To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Piszczenie i buczenie hamulców.

niezawodny - 21-12-2009, 22:54

tytko napisał/a:
U mnie też piszczą oryginalne hample , ale tylko przy bardzo małych prędkościach tzn. 5-15 km

U mnie z kolei buczą przy niskich prędkościach, natomiast przy dużych jest cisza.

[ Dodano: 21-12-2009, 22:59 ]
mitsu00 napisał/a:

A tak na marginesie to oryginalne wytrzymywały mi 17-20 tys. km, więc też nie za wiele.
Pozdr.

Jeżeli to jest prawda to jest to skandal i bardzo poważna wada jak dla mnie.
W porównywalnym samochodzie jakim jest X-Trail oryginalne klocki wytrzymały mi 60.000 km przód i 100.000 tył

Piszcie jakie przebiegi zrobiliście na oryginalnych klockach!

Widzę że będę musiał zrobić oględziny u siebie bo mam na budziku 25kkm

mitsu00 - 21-12-2009, 23:18

niezawodny napisał/a:
Jeżeli to jest prawda to jest to skandal i bardzo poważna wada jak dla mnie.
W porównywalnym samochodzie jakim jest X-Trail oryginalne klocki wytrzymały mi 60.000 km przód i 100.000 tył

Piszcie jakie przebiegi zrobiliście na oryginalnych klockach!

Widzę że będę musiał zrobić oględziny u siebie bo mam na budziku 25kkm


W/g mnie przyczyną mogą być za małe tarcze na przedniej osi. Outlander waży chyba 1800 kg na sucho bez pasażerów. Z bagażami i rodzinką na pokładzie będzie ponad 2 tony. Też uważam że 17-20 tys. km to skandal. Miej też na uwadze że jak hamulce zaczną ci buczeć przy tzw "dojeżdżaniu" to klocków juz prawie nie ma i pora je wymienić. Oryginalne klocki nie maja czujnika zużycia wiec trzeba sprawdzać ich grubość.

Pozdr.

Anonymous - 22-12-2009, 07:36

Moje przejechaly 50tys ale wymienilem tylko dlatego ze juz piszczaly. Wg mechanika moglem jeszcze spokojnie dodac 10tys km
rezon - 22-12-2009, 16:57

niezawodny napisał/a:
jakie przebiegi zrobiliście na oryginalnych klockach
40kkm - sygnalizowały już wymianę od 3kkm
mitsu00 napisał/a:
Miej też na uwadze że jak hamulce zaczną ci buczeć przy tzw "dojeżdżaniu" to klocków juz prawie nie ma i pora je wymienić. Oryginalne klocki nie maja czujnika zużycia wiec trzeba sprawdzać ich grubość.
Buczenie nie oznacza konieczności wymiany - buczały mi od ok. 15kkm. Ori klocki posiadają tzw akustyczny czujnik wymiany - czyli prymitywną blaszkę, która sygnalizuje dźwiękiem (jakby był całkowicie zuzyty klocek) konieczność wymiany
Anonymous - 23-12-2009, 22:11

cos z ymi klockami w outkach jest chyba nie tak, albo macie chlopaki "ciezkie kopytka". w mojej Elżbiecie mam 118 kkm i klocki wygladaja jakby mialy nastepne tyle wytrzymac.predzej tarcze sie zwichruja niz te klocki zedra.pozdrawiam kolegow.siemka jmgmotocykle ziomalu
jmgmotocykle - 23-12-2009, 22:39

aa dziekuję słoniu - jak bedziesz w okilicy to zapraszam, na kawkę... co do twojej wypowiedzi - to mam bardzo cięzką nogę....
wowo - 24-12-2009, 23:32

mitsu00 napisał/a:
U mnie od 11 tys. km na przedniej osi działają tarcze Ashika i klocki Textar. :mrgreen:

Pozdr.


Witaj

Czy mmożesz podać linki do tych tarcz i klocków? Czy kupowałeś w Polsce (ew. gdzie)?

Pozdrawiam

Wojtek

mitsu00 - 25-12-2009, 00:31

wowo napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
U mnie od 11 tys. km na przedniej osi działają tarcze Ashika i klocki Textar. :mrgreen:

Pozdr.


Witaj

Czy mmożesz podać linki do tych tarcz i klocków? Czy kupowałeś w Polsce (ew. gdzie)?

Pozdrawiam

Wojtek


Kupiłem wszystko z www.mksserwis.pl Ale na Allegro też są.

