To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Hamulce

bonito - 12-02-2010, 22:28

Gunner, wowo - tarcze są nacinane ukośnie - czyli te na prawą i lewą stronę mają nacięcia w lustrzanym odbiciu - oczywiście kupuje się zawsze dwie różne. Swoją drogą nie wiem czy warto się podniecać tak tymi nacięciami - są dość płytkie i po pewnym czasie znikają, czyli tarcza robi się "normalna". Nie wiem czy podejście mitusu nie jest lepsze - kupno zamienników za ułamek ceny i nie przejmowanie się marketingową gadką...
bonito

sylb - 12-02-2010, 23:10

Wg. danych katalogowych tarcze z progu mają grubość 24mm i przy 22 powinno się je wymienić. Osobną kwestią jest czy w takim samochodzie jak O2 potrzebne są tarcze z nacięciami w końcu to nie samochód wyczynowy do jazdy po Torz wyścigowym. I na koniec pamiętajcie, że z nacięciami i otworami ma mniejszą powierzchnie styku z klockiem, więc w standardowych warunkach jest gorsza od tarczy gładkiej.

Co do pasowania tarcz z Lanser to jest z deka zamieszanie, patrząc na dane katalogowe widać że Mistubishi stosował tarcze różne wielkości w zależności od silnika i na jaki rynek był przeznaczony. Ale faktycznie od niektórych pasuje.

wowo - 13-02-2010, 10:52

Decyzja o wyborze tarcz jest oczywiście zależna od indywidualnych potrzeb i aspiracji :-) Ja przychylam się do zakupu tarcz ciętych ponieważ zwiększają skuteczność hamowania, szczególnie pod duzym obciążeniem - jak podczas awaryjnego hamowania albo długotrwałego zjazdu. Jeśli podejdziemy do nacięć jako do zmniejszenia powierzchni styku klocka z tarczą to faktycznie nie ma to sensu. Niemniej nie jest to właściwe podejście. Podczas hamowania, a szczególnie mocnego, klocek dociska do tarczy i tarcie powoduje wydzielania dużej ilości ciepła, które przejmuje tarcza i klocek a z nim płyn hamulcowy. Wysoka temperatura doprowadza do stapiania warstwy klocka przylegającej do tarczy, w trakcie którego wytwarzają się gazy i następuje zeszklenie tej warstwy. W normalnej sytuacji doprowadza to do zmniejszenia efektywności hamowania. I tutaj mamy korzyści z nacinania (lub wiercenia) tarcz - krawędzie nacięć "ścinają" zeszkloną powierzchnię klocka usuwając tą warstwę, gazy które tworzą poduszkę pomiędzy klockiem a tarczą są usuwane przez nacięcie i w ten sposób umożliwiają dociśnięcie klocka do tarczy, no i oczywiście poprawia się odprowadzanie ciepła.

To chyba tyle - oczywiście, że nasze O2 nie są samochodami wyczynowymi, ale ja jestem zwolennikiem tuningu hamulców, bo mając samochód zapakowany 4 osobami i bagażami po dach, mogę dzięki temu wyprzedzać i zmieścić się między samochody w trakcie wyjazdu na wakacje :D

Anonymous - 15-02-2010, 10:27

Po moich ostatnich dwóch przelotach do Austrii doszedłem do wniosku że mój komplet - orygianlne tarcze + klocki Ferrodo - mimo że cichutkie są do d..y. Nieraz miałem przeczucie że wszyscy zatrzymują się szybciej ode mnie - a mnie brakuje miejsca. Myśle więc że kombinowanie z innymi zestawami ma sens i przyznam ze jak mi sie klocki wykoncza to tez pomyśle o czyms lepszym.
pozdr

KowaliK - 22-03-2010, 15:38

A jak wygląda sprawa zamienników klocków i tarcz w świetle aktualnych przepisów UE? Można je stosować czy nie?
mitsu00 - 22-03-2010, 15:51

KowaliK napisał/a:
A jak wygląda sprawa zamienników klocków i tarcz w świetle aktualnych przepisów UE? Można je stosować czy nie?


