości.
AxeD - 20-12-2009, 11:59
Any way i tak mnie dziwi, czemu blad mam prawie 100%, chyba ze licznik kilometrow zle wskazal
jmgmotocykle - 20-12-2009, 20:04
odp dla sylb: takową odpowiedz uzyskałem w serwisie... nie jest to MOJA techniczna wiedza- ale słyszałem o takim mierzeniu spalania już od kilku osób - prosze nie traktować tego jako wywodu znawcy tematu
jorzyk1976 - 27-06-2010, 16:37
rezon napisał/a: | kamilkampo napisał/a: | czemu nagle spalanie wzrosło | włączają się też grzałki do ogrzewania płynu w małym obiegu, aby szybciej nagrzewała się kabina |
witam o jakie grzałki chodzi?. gdy się włączają zapala się jakaś kontrolka.
13zbyszek13 - 27-06-2010, 18:19
jorzyk1976 napisał/a: | witam o jakie grzałki chodzi?. gdy się włączają zapala się jakaś kontrolka. |
rezon - 28-06-2010, 18:38
jorzyk1976 napisał/a: | witam o jakie grzałki chodzi?. gdy się włączają zapala się jakaś kontrolka. | grzałki dogrzewające kabinę - teraz trudne do zauważenia. Nie zapala się żadna kontrolka tylko obroty są większe na biegu jałowym. Post był z grudnia
Steff - 28-06-2010, 21:01
obroty wzrastają ze względu na fapa
13zbyszek13 - 30-06-2010, 07:52
Steff napisał/a: | obroty wzrastają ze względu na fapa |
jorzyk1976 - 06-07-2010, 21:49
witam proszę powiedzieć jak ma się spalanie a włączona klima. kiedy u siebie miałem nie działającą klime spalanie średnio wychodziło 8l teraz gdy jeżdżę z włączona klima oczywiście co jakiś czas ja wyłączam to spalanie wynosi 9l. to jest normalne spalanie trochę inne niż podaje producent a jeżdżę przede wszystkim poza miastem.
Steff - 06-07-2010, 22:10
13zbyszek13 napisał/a: | Steff napisał/a: | obroty wzrastają ze względu na fapa |
| tak żeby sie przepalał od razu po starcie silnika
co do spalania to ja mam w tej chwili 11litrów z trasy także masz wszystko w normie
|
|
|