To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Rozrząd 4G63

barteski - 07-01-2010, 23:11

Jeśli naciągniesz za mocno to pompa oleju się rozleci4g63colt, pierwszy strzeli pasek ze zmeczenia
wuerce, jemu chodzi oto ze jak wałek ustawi sie na 2 zaworach otwartych ale na krzywce ku zamknieciu nie na szczycie to daje efekt samo zeslizgu co na zgaszonym silniku powoduje samoczynny obrót wałka co minimalnie luzóje pasek

wuerce - 07-01-2010, 23:35

Jeśli tak to....o boshhh.... :wink:
Ale dzięki za wytłumaczenie (gdzie wy to wszystko czytacie między tymi wierszami?).
Proponuję zaczekać aż coś joker napisze więcej, czy coś diagnozował jeszcze czy co, bo się nie odezwał od założenia tematu jeszcze.

Futrzakowaty - 09-01-2010, 00:16

wuerce krzywki mają to że nie zawsze ta sama ilość zaworów jest podpartaw pozycji otwartej czyli w tej gdzie sprężyna zawory stawia opór. To powoduje, że siły nie zawsze rozkładają sie tak, że oba kółka są "pchniete" w ta samą strone- czasem wychodzi, że kółka pchniete są ku sobie i wtedy minimalnie pasek sie między nimi luzuje a naciąga się bardziej na reszcie obwodu. to nie chodzi o żadne wachania osiowe ale o rozklad sił i siłe wypadkową- fizyka:D
Jeśli chodzi o rolke to jest ona tylko jednym z dwóch elementów regulujących naciąg- tu akurat zgrubny, którym manipulujesz ty. napinacz i tak koryguje ten naciąg i dlatego jest ta wartość 3.8-4.2mm. Jeśli za mocno napniesz to bedzie ona za mala i to jest znak dla ciebie, że psesadzileś i narażasz pasek na zerewanie.
Mimo wszystko pewne jest, że pasek nie powinien dać się bezproblemu ściągnąć z kółek.

e-gen - 09-01-2010, 11:12

Futrzakowaty napisał/a:
Mimo wszystko pewne jest, że pasek nie powinien dać się bezproblemu ściągnąć z kółek.

amen

joker - 10-01-2010, 00:06

Witam. Panowie ten pasek nie schodził całkiem tylko tak do polowy kół zębatych. Zapytałem bo w innych samochodach tego nie spotkałem, a jak już to wymagało to napięcia paska od nowa. U mnie ktoś zanim go kupiłem wciskał tam łapy bo pasek nówka reszta nie mam pojęcia jeszcze nie sprawdzałem. Do tego wszystkiego mam podejrzenie ze balans jest nie tak bo na obr ok 3500-4500 coś brzęczy jak by osłona jakaś czy coś pod deską rozdzielczą. A w Japończykach tak nie powinno być.
wuerce - 10-01-2010, 11:33

Jego w ogóle nie powinno dać się ściągnąć, nawet do połowy. U mnie też twierdzono, że rozrząd był robiony przy 131k km i jeździłem tak na własne ryzyko, bo pasek wyglądał na nowy. Kiedy robiłem rozrząd przy 160k km okazało się, że wymieniany był tylko pasek. Także nie wierz po poprzednim właścicielom, ja to chyba uznam za zasadę przy kupnie kolejnej używki.
Gdyby coś nie tak było z balansem to przy ok. 3000 obr/min miał byś takie wibracje, że bałbyś się go kręcić dalej, a w Twoim wypadku obstawiam na jakiś obluzowany el. wyposażenia.
Z autopsji - jak kupiłem auto to przy zmianie biegów coś metalicznie brzęczało, jak się zacząłem tym interesować i rozebrałem pół konsoli to się okazało, że to nakrętka mocująca zapalniczkę była odkręcona, także... szukaj!
futrzakowaty barteski już to tak napisał, że zakminiłem. I jak to manipuluję? Ujmę to tak - rolką ustawiasz napięcie, a napinacz utrzymuje je, jak się mylę to proszę mnie poprawić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group