To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] SWAP Silnik z FTO to Galanta

Mirek Jurek - 08-01-2010, 14:56

yaro1976, przeciez 6A13 jest od VR4. Mocniejszy od MIVECa
MATTNATTS - 08-01-2010, 14:59

Panowie dziekuje wogole za zainteresowanie...CO do Turbo to raczej zly (jestem bardziej za jakims mocnym wolnossacym sercem)pomysl wg. mnie ,tymbardziej ze moj silnik jest juz jedna noga na tamtym swiecie,skrzynia tez wola o pomste do nieba;/ Takiego juz go kupilem,ogolnie bardzo sie na nim przejechalem.Dlatego zamiast wszystko wymieniac i naprawiac wolalbym juz dolozyc i wstawic cos innego.I tak nosilem sie z zamiarem kupna czegos troszke mocniejszego,ale za wymiana gratow jest fakt ze nikt nie da mi za auto w rozsypce nawet 6000-7000 tys.,a inny argument to taki ze ja chce chyba tylko Galanta,tylko cos mocniejszego niz 2,5 163km;)Dlatego jestem w stanie ,ale bez przesady doinwestowac mojego staruszka.Pytanie tylko czy to dobry i realny do wykonania pomysl?
yaro1976 - 08-01-2010, 15:02

Mirek Jurek napisał/a:
yaro1976, przeciez 6A13 jest od VR4. Mocniejszy od MIVECa

od VR4 jest 6A13TT ! i wtedy owszem jest mocniejszy (260-280KM), zaś cywilne 6A13 ma "tylko" 163KM

Mirek Jurek - 08-01-2010, 15:13

Myslalem, ze cywilne 2.5 to 6A12. Moj Blad. Sorki.
Pozdro

PabloGal - 08-01-2010, 15:45

MATTNATTS, myślę, że jak starczy Ci zaparcia, to będziesz swietnym prekursorem w tej zamianie silników. W każdym razie masz we mnie kibica. Jeżeli sie na to zdecydujesz to rób zdjęcia, opisy które pomogą innym takim zapaleńcom jak Ty. Ja sam noszę się z zamiarem wymiany silnika na 2,5 V6, ale szczerze mówiąc Twój pomysł bardzo mi się spodobał. No i bardzo Cię rozumiem, bo ja też nie odzyskam pieniędzy włożonych w moje autko a chciałoby się mieć coś mocniejszego. I koniecznie w budzie galanta :lol:
Co do tego czy się da, to pewnie trzeba poczekać na odzew Bartka, bo myślę że jego zdanie powinno sie tu liczyc.
Powodzenia w projekcie.

Owczar - 08-01-2010, 15:50

MATTNATTS, pomysł z tym SWAPEM jak najbardziej ciekawy, ale weź pod uwagę że auta używasz do codziennej jazdy i 2,5V6 da Ci większy moment w niskim zakresie, a także większą moc.

W Galancie EA4A instalowano manualne skrzynie aby "zrekompensować" niski moment..

MATTNATTS - 08-01-2010, 17:27

Mysle tylko o skrzyni manualnej.Troszeczke podwazyliscie moja teorie co do tego ze Mivec bedzie sobie lepiej radzil niz 2,5 z buda z Gala.Choc popatrzmy na takiego accorda 2.2 v-tec type-r,ktory radzi sobie dobrze z buda o podobnych gabarytach,a ma niewiele wiecej Nm.Czekam na dalsze opinie na ten temat:)Nie wie nikt gdzie mozna znalezc parametry,dane o tym Galancie vr-m?
PabloGal nie ja chce robic swapa ,wolalbym powierzyc to komus kto jest połapany w temacie Mitsu,oczywiscie odplatnie :lol:

Wiciu - 08-01-2010, 19:37

Accord owszem ma kopyto ale ma 212hp i 215Nm :) poza tym jak porównasz go do miśka to wyjdzie zbliżony efekt bo accord od 0 do 100 ma 7,2s a galant przy 2.5 v6 ma 8.2s tak wiec co do swapa to raczej poszedł bym w 2.5 bo 2.0 z FTO może i ma 200hp ale FTO jest o 300kg lżejsze od gala :P
sampler - 08-01-2010, 22:08

A ja mysle ze jeszcze lepsza opcja bedzie swap na silnik 6G72. Byl taki w galancie EA8 chyba tez niedostepny na Europe. 6G72 to 3l V6 o mocy 210 KM@5500 i 280 Nm@4000. Skoro byl w Galancie seri EA to rowniez sie zmiesci ale trzeba go dostac z calym osprzetem

