Sigma/Diamante Ogólne - CO SĄDZICIE O DIAMANTE II 
						
												 lukasz12 - 16-12-2009, 22:15
 
  	  | zbyszek05 napisał/a: | 	 		  | właśnie nie wiem jak w automacie ale w manualu spokojnie zamyka zegar z przekłamaniem +/- 3km/h ale desperatem nie jestem - przeszło mi .ciekawy jestem jak z wersją 2 gen. jak to chodzi na większych obraotach i czy też jest jak szlifierka 1.gen? | 	  
 
 
Nie jest... 3.5 jest SOHC 24V i ma czerwone pole od 6000. Moc 210 ma przy 5000. Dla mnie to jest odpychajace. A i zapłon na rozdzielaczu...bleeeeee
												 VirMan - 16-12-2009, 22:40
  no jak by się zapłon elektroniczny zrobiło i nieco podregulować tu i uwdzie , to by lepiej szedł  
												 lukasz12 - 16-12-2009, 22:55
 
  	  | zbyszek05 napisał/a: | 	 		  | właśnie nie wiem jak w automacie ale w manualu spokojnie zamyka zegar z przekłamaniem +/- 3km/h ale desperatem nie jestem - przeszło mi .ciekawy jestem jak z wersją 2 gen. jak to chodzi na większych obraotach i czy też jest jak szlifierka 1.gen? | 	  
 
 
[AUTOBAHN MODE ON]
 
 
Ja nie chce burzyć tej idylli ale naprawdę - licznik musi przekłamywać z definicji i zwykle robi to na plus. Serwisówka podaje jakie są przekłamania i wychodzi około 10% czyli przy 240 moze miec +- 24 kmh. Czyli teoretycznie możesz mieć 215. Z obserwacji praktycznych przy wskazaniu 230 było 212 wg GPS.
 
 
[AUTOBAHN MODE OFF]
												 lewcu - 16-12-2009, 23:47
  Tak sie sklada że obecnie jeżdżę Diamantem II ale wczesniej mialem Sigme 12V i Diamante I 24V wiec mam pelne porównanie. Jesli chodzi o osiagi to II mimo niewiele wiekszej mocy jest zdecydowanie szybsza, szczególnie przy predkosciach 140-200. Nie wiem jak predk max, na razie ok 220 osiagnalem ale co do przyspieszen to poprostu II połyka I. Wielkość wnętrza i bagażnika też zdecydowanie na korzyść dwójki. Praca silnika jest inna, bardziej rasowa, chropowata ale tez troszke głośniejsza. Jakość materiałow niczym nie odbiega od sigmy, troche inna stylizacja chyba jednak w sigmie nieznacznie ładniejsza. Stylizacja nadwozia - kwestia gustu, dwojka jest zdecydowanie rzadziej spotykana, tez ma swój charakter. W II nie ma bajerów typu zawiecha regulowana, 4WS. Skrzynia automat zdecydowanie lepsza w II, lepiej reaguje na gaz, szybciej zmienia biegi, redukuje przy hamowaniu silnikiem. Dostepność części, duzo z zawieszenia, hamulców pasuje od I, silnik to Pajero/Montero.
												 zbyszek05 - 17-12-2009, 08:26
  no właśnie ...w manualu od 140-do 220 ciągnie niesamowicie 1 gen. -jak pisałem szlifierka dlatego że do 170 można kręcić na 3 biegu i wtedy naprawdę bardzo szybko się zbiera i napisze od siebie że to chyba najlepszy bieg w manualu - no i 4 bieg na którym jak się człowiek uprze to pociągnie właśnie pod koniec licznika prędkościomierza - fakt jest taki że wtedy może rozerwać skrzynie .a silnik sohc w 2 gen ? ciekawy jestem dlaczego montowali słabszą jednostkę zamiast mocniejszej .sohc napewno więcej pali ...i wydaje mi się że jest mniej elastyczny...no i dlaczego nie ma tam manuala? dodam że u zachodnich aut np.bmw skrzynia manualna była w silnikach 5 litrowych a w 4,4l  nawet 6 biegowa getraga- 1 do do tyłu ... więc wielkość i klasa auta nie ma nic do skrzynki przełożeń
 
 
p.s prędkość mierzyłem na gps -" lark'a"
												 mariuszklaudius - 17-12-2009, 09:37
  a jak z rzeczywistym spalaniem II generacji. I generacja mimo 3l i 180 lub 210 konikow spalala o dziwo malo paliwa a jak do tego ma sie II generacja 
 