Tarcze i klocki nie podlegają gwarancji i mozesz stosować co chcesz. Ważne tylko, dla twojego bezpieczeństwa żeby elementy ktore montujesz spełniały normę jakości przynajmniej OE, czyli wyrób wysokiej jakości porównywalnej do oryginału. BTW. jak zmieniałem kola na letnie to sprawdzilem stan klocków. Po przebiegu prawie 20 tys. km od wymiany pozostało 50% klocka co jest niesłychane w porównaniu do wcześniejszego oryginalnego Set UP-u Ori klocki i ori tarcze. Oryginalne klocki były zdarte do zera średnio przy przebiegach 17-18 tys. km przy normalnej jeździe. Teraz auto staje dosłownie dęba i klocki wytrzymują tak jak powinny czyli okolo 30-40 tys. km.

sylb - 22-03-2010, 16:36

No niestety, oryginalne tarcze to lipa do kwadratu 13k przebiegu i zaczęły się drgania na kierownicy podczas hamowania (tak około 80 są najmocniejsze). Mitsu te tarcze to gdzie kupowałeś ? Bo dość atrakcyjna cena.
mitsu00 - 22-03-2010, 16:44

sylb napisał/a:
No niestety, oryginalne tarcze to lipa do kwadratu 13k przebiegu i zaczęły się drgania na kierownicy podczas hamowania (tak około 80 są najmocniejsze). Mitsu te tarcze to gdzie kupowałeś ? Bo dość atrakcyjna cena.


W/g mnie problem z ori tarczami jest marna wentylacja, innymi słowy słabo odprowadzają gazy wydzielajace sie podczas hamowania, nagrzewaja sie niemiłosiernie i dlatego latwo ulegaja zwichrowaniu. Do tego cena z 1 szt. - 550 zł :shock: :shock: :shock: :shock:
Moje Ashiki mozesz kupic np. na Allegro. Wpisz tarcze Ashika i Outlander. jeśli dobrze pamietam to za 2 dałem 300 stówki i sprawuja sie idealnie. Dodaj do tego klocki np. Ashika o wiekszej skuteczności lub ATE i bedziesz Pan zadowolony. Gwarantuję. :mrgreen:

sylb - 22-03-2010, 17:37

Hm, no to teraz to już nie wiem, wydawało mi się że Ashiki produkuje układy hamulcowe do O2. Czy faktycznie na wygląd się różniły ?
mitsu00 - 22-03-2010, 17:46

sylb napisał/a:
Hm, no to teraz to już nie wiem, wydawało mi się że Ashiki produkuje układy hamulcowe do O2. Czy faktycznie na wygląd się różniły ?


Nie oglądałem ori tarcz więc nie wiem kto je produkuje. te które założyłem + inne klocki niz ori sprawują się idealnie i to mi wystarczy :D Dla porównania komplet ori nowych tarcz i klocków w ASO: (550x2)+380 zł=1480zł+ 250zł wymiana :finga: (cena podana przez 1 z warszawskich ASO) Za nowe tarcze i klocki razem z wymianą dałem niecałe 500zł. Wybór należy do ciebie.

sylb - 22-03-2010, 18:01

Oryginalnych tarcz i wymiany w ASO nie brałem nawet pod uwagę :) , Zastanawiałem się nad EBC, o ile cena klocków jest OK, to tracze sporo kosztują.
rezon - 22-03-2010, 18:04

sylb, też mi się wydaje, że Ashika to producent ori tarcz. Raczej trzeba uciekać do innych producentów. http://www.iparts.pl/auto...491-100032.html tutaj masz tarcz masę. Z wymienionych używałem kiedyś tarcz i klocków ATE - dobre były, dobrą opinię mają również Ferodo.
KowaliK - 22-03-2010, 19:00

Tarcze EBC do Outlandera są gdzieś w kraju do dostania, poza salonem w Elblągu? No i może trochę taniej... :wink: Ktoś już może kupował?
mitsu00 - 22-03-2010, 19:11

Ashika nie jest producentem oryginalnych tarcz hamulcowych do OII. 2 warszawskie ASO oferują je jako zamienniki z 200% marżą, niż kupując bezpośrednio na Allegro.
KowaliK - 22-03-2010, 19:37

Na stronie 4kolka.pl znalazłem "zwykłe" tarcze EBC na przód za 297,36 PLN + klocki "standard" na przód za 106,75 PLN.

A tych klocków Textara na Allegro nie widać, są same tarcze w komplecie z klockami ATE. :roll: Mitsu, mógłbyś podrzucić jakiś link z nimi?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group