| 
				
					| Outlander II GEN Techniczne - Piszczenie i buczenie hamulców.
 
 niezawodny - 21-12-2009, 22:54
 
 
  	  | tytko napisał/a: |  	  | U mnie też piszczą oryginalne hample , ale tylko przy bardzo małych prędkościach tzn. 5-15 km | 
 U mnie z kolei buczą przy niskich prędkościach, natomiast przy dużych jest cisza.
 
 [ Dodano: 21-12-2009, 22:59 ]
 
  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | A tak na marginesie to oryginalne wytrzymywały mi 17-20 tys. km, więc też nie za wiele.
 Pozdr.
 | 
 Jeżeli to jest prawda to jest to skandal i bardzo poważna wada jak dla mnie.
 W porównywalnym samochodzie jakim jest X-Trail oryginalne klocki wytrzymały mi 60.000 km przód i 100.000 tył
 
 Piszcie jakie przebiegi zrobiliście na oryginalnych klockach!
 
 Widzę że będę musiał zrobić oględziny u siebie bo mam na budziku 25kkm
 mitsu00 - 21-12-2009, 23:18
 
 
  	  | niezawodny napisał/a: |  	  | Jeżeli to jest prawda to jest to skandal i bardzo poważna wada jak dla mnie. W porównywalnym samochodzie jakim jest X-Trail oryginalne klocki wytrzymały mi 60.000 km przód i 100.000 tył
 
 Piszcie jakie przebiegi zrobiliście na oryginalnych klockach!
 
 Widzę że będę musiał zrobić oględziny u siebie bo mam na budziku 25kkm
 | 
 
 W/g mnie przyczyną mogą być za małe tarcze na przedniej osi. Outlander waży chyba 1800 kg na sucho bez pasażerów. Z bagażami i rodzinką na pokładzie będzie ponad 2 tony. Też uważam że 17-20 tys. km to skandal. Miej też na uwadze że jak hamulce zaczną ci buczeć przy tzw "dojeżdżaniu" to klocków juz prawie nie ma i pora je wymienić. Oryginalne klocki nie maja czujnika zużycia wiec trzeba sprawdzać ich grubość.
 
 Pozdr.
 Anonymous - 22-12-2009, 07:36
 
 Moje przejechaly 50tys ale wymienilem tylko dlatego ze juz piszczaly. Wg mechanika moglem jeszcze spokojnie dodac 10tys km
 rezon - 22-12-2009, 16:57
 
 
 40kkm - sygnalizowały już wymianę od 3kkm 	  | niezawodny napisał/a: |  	  | jakie przebiegi zrobiliście na oryginalnych klockach | 
 
 Buczenie nie oznacza konieczności wymiany - buczały mi od ok. 15kkm. Ori klocki posiadają tzw akustyczny czujnik wymiany - czyli prymitywną blaszkę, która sygnalizuje dźwiękiem (jakby był całkowicie zuzyty klocek) konieczność wymiany 	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | Miej też na uwadze że jak hamulce zaczną ci buczeć przy tzw "dojeżdżaniu" to klocków juz prawie nie ma i pora je wymienić. Oryginalne klocki nie maja czujnika zużycia wiec trzeba sprawdzać ich grubość. | 
 Anonymous - 23-12-2009, 22:11
 
 cos z ymi klockami w outkach jest chyba nie tak, albo macie chlopaki "ciezkie kopytka". w mojej Elżbiecie mam 118 kkm i klocki wygladaja jakby mialy nastepne tyle wytrzymac.predzej tarcze sie zwichruja niz te klocki zedra.pozdrawiam kolegow.siemka jmgmotocykle ziomalu
 jmgmotocykle - 23-12-2009, 22:39
 
 aa dziekuję słoniu - jak bedziesz w okilicy to zapraszam, na kawkę... co do twojej wypowiedzi - to mam bardzo cięzką nogę....
 wowo - 24-12-2009, 23:32
 
 
  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | U mnie od 11 tys. km na przedniej osi działają tarcze Ashika i klocki Textar.   
 Pozdr.
 | 
 
 Witaj
 
 Czy mmożesz podać linki do tych tarcz i klocków? Czy kupowałeś w Polsce (ew. gdzie)?
 
 Pozdrawiam
 
 Wojtek
 mitsu00 - 25-12-2009, 00:31
 
 
  	  | wowo napisał/a: |  	  |  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | U mnie od 11 tys. km na przedniej osi działają tarcze Ashika i klocki Textar.   
 Pozdr.
 | 
 
 Witaj
 
 Czy mmożesz podać linki do tych tarcz i klocków? Czy kupowałeś w Polsce (ew. gdzie)?
 