 
[ Dodano: 17-12-2009, 09:40 ]
 
a co do skrzyni biegow w I generacji to automatyczne sa bardzo wytrzymale zas manualne moim zdaniem sa zbyt slabo przystosowane do silnika o tak duzej mocy. slyszalem opinie ze jak wlasnie w przypadku zbyszka przeciagnie sie 3 lub 4 to skrzynia idzie w rozsypke
												 VirMan - 17-12-2009, 10:43
  ja nie testowałem go w tak dużych prędkościach , poza tym , szczerze mówiąc zależy od stanu aut 1 generacji. jest większy , to ma więcej momentu , ale z drugiej strony , jest w tańszej technologii    jak dla mnie wszystko już zostało powiedziane    są plusy są minusy    puki co będę jeździł starszymi    
 
 
[ Dodano: 17-12-2009, 11:03 ]
 
poza tym spodobało mi się coś takiego   
 
 
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10699266
												 lewcu - 17-12-2009, 11:14
  Zbyszek05 chyba mnie nie zrozumiałes, w zakresie 140-200 km/h druga generecja jest duzo szybsza. Co do spalania trasa 12,5-13,5 miasto 16-18 lpg sekwencja. Bardzo podobnie do sigmy / diamante I gen.
												 lukasz12 - 17-12-2009, 11:15
 
  	  | zbyszek05 napisał/a: | 	 		  no właśnie ...w manualu od 140-do 220 ciągnie niesamowicie 1 gen. -jak pisałem szlifierka dlatego że do 170 można kręcić na 3 biegu i wtedy naprawdę bardzo szybko się zbiera i napisze od siebie że to chyba najlepszy bieg w manualu - no i 4 bieg na którym jak się człowiek uprze to pociągnie właśnie pod koniec licznika prędkościomierza - fakt jest taki że wtedy może rozerwać skrzynie .a silnik sohc w 2 gen ? ciekawy jestem dlaczego montowali słabszą jednostkę zamiast mocniejszej .sohc napewno więcej pali ...i wydaje mi się że jest mniej elastyczny...no i dlaczego nie ma tam manuala? dodam że u zachodnich aut np.bmw skrzynia manualna była w silnikach 5 litrowych a w 4,4l  nawet 6 biegowa getraga- 1 do do tyłu ... więc wielkość i klasa auta nie ma nic do skrzynki przełożeń
 
 
p.s prędkość mierzyłem na gps -" lark'a" | 	  
 
 
Diamante II generacji (to na rynek USA) było produkowane tylko w Australii i być może dlatego stosowano tam silnik sohc bo tylko takie były dostępne w australii (tak samo jak było w przypadku kombi w 1). A skrzynia biegów - w ameryce 90% aut ma automaty więc po prostu nie dawali wyboru bo pewnie mało kto by zamawiał. I też nie była dostępna w manualu poza Europą. W Japonii tylko 2.0 i 2.5 w podstawowych wersjach.
 
 
Tańsza technologie stosowali bo widocznie uznano że to się nie opłaca lepszej - kto chce kupić to nie zwróci na to uwagi. Być może przeważyły doświadczenia z czasów 1 generacji - klienci i tak nie zwracają uwagi na to że samochód jest technicznie lepszy wiec po co się wysilać?. Dla przykładu podam informacje że widziałem AUTOBILD z 1991 roku, Sigma 24V AT w pełnej opcji kosztowała 59 tysięcy marek niemieckich, Opel Senator był droższy o prawie 13 tysięcy marek (cos około 74 tyś) i w teście zasadniczo najlepiej ocenili Opla mimo że jeśli chodzi o gadżety to nie miał nic (ani tcl, ani ecs). Nikt nie wspomniał że za różnicę w cenie można kupić było 2/3 Golfa (cena koło 20 tysiecy). Widocznie w Mitsubishi uznali ze to co sie na rynku japońskim sprzedaje dość dobrze czyli zaawansowane technologie nie ma racji bytu w USA czy Europie więc przycięli koszty.
												 Andrew - 17-12-2009, 13:38
  VirMan, ta kijanka, której link wysłałeś to całkiem, całkiem     Wypas na maxa  
												 Szymon82 - 17-12-2009, 15:45
  Niezły patent z tym rozkładanym przednim fotelem  
												 zbyszek05 - 17-12-2009, 15:53
  mitsubishi diamante 3,5 l v6 24 valve
 
