To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - Outlander vs. Yeti test zimowy

sylb - 16-01-2010, 22:06

2WD.
No, ale w tedy jest problem z ruszaniem.

krzychu napisał/a:

1. Napęd w Lancerze EVO nie ma nić wspólnego z tym w Outka II
2. W EVO właśnie działa nadsterownie ale w sumie zależnie od ustawienia ACD.

Nie twierdzę, że ma, ironicznie stwierdzam fakt medialny, że Mitsubishi robi ludziom wodę z mózgu. Z drugiej strony reklama dźwignią handlu.

P.S.
Bije się w piesi. Chodziło o Pajero.
Cytat za Mitsubishi Polska.
„Charakter tego samochodu podkreślają wspólne geny z samochodami 4x4, które już 12 razy wygrały morderczy rajd Dakar, bijąc wszelkie światowe rekordy .”


P.S. 2
Prospekt Outlandera str. 18.
"Outlander został wyposażony w system Kontrolo Wszystkich Kół (AWC)".

Stona internetowa Mitsubishi.
Mitsubishi Lancer Sedan Ralliart - dane techniczne
Główne cechy modelu:
Pakiet All Wheel Control (AWC)

rezon - 17-01-2010, 08:10

bonito napisał/a:
autko 4x4 na prawo w określonej sytuacji nieco zarzucić tyłem:
chyba , że jest wyposażone w ESP czyli stabilizację toru jazdy, a wtedy nie powinno zarzucać tyłu
mitsu00 - 17-01-2010, 11:19

Oczywiście że ma automatyczną stabilizację toru jazdy ASC. System ten pozwala jednak na lekki uślizg zanim się włączy i odetnie moc od kół tracących przyczepność. Sprawdzone wielokrotnie na wymuszonym poślizgu na zakręcie. Tył zarzuca, lekka kontra i czuć jak ASC wychamowuje tył przywracając tor jazdy. Sprawdzone na 4WD-Lock. Oczywiście można to wyłączyć dłuższym wciśnięciem przycisku ASC.

Pozdr.

rezon - 18-01-2010, 09:55

mitsu00 napisał/a:
System ten pozwala jednak na lekki uślizg zanim się włączy i odetnie moc od kół tracących przyczepność.
w Yeti jest po prostu lepiej dostrojny i nawet na mocno zaśnieżonej drodze - nie sprawdzałem w terenie - nie zarzucało mi tyłu. Nie trzeba było nic kontrować, o sławetnym wyrywaniu kierownicy w Outku przy dodaniu gazu nie wspominając. Po prostu w warunkach, których podróżuję zazwyczaj - czyli szosa, czasami nieodśnieżona - Yeti zachowywało się znacznie poprawniej niż Outek, co mnie mocno zaskoczyło, bo spodziewałem się odmiennego wyniku testu - w końcu ma załączającego się Haldexa, a nie typowy napęd 4x4
mitsu00 - 18-01-2010, 10:47

Kierownicę wyrywa tylko przy napędzie 2WD i mocnym dodaniu gazu na koleinach/zakręcie. Nie przesadzajmy więc. A co do uslizgu tyłu na 4WD to zdarzyło mi się to wyłącznie przy mocnym dodaniu gazu na zakręcie, tj. w sytuacji prowokowanej.

Pozdr.

bonito - 18-01-2010, 11:03

Wygląda rzeczywiście na to, że ESP w Outku "łapie później" niż w Skodzie. Co do napędu - Outlander wcale nie ma "typowego" układu 4x4 - tył jest napędzany przez sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie, czyli coś bardzo podobnego do Haldexu.

Jedno i drugie ma niewiele wspólnego ze stałym napędem na 4 koła z dwoma dyferencjałami (jak na przykład quattro w Audi), które jest teoretycznie lepsze, a w typowych zastosowaniach (zaśnieżone drogi) pewnie wychodzi podobnie...

bonito

Wazzi - 18-01-2010, 12:03

o tyle ze jak zrobisz 4wd to masz naped na wszystkei kola, a nie dopiero dolaczony w momencie utraty przyczepnosci a to bardzo duza roznica.
Jackie - 18-01-2010, 12:05

bonito napisał/a:
Jedno i drugie ma niewiele wspólnego ze stałym napędem na 4 koła z dwoma dyferencjałami

Mała korekta ;) : z trzema dyferencjałami, zazwyczaj brak centralnego ale przedni i tylny jest ;)

Ktoś pytał o silnik samochodu testowego Skody - jakiś diesel ale dość żwawy.
Pozdrawiam

cns80 - 18-01-2010, 13:05

Jackie napisał/a:
Auto bardzo przyzwoite, porządnie wykonane i stosunkowo tanie, ale: małe jak cholera (przy moim wzroście odpada zupełnie, nie mogłem sobie znaleźć pozycji za kierownicą,
Nie przesadzaj z tym wzrostem ;) Mam 191 cm i bez problemu sobie tam miejsce zajmuję :) Pamiętaj że długi admin mieści się do Colta C50 :P
Co do urody Yeti to może i nie ma się czym zachwycać, ale dla mnie ma jednego dużego plusa za to że nie udaje terenówki jak SUVy.

rezon - 18-01-2010, 15:26

mitsu00 napisał/a:
Kierownicę wyrywa tylko przy napędzie 2WD i mocnym dodaniu gazu na koleinach/zakręcie
wyrywa również i w trybie 4WD, tyle że znacznie mniej.
Jackie napisał/a:
silnik samochodu testowego Skody - jakiś diesel
czyli 2.0 CR TDI
Jackie - 18-01-2010, 16:09

cns80 napisał/a:
Nie przesadzaj z tym wzrostem ;) Mam 191 cm i bez problemu sobie tam miejsce zajmuję :)

A ja nie. Jak odsunę sobie fotel żeby dopasować nogi to odrywam plecy od oparcia (a siedzę w kątach prostych), jak dopasuję sobie ręce - nogami walę w obudowę kierownicy.
Pozdrawiam

rezon - 18-01-2010, 17:59

Jackie napisał/a:
jak dopasuję sobie ręce - nogami walę w obudowę kierownicy.
Można było jeszcze dosunąć sobie kierownicę - taka jeszcze drobnostka, SKoda w wielu modelach stawia kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach
Hubeeert - 18-01-2010, 18:40

cns80 napisał/a:
Pamiętaj że długi admin mieści się do Colta C50

Patryk tak,. zgoda - tyle, że w C50 jest dużo miejsca nad głową bo siedzisz na podłodze a nie na fotelu babci jak w skodzie.

cns80 - 18-01-2010, 18:44

Ja tam w skodzie bez problemu znalazłem miejsce. Siedzę wyżej, ale to mi w niczym nie przeszkadza. Żeby było śmieszniej to z tyłu za mną jest wystarczająco dużo miejsca dla takiego samego delikwenta jak ja. Może nie na długą podróż przez pół Europy, ale całkiem nieźle się to prezentuje. A w japończykach zawsze mam problem że ręce za krótkie, albo nogi za długie :(
Hubeeert - 18-01-2010, 18:50

cns80 napisał/a:
Ja tam w skodzie bez problemu znalazłem miejsce.

Ja w Touranie z przodu mam duuuzo miejsca nad głową a z tyłu zrobiłem kiedys 400mil i jakoś nie było mi niewygodnie :)
Tyle, że Touran jest większy w środku od Skody... A sama Skoda za mała dla mnie. Pamiętaj, że ja mam ponad 2m wzrostu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group