 Pozdrawiam
 
 Wojtek
 | 
 
 Kupiłem wszystko z www.mksserwis.pl Ale na Allegro też są.
 
 Pozdr.
 wtw - 13-01-2010, 13:06
 
 Witam Panowie, co do buczących hamulców, szczególnie przy dohamowywaniu to odsyłam do tego tematu i powiem wam, że nie ma konieczności wymiany klocków. Miałem ten sam problem, pojechałem do serwisu i zamienili mi tylko miejscami prowadniki zacisków oraz przeczyścili hamulce i jak na razie nic nie buczy, a minęło już pół roku i parą tysięcy km przejechałem. Powiem Wam jeszcze, że pan, który przyjmował mój samochód do serwisu, poinformował mnie, że owa zamiana jest nawet zalecana przez importera naszych Outków.
 Pozdrawiam
 mitsu00 - 13-01-2010, 13:52
 
 
  	  | wtw napisał/a: |  	  | Witam Panowie, co do buczących hamulców, szczególnie przy dohamowywaniu to odsyłam do tego tematu i powiem wam, że nie ma konieczności wymiany klocków. Miałem ten sam problem, pojechałem do serwisu i zamienili mi tylko miejscami prowadniki zacisków oraz przeczyścili hamulce i jak na razie nic nie buczy, a minęło już pół roku i parą tysięcy km przejechałem. Powiem Wam jeszcze, że pan, który przyjmował mój samochód do serwisu, poinformował mnie, że owa zamiana jest nawet zalecana przez importera naszych Outków. Pozdrawiam
 | 
 
 No to cię troszkę zdziwię bo ASO też mi to robiło i pomoglo doraźnie przez jakieś 5 tys km. Potem halas wrócił. Zmieniłem tarcze i klocki i biję sie w pierś ale od 15 tys km cisza, spokój. I oby tak dalej.....
   
 Pozdr.
 wtw - 13-01-2010, 15:58
 
 Hmm to ciekawe co piszesz, ja od czasu czerwcowego przeglądu, kiedy to serwis uporał się z problemem buczenia, zrobiłem jakieś 9 kkm i jak na razie nic nie piszczy i nie buczy i oby tak dalej. Myślę, że jednak chyba taniej jest najpierw wykonać ową zamianę, a dopiero gdy to nie zda egzaminu, wymienić klocki i tarcze. Zawsze to parę tysięcy km do przodu
   mitsu00 - 13-01-2010, 16:13
 
 I tak i nie. Zależy jak kto na to patrzy i co chce osiągnąć. Mnie wymiana pomogła nie tylko w kwestii usunięcia buczenia. Auto hamuje teraz o wiele lepiej. Hamulce biorą teraz szybciej i nie trzeba wciskać pedalu hamulca tak mocno jak w oryginalnym set up-ie. A największym plusem w moim przypadku uważam fakt że klocki teraz nie zuzywają się tak szybko jak oryginalne i kurzą mniej. oryginalne wymieniałem 2 razy po przejechaniu średnio 17 tys km. Uważam to za lekką przesadę. A koszt takiej operacji razem z wymianą to mniej niż koszt 1 oryginalnej tarczy w ASO
   
 Pozdr.
 rezon - 13-01-2010, 17:50
 
 
 u mnie też. Lepiej też hamują. Tarcze na razie mam ori. Ori kLocki wymiana na TRW po 40kkm. 	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | Hamulce biorą teraz szybciej i nie trzeba wciskać pedalu hamulca tak mocno jak w oryginalnym set up-ie. A największym plusem w moim przypadku uważam fakt że klocki teraz nie zuzywają się tak szybko jak oryginalne i kurzą mniej | 
 adrian71 - 18-01-2010, 21:24
 
 Kupilem te same tarcze i klocki co Mitsu00, od momentu wymiany minelo 5000 km, wymienialem przed swietami, moim zdaniem o niebo lepsze niz te orginalne, duzo lepiej hamuja! Obsluga w mks tez bardzo mila, caly zestaw wyszedl mnie ok 400zl + zalozenie w warsztacie 120zl. Polecam taka forme zmiany bo w ASO zaplacicie ok 2000zl
   mitsu00 - 18-01-2010, 21:35
 
 
  	  | adrian71 napisał/a: |  	  | Kupilem te same tarcze i klocki co Mitsu00, od momentu wymiany minelo 5000 km, wymienialem przed swietami, moim zdaniem o niebo lepsze niz te orginalne, duzo lepiej hamuja! Obsluga w mks tez bardzo mila, caly zestaw wyszedl mnie ok 400zl + zalozenie w warsztacie 120zl. Polecam taka forme zmiany bo w ASO zaplacicie ok 2000zl   | 
 
 No to GIT
   
 Pozdr.
 
 |  | 
 |  |