 długość [mm] 4805 
 
wysokość [mm] 1435 
 
szerokość [mm] 1785 
 
rozstaw osi [mm] 2720 
 
liczba miejsc 5 
 
maksymalna objętość bagażnika [l] - 
 
minimalna objętość bagażnika [l] 418 
 
produkowany 1996 - 2004 
 
silniki benzynowe moc [KM] / przy obr/min mom. obr. [Nm] prędkość [km/h] 0-100km/h [s] 
 
2.5 i V6 24V GDI 200 / 6000 250 - - 
 
3.0 i V6 24V GDI 240 / 5750 304 - - 
 
3.0 i V6 24V GDI 4WD 240 / 5750 304 - - 
 
3.5 i V6 24V 208 / 5000 300 210 - rozwinę co dla niektórych 208 KM / 5000 obr. / 300Nm - vmax 210 km/h 
 
przypuszczałem że jest wolniejsze bo charakterystyka jest podobna do hondy 3,5 l v6 LEGEND  z 97/98 r. a ta niestety mimo że nowsza jest wolniejsza. 
 
 
dane sigmy podawałem już gdzieś na forum w dziale sigma/diamante
												 VirMan - 17-12-2009, 17:27
  andrew84, i się napaliłem na nią :] - ale nie mam gdzie czterech aut trzymac - no i budżet by ucierpial    właśnie skończyłem spłacać za diamanta    
 
 
[ Dodano: 19-12-2009, 01:49 ]
 
apropos Diamante2 - proszę oto aukcja - popatrzcie co jest w środku i na wyposażeniu - To powinno podsumować całość.
 
 
http://moto.allegro.pl/it...full_opcja.html
												 and.lukas - 11-01-2010, 10:30
 
  	  | lewcu napisał/a: | 	 		  | Tak sie sklada że obecnie jeżdżę Diamantem II ale wczesniej mialem Sigme 12V i Diamante I 24V wiec mam pelne porównanie. Jesli chodzi o osiagi to II mimo niewiele wiekszej mocy jest zdecydowanie szybsza, szczególnie przy predkosciach 140-200. Nie wiem jak predk max, na razie ok 220 osiagnalem ale co do przyspieszen to poprostu II połyka I. Wielkość wnętrza i bagażnika też zdecydowanie na korzyść dwójki. Praca silnika jest inna, bardziej rasowa, chropowata ale tez troszke głośniejsza. Jakość materiałow niczym nie odbiega od sigmy, troche inna stylizacja chyba jednak w sigmie nieznacznie ładniejsza. Stylizacja nadwozia - kwestia gustu, dwojka jest zdecydowanie rzadziej spotykana, tez ma swój charakter. W II nie ma bajerów typu zawiecha regulowana, 4WS. Skrzynia automat zdecydowanie lepsza w II, lepiej reaguje na gaz, szybciej zmienia biegi, redukuje przy hamowaniu silnikiem. Dostepność części, duzo z zawieszenia, hamulców pasuje od I, silnik to Pajero/Montero. | 	  
 
 
Panowie , porównajcie ceny diamante II z cenami konkurencji (legend, maxima,camry)- nie do pobicia w swojej klasie. Dlaczego ? Bo auto u nas jest całkowicie nieznane, a brak w nim głupkowatej zbędnej elektroniki jak  w europejskich autach tej klasy ( czujniki deszczu, samoczynne włączniki świateł, czujniki orgazmu     itp.)- to jego zaleta. No i to stonowane klasyczne wnętrze, a nie jakieś wszechobecne efekciarskie (dla prostaków?) pseudo chromy i nadmiar plastikowego pseudo drewna.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |