To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Jak wam zapala diesel zimą?

stegano - 17-12-2009, 18:33

Gumowe węże to 8mm czy 10mm ?
leśniczy22 - 17-12-2009, 22:33

Wybacz ale nie grzebie sam w samochodzie a mój Nick jest zgodny z tym czym się zajmuję. Kolega Gene jest bardzo otrzaskany w sprawach technicznych.
kawekk - 20-12-2009, 03:32

a jak bym zamontował zaworek tuż przed filtrem paliwa (pomiędzy zbiornikiem a filtrem)??
Faraonix - 20-12-2009, 12:10

do filtra kupilem 8mm wezyk i pasowal, widzialem tez wezyki 7,5mm - moze by nawet ciasniej wlazily bo ta 8 tak lekko weszla
leśniczy22 - 20-12-2009, 12:53

Zaworek zakładasz żeby paliwo nie schodziło z pompy więc jaki widzisz sens zakładania zaworka przed pompą? Może ja głupi jestem ale dla mnie to nie ma sensu.
Faraonix - 20-12-2009, 17:55

Jezeli wszystko jest ok to nie jest potrzebny zaden zaworek.
gołąb - 20-12-2009, 22:19

Faraonix napisał/a:
Jezeli wszystko jest ok to nie jest potrzebny zaden zaworek.

Jasna sprawa.

A propo odpalania-do tej pory kręcił i odpalał mi pięknie-aż któregoś pięknego dnia niestety przestał.Po długim kręceniu stwierdziłem że zajżę pod machę i okazało się że pompka ręczna robi na sucho,nie podaje paliwa,zaznaczam że paliwo z BP,więc nie mogło zamarznąć i czujnik wody w filtrze nic nie wykazywał....
Stawiam,że gdzieś była odrobina wody i złapało,tylko w którym miejscu :?: :roll:

leśniczy22 - 21-12-2009, 11:16

No i po tych mrozach widzę, że muszę jechać walczyć z całym układem paliwowym. Kręcę, kręcę a on ani dudu.
jawaldek - 21-12-2009, 16:59

gołąb napisał/a:
zaznaczam że paliwo z BP

Chyba się w tym roku z paliwem zepsuli bo też na BP tankowałem i też łapie.
gołąb napisał/a:
że gdzieś była odrobina wody i złapało,tylko w którym miejscu :?: :roll:

Nie wiem czemu ale obstawiał bym na wyjściu ze zbiornika i sprawdź korek do wlewu jeśli zapchany/zamarzł
(pompa wytworzy podciśnienie) to po odkręceniu usłyszysz syczenie powietrza.
leśniczy22 napisał/a:
No i po tych mrozach widzę, że muszę jechać walczyć z całym układem paliwowym. Kręcę, kręcę a on ani dudu.

Niestety nie Ty jeden w moich okolicach już parę terenówek stoi na poboczach ( w zaprzyjaźnionym warsztacie zlewają paliwo z zamarzniętych i nowym zalewają) i nie jest to postój zaplanowany a raczej wymuszony zamarzniętym paliwem.Ogrzewany garaż też na nic się nie zda jeśli w paliwie woda bo podczas jazdy,przy takim mrozie, złapie.

Darek123456 - 23-12-2009, 19:31

Misiek 2.8 TD ma wbudowane w filtrze paliwa podgrzewacz ktury utrzymuje temperature około 50 stopni C i są w nim też zaworki czyli jeżeli jest sprawny to mątarz dodatkowego zaworku jedynie na powrocie i zamarzanie paliwa raczej nie grozi.




A te inne terenówki co stoją zamarznięte to knota im pod filter powietrza albo kopciucha pod mise :twisted:

stegano - 23-12-2009, 19:50

Darek123456 napisał/a:
Misiek 2.8 TD ma wbudowane w filtrze paliwa podgrzewacz ktury utrzymuje temperature około 50 stopni C i są w nim też zaworki czyli jeżeli jest sprawny to mątarz dodatkowego zaworku jedynie na powrocie i zamarzanie paliwa raczej nie grozi


W którym miejscu jest ten podgrzewacz? i w jaki sposób utrzymuje tą temperature?

Darek123456 - 23-12-2009, 21:06

W orginale montowany jest pompka ręczna z podgrzewaczem paliwa i czujnikiem temperatury do kturej przykręcony jest filtr paliwa różni się od zamiennika bez podgrzewacza tym że ma tłoczek wykręcany i pompuje się w bok a zamiennik ma zgury naciskany grzybek. Od podgrzewacza i czujnika idą kable do kostki pod filtrem zaraz obok kostki czujnika wody w filtrze. Informacje o temperaturze są pszekazywane do komputera i mają wpływ na prace silnika i dawke spalania.
stegano - 23-12-2009, 21:48

Darek123456 napisał/a:
W orginale montowany jest pompka ręczna z podgrzewaczem paliwa i czujnikiem temperatury do kturej przykręcony jest filtr paliwa różni się od zamiennika bez podgrzewacza tym że ma tłoczek wykręcany i pompuje się w bok a zamiennik ma zgury naciskany grzybek. Od podgrzewacza i czujnika idą kable do kostki pod filtrem zaraz obok kostki czujnika wody w filtrze. Informacje o temperaturze są pszekazywane do komputera i mają wpływ na prace silnika i dawke spalania.


No ale przecież jak samochód jest wyłączony, to jaki ma sens taki podgrzewacz? Czy on zaczyna grzać po przekręceniu kluczyka w stacyjce?

Darek123456 - 23-12-2009, 22:37

Zaczyna grzać po przekrenceniu kluczyka. nagrzewa paliwo wpływające do filtra i parafina nie zakleja ścianek. Powrut paliwa podgrzanego do zbiornika paliwa odbywa się praktycznie w środek sidka przez kture jest zaciągane. W praktyce całe paliwo w zbiorniku morze zamarznąć a wokół smoka będzie ciepłe Czujnik temperatury paliwa steruje podgrzewaczem w zalerzności od potrzeb utrzymując temperature około 50st C
stegano - 23-12-2009, 22:47

Darek123456 napisał/a:
Zaczyna grzać po przekrenceniu kluczyka. nagrzewa paliwo wpływające do filtra i parafina nie zakleja ścianek. Powrut paliwa podgrzanego do zbiornika paliwa odbywa się praktycznie w środek sidka przez kture jest zaciągane. W praktyce całe paliwo w zbiorniku morze zamarznąć a wokół smoka będzie ciepłe Czujnik temperatury paliwa steruje podgrzewaczem w zalerzności od potrzeb utrzymując temperature około 50st C


Dzięki za odpowiedz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group