To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] wywaliło płyn chłodniczy ://

pawelsonx - 07-01-2010, 22:01

Dlatego im lekko poszło z odkręcaniem bo nie dokręcili po rozgrzanym silniku
głowica się rozszerza pod wpływem ciepła jest z innego materiału niż śruby które maja mniejszy współczynnik rozszerzania dlatego wtedy zgniata się uszczelka i po ostygnięciu robi się luz który trzeba skorygować.

Nie trzeba być mechanikiem żeby to wykminić tylko trzeba uważać na lekcjach fizyki w podstawówce

Anonymous - 07-01-2010, 22:37

pawelsonx, to czyli jak sie dowiem dopiero w sobote ze glowica jest wporządku i nic jej niejest to wtedy jest tylko i wyłącznie wina mechaników.. samo to odkrecenie głowicy to za siebie już mówi :/ a teraz nowa uszczelka , nowy olej , nowy filtr oleju.. niestety w tym oleju co mialem, na bagnecie miałem nadmiar oleju i okazało się ze sie zmieszał z wodą bo dostała sie woda eh :/
robertdg - 07-01-2010, 22:45

Danlight, to tez zalezy od tego czy mechanik Ci prawde powie na temat tego czy głowica była sprawna, miejmy nadzieje ze sprawy rozwiaza sie bez wiekszych problemow, nie napisales czy sruby dawali nowe.
Anonymous - 08-01-2010, 11:52

robertdg, z tego co widziałem to były stare śruby ale i tak ich zapytałem powiedzieli ze na starych śrubach przykrecili :// o co chodzi z tymi śrubami ?? wyżej kolega pisał że sa krótsze??

aha, głowice sam zawiozłem tam gdzie robiłem zobaczymy jutro bede już wiedział czy to była głowica czy wina mechaników

Owczar - 08-01-2010, 11:55

Danlight, trzeba zmierzyć śruby, ponieważ one się wyciągają. W manualu masz graniczne wartości, jeśli śruba bezie za długa to nie dociągniesz nią głowicy tak jak należy.
Anonymous - 08-01-2010, 11:59

Owczar, służna uwaga zaraz popatrze w manualu jaką długośc powinny mieć śruby ,dzieki ;)
pawelsonx - 08-01-2010, 12:13



a tu jak dobrać uszczelkę


Anonymous - 08-01-2010, 12:23

pawelsonx, o dzieki ;) wiec moja stara uszczelka poprzednia mial 3 dziurki :)
a nowa śruba powinna miec max 120.5mm aha zmierze stare śruby i bede wszystko wiedział

a powiedz mi pawelsonx, jak miałem 3 dziurki na uszczelce to taką samą mam kupić??

Owczar - 08-01-2010, 12:32

Danlight napisał/a:
a powiedz mi pawelsonx, jak miałem 3 dziurki na uszczelce to taką samą mam kupić??


Tak musi być ta sama ilość otworów.

Anonymous - 08-01-2010, 13:18

Cytat:
Tak musi być ta sama ilość otworów.


o widzisz popatrz moja stara uszczelka miala 3 dziurki teraz jak zakladali nie mialem pojecia jaką uszczelkę założyli od dnia wczorajszego jak zobczyłem uszczelkę tą ICH mechaników NIBY NOWĄ to zupełnie nie przypominała mi tamtej sterej uszczelki :( tzn nie miała dziurek żadnych?? mogło to też być tego problemem?? w razie czego jak mi sie uda, zrobie zdjęcie uszczelki teraz co była założona i zobaczycie Sami...

[ Dodano: 08-01-2010, 14:04 ]
pawelsonx napisał/a:
według mnie wywaliło uszczelkę

Obrazek

Większość mechaników zapomina o 7 punkcie
7 po rozgrzaniu silnika kiedy ostygnie dokręcaj dalej 120+- 7

A niektórzy nie sprawdzają długości śrub i wkręcają stare które mogą być już za długie


jak ten klucz wygląda który dokręca np. 50+-4 stopnia??
wiem że on jest na obrazku ale niewiem czy mechanicy będą mieć taki klucz??

pawelsonx - 08-01-2010, 15:18

nie chodzi o klucz ale o kątomierz http://moto.allegro.pl/li...=k%C4%85tomierz
Owczar - 08-01-2010, 15:20

Danlight napisał/a:
wiem że on jest na obrazku ale niewiem czy mechanicy będą mieć taki klucz??


A ja się w ogóle zastanawiam czy będą chcieli przykręcić tak jak jest w instrukcji... Mogą nie wiedzieć o co chodzi. Takie są polskie realia...

robertdg - 08-01-2010, 15:44

Danlight, jak zwrócisz jeszcze raz uwage na zdjęcie pawelsonx, to dostrzezesz ze liczba dziurek określa grubośc uszczelki, wiec jezeli nie bylo dziurek to dostales jakis zamiennik, w takim razie powinno byc na zamienniku wytłoczone oznazcenie grubosci uszczelki, odnośnie śrub, Owczar ma racie że te śruby się wyciagają, ale dochodzi prócz tego wyciągania dodatkowe zjawisko, śruba może pęknąc, jak nie pęknie przy dokręcaniu to może pęknąć w trakcie pracy silnika, weź pod uwagę że diesel ma o wiele większe cisnienei sprężania niz benzyniak i te śruby poddane są naprwde ogromnym naprężeniom.

P.S. Jaką miałeś stara uszczelke głowicy, bo przyznam że widziałem kiedyś uszczelkę metalowo gumową do tego silnika, wiec znaczenie ma tez na jakiej uszczelce oryginalnie chodził ten silnik.

pawelsonx - 08-01-2010, 15:52

wznios tłoka ponad blok (mm)

do 0,073 stosuje sie uszczelkę z 2 otworami o grubości 1,40
od0,073 do 0,206 uszczelke z jedną dziurą o grubości 1,50
od 0,206 i więcej z 3 dziurami o grubości 1,6

Anonymous - 08-01-2010, 16:09

robertdg napisał/a:
P.S. Jaką miałeś stara uszczelke głowicy, bo przyznam że widziałem kiedyś uszczelkę metalowo gumową do tego silnika, wiec znaczenie ma tez na jakiej uszczelce oryginalnie chodził ten silnik.



poprzednia uszczelka była metalowo gumowa z 3 dziurkami i na tej caly czas auto chodzilo, teraz jak mialem uszczelke to nie była metalowa ani dziurek nie miała, wiem dziurki na uszczelce oznaczają grubość uszczelki, a co do śrub to jednak będę musiał kupić nowe żeby faktycznie nie pękły itp.

[ Dodano: 08-01-2010, 16:13 ]
Owczar napisał/a:
A ja się w ogóle zastanawiam czy będą chcieli przykręcić tak jak jest w instrukcji... Mogą nie wiedzieć o co chodzi. Takie są polskie realia...


dlaczego tak uważasz? musze ich zapytać jak była dokręcana głowica poprzednio i pokaże im jak powinna być dokładnie przykręcona (fachowo) jestem pewny że inaczej dokręcali głowice niż na instrukcji jest pokazane :/ myślisz że nie będą chcieli dokręcić głowicy według instrukcji?? dlaczego??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group