Carisma - Ogólne - jak usztywnic zawieche
kris80 - 25-01-2010, 14:34
Zgodnie z instrukcją to należy wkładać te gumy począwszy od dołu sprężyny i idąc do góry. Ja ma tak, że 1 guma na samym dole, potem 1 zwój pusty, potem druga guma, jeden zwój pusty i 3 guma.
hermeth - 25-01-2010, 18:34
Co do zakładania: ucinasz wcześniej kawałek żeby to na siebie nie zachodziło...o tak:
http://www.fotosik.pl/sho...4481ac4c7a62e39
potem podnosisz auto i wplatasz między zwoje:
http://www.fotosik.pl/sho...7b7484d1cb6a2d2
Samo podniesienie auta powinno wystarczyć i próbuj wcisnąć gumy.
plaster120 - 25-01-2010, 20:24
Widzialem ze są różne rodzaje tych gum co myślici o tych http://motoallegro.pl/ite...e_sprezyny.html ?? dacie jakies fotki na ktorych widac o ile sie podniosl tyl??
Anonymous - 25-01-2010, 20:56
Dzięki za zdjęcia
plaster120 nie wiem czy w wielowahaczu znajdziesz miejsce na podłożenie tej gumy. Poza tym 3 centy to sporo. Z mojej Carismy zrobiłbym już chyba SUV - a Tylko brakowałoby orurowania
kris80 - 25-01-2010, 20:58
U mnie podniósł sie o jakieś ok 2cm, ale co ważne nie siada tak jak jest obciążony.
Anonymous - 26-01-2010, 21:08
Kupując te gumy kierowałbym się chęcią podniesienia ciutke (1 cm max 2 cm) tyłu metodą tanią
plaster120 - 26-01-2010, 23:00
Ja chcialbym zeby tył był rownomiernie uniesiony z przodem, wiec jakie gumy będą do tego najlepsze. Mam z tylu butle z gazem jako dodatkowe obciążenie.
wichura1 - 28-01-2010, 09:17
Ja tam nie uznaję żadnych gum, trzeba kupić sztywniejsze sprężyny, a nie ograniczać skok posiadanych (tam gdzie jest guma sprężyna nie pracuje), ja mam takie sprężyny:
B&G Suspension (czerwone)
przód:
- wysokość 335 mm
- grubość drutu 13,75 mm
- średnica zewnętrzna 174,5 mm
- ilość zwojów 6
tył:
- wysokość 380 mm
- grubość drutu 10,25 mm
- średnica zewnętrzna 97,5 mm
- ilość zwojów 12,2
Cari siedzi niżej, co widać na pierwszej fotce, obok stoi seryjna GDI:
na letnich 205/50/15" nic nie ociera nawet przy maksymalnym załadunku, dodatkowo komfort jazdy dobry i dobre prowadzenie w zakrętach.
plaster120 - 28-01-2010, 10:02
Ile cali mają twoje felgi? na przod i tył zakladales te sprezyny? Mniej wiecej rowno buda stoi.
[ Dodano: 28-01-2010, 10:04 ]
Sory nie doczytalem ze tyl i przod.
GORG - 21-02-2010, 23:17
Witam !
Jestem w trakcie analiz i zastanawiam się nad sprężynami jest kilka
które obniżają zawiechę o różne wartości w mm
np.
http://www.allegro.pl/ite...fk_germany.html
albo to
http://www.allegro.pl/ite...isma_45_mm.html tu podają obniżenie 40/50 mm
ktoś próbował powalczyć z takim sprzętem ???
wszelkie uwagi mile widziane ...
robertdg - 21-02-2010, 23:57
GORG, obaj producenci godni uwagi, tylko teraz musisz zastanowic sie nad tym jak bardzo chcesz zglebic Carisme.
MarcinNaw - 22-02-2010, 09:58
koledzy to jaka jest diagnoza wasza dotyczaca tych gum bo na poczatku rozmowy chwalicie a na koniec piszecie ze lepiej nie napiszcie czy warto zakladac te gumy czy nie?
Pytam bo moja carisma tez ma nisko tyl i chetnie bym ja troszke usztywnil i podniosl
robertdg - 22-02-2010, 16:17
MarcinNaw, to jest tzw półśrodek, chcesz możesz je zastosować, zawieszenie napewno się usztywni, problem polega na tym ze sprezyna pracuje głownie tam gdzie nie ma tej gumy i te miejsca bardziej sie w niej przesilaja.
MarcinNaw - 22-02-2010, 16:30
no tak ja rozumie to wszystko tylko moje pytanie jest takie czy warto i czy da sie na tym jezdzic zeby nie rozwalic zawieszenia nie polamac sprezyn?
robertdg - 22-02-2010, 17:00
To czy sie juz sprezyny połamia czy nie to wielka zagadka, mozesz jezdzic tak kilka lat i bedzie ok a mozesz jechac wpadnieszw dziurke i sprezyna strzeli, warto jezeli ktos chce bardzo tanim kosztem sobie usztywnic zawias
|
|
|