Pozdr.

wtw - 13-01-2010, 13:06

Witam Panowie, co do buczących hamulców, szczególnie przy dohamowywaniu to odsyłam do tego tematu i powiem wam, że nie ma konieczności wymiany klocków. Miałem ten sam problem, pojechałem do serwisu i zamienili mi tylko miejscami prowadniki zacisków oraz przeczyścili hamulce i jak na razie nic nie buczy, a minęło już pół roku i parą tysięcy km przejechałem. Powiem Wam jeszcze, że pan, który przyjmował mój samochód do serwisu, poinformował mnie, że owa zamiana jest nawet zalecana przez importera naszych Outków.
Pozdrawiam

mitsu00 - 13-01-2010, 13:52

wtw napisał/a:
Witam Panowie, co do buczących hamulców, szczególnie przy dohamowywaniu to odsyłam do tego tematu i powiem wam, że nie ma konieczności wymiany klocków. Miałem ten sam problem, pojechałem do serwisu i zamienili mi tylko miejscami prowadniki zacisków oraz przeczyścili hamulce i jak na razie nic nie buczy, a minęło już pół roku i parą tysięcy km przejechałem. Powiem Wam jeszcze, że pan, który przyjmował mój samochód do serwisu, poinformował mnie, że owa zamiana jest nawet zalecana przez importera naszych Outków.
Pozdrawiam


No to cię troszkę zdziwię bo ASO też mi to robiło i pomoglo doraźnie przez jakieś 5 tys km. Potem halas wrócił. Zmieniłem tarcze i klocki i biję sie w pierś ale od 15 tys km cisza, spokój. I oby tak dalej..... :D

Pozdr.

wtw - 13-01-2010, 15:58

Hmm to ciekawe co piszesz, ja od czasu czerwcowego przeglądu, kiedy to serwis uporał się z problemem buczenia, zrobiłem jakieś 9 kkm i jak na razie nic nie piszczy i nie buczy i oby tak dalej. Myślę, że jednak chyba taniej jest najpierw wykonać ową zamianę, a dopiero gdy to nie zda egzaminu, wymienić klocki i tarcze. Zawsze to parę tysięcy km do przodu :D
mitsu00 - 13-01-2010, 16:13

I tak i nie. Zależy jak kto na to patrzy i co chce osiągnąć. Mnie wymiana pomogła nie tylko w kwestii usunięcia buczenia. Auto hamuje teraz o wiele lepiej. Hamulce biorą teraz szybciej i nie trzeba wciskać pedalu hamulca tak mocno jak w oryginalnym set up-ie. A największym plusem w moim przypadku uważam fakt że klocki teraz nie zuzywają się tak szybko jak oryginalne i kurzą mniej. oryginalne wymieniałem 2 razy po przejechaniu średnio 17 tys km. Uważam to za lekką przesadę. A koszt takiej operacji razem z wymianą to mniej niż koszt 1 oryginalnej tarczy w ASO :D

Pozdr.

rezon - 13-01-2010, 17:50

mitsu00 napisał/a:
Hamulce biorą teraz szybciej i nie trzeba wciskać pedalu hamulca tak mocno jak w oryginalnym set up-ie. A największym plusem w moim przypadku uważam fakt że klocki teraz nie zuzywają się tak szybko jak oryginalne i kurzą mniej
u mnie też. Lepiej też hamują. Tarcze na razie mam ori. Ori kLocki wymiana na TRW po 40kkm.
adrian71 - 18-01-2010, 21:24

Kupilem te same tarcze i klocki co Mitsu00, od momentu wymiany minelo 5000 km, wymienialem przed swietami, moim zdaniem o niebo lepsze niz te orginalne, duzo lepiej hamuja! Obsluga w mks tez bardzo mila, caly zestaw wyszedl mnie ok 400zl + zalozenie w warsztacie 120zl. Polecam taka forme zmiany bo w ASO zaplacicie ok 2000zl ;)
mitsu00 - 18-01-2010, 21:35

adrian71 napisał/a:
Kupilem te same tarcze i klocki co Mitsu00, od momentu wymiany minelo 5000 km, wymienialem przed swietami, moim zdaniem o niebo lepsze niz te orginalne, duzo lepiej hamuja! Obsluga w mks tez bardzo mila, caly zestaw wyszedl mnie ok 400zl + zalozenie w warsztacie 120zl. Polecam taka forme zmiany bo w ASO zaplacicie ok 2000zl ;)


No to GIT :D

Pozdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group