[ Dodano: 08-01-2010, 22:22 ]
Tak to wyglada:



Wiecej:
http://dangerdanj.com/

MATTNATTS - 08-01-2010, 22:32

Sampler a na zdjeciu nie jest to przypadkiem 3.0 z Eclipsa ? Taki silnik to tez dobra sprawa...ale skad go wziac ze skrzynia i wszystkimi gratami?
Owczar - 08-01-2010, 22:38

MATTNATTS, taki silnik był montowany w galantach GTZ na USA.
swinks_UK - 08-01-2010, 23:12

yaro1976 napisał/a:

oj, a to po co komu? z większej mocy na mniejszą, chyba że to fta nie posiadały miveców? :?:


Nie, to były swapy 6A13TT do FTO :twisted:
Oba auta stosowane do drag race. Jeden zbudowany przez Eurospec w Guildford ma 6a13TT i produkuje 603 bhp na kołach (atw), 1/4 mili robi poniżej 10 sekund.
Druga konstrukcja to z CVR4 i też 6a13TT z mocą 450 bhp.

[ Dodano: 08-01-2010, 22:16 ]
sampler napisał/a:
A ja mysle ze jeszcze lepsza opcja bedzie swap na silnik 6G72. Byl taki w galancie EA8 chyba tez niedostepny na Europe. 6G72 to 3l V6 o mocy 210 KM@5500 i 280 Nm@4000.


Był w Galancie na USA (dokładnie, GTZ). Problem w tym, że buda tego Galanta była już tylko z nazwy EA, bo zawieszenie też było inne i punkty mocowań, do tego osprzęt w innym miejscu. Moim zdaniem ten swap trudniejszy od miveca z EA4x.

MATTNATTS - 11-01-2010, 17:01

Panowie reasumujac teraz to nie wiadomo czy Mivec bylby lepszym rozwiazaniem niz 2,5?Odebralem dzis auto od mechanika i wiem ze czeka mnie najprawdopodobniej wymiana uszczelki pod glowica,skrzyni...obroty ponownie lataja miedzy 300 a 1000obr/min,kopci okrutnie:/.Szkoda mi pieniedzy by inwestowac w naprawy,wolalbym juz wymienic bebechy na cos innego,w ostatecznosci nawet na 2,5.Zaczynam miec watpliwosci co do Miveca(co lepiej poradziloby sobie z buda?).Moglby ktos jeszcze wypowiedziec sie na ten temat(miedzy innymi AutoR i Bartek)?
Z gory dziekuje wszystkim za pomoc.

get low - 11-01-2010, 18:50

Ja mam dieselka na którego naprawde złego słowa nie moge powiedziec ale jeżeli miałbym robic jakiegoś swap-a w tej przepięknej budzie (sedan) to tylko i wyłacznie z legnum-ki:) mówie tutaj o silniku i całym układzie jezdnym (4x4). Coś pieknego... grrrrr...:D:D:D

[ Dodano: 11-01-2010, 19:13 ]
tylko nie wiem jak ze skrzynia ale gdyby się dało to tylko manualna :lol:

liczner18 - 01-01-2011, 14:29

witam... nie macie troszeczke racjii jesli chodzi o te niutonometry i ze niebedzie sobie mivec dawal rady z galantem.... silnik 6a12 bez miveca byl montowany w galantach e54a, mial 150koni i chyba ze 180 niutonometrów... E54A wazy 1300 kilo i ze tak powiem swietnie sobie radzi z tym autem, wiec nieprawda jest ze mivec nie ogarnie galanta z lat po 1997 roku... nawet wiecej da sobie swietnie rade, napewno lepiej niz 2,5 V6 bo moze i moment ma wiekszy 6a13 , ale moment musi isc w parze z moca zeby byl efekt..... polecam wkladac miveca od fto.... napewno bedzie to niezly rarytas... koszty... fto kupic za jakies 4 5 kafli z anglii... musisz policzyc jakismaly remoncik silnika tzn, rozrzad i takie pierdoly, i byc moze regulatory , bo lubia klepac...chyba ze znajdziesz nie klepiacego.... w skrzyni jakis olej filtr uszczelka i pozostanie wkladac do gala....problemem jest znalesc fto z manualem, ale jak masz ziomka z uk to moze sie uda.... popieram w 100% twoj projekt.... jesli chodzi o spalanie to jak nie bedzie uzywal miveca to auto ci spali jakies 9,10 wachy na 100 tak jak moj galant z silnikiem 6a12.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group