To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] [FAQ] EGR Diesel, TD

dudzian - 03-03-2010, 19:14

dziekuję bardzo dokładnie zdiagnozowaliscie usterkę:)) był to zawór przelewowy:)) mechanik wymienił,podkreślam angol i auto jeździ,w piatek jade odebrac i wreszcie po 3 miesiacach męczarni mój galancik wróci na drogi:D pozdrawiam i wielkie dzieki:))
Owczar - 28-07-2010, 15:10

Jeśli chodzi o zawór EGR w TD, to podczas ostaniej ingerencji w dolot, zaślepiłem przy kolektorze za pomocą podkładek wyciętych z puszki aluminiowej.

EGR powodował, że cały kolektor dolotowy był w sadzy, sypało się jak z komina. Przy zaślepieniu tą metodą, wszystko działa i silnik na wolnych obrotach nie traci mocy.

Owczar - 17-08-2010, 14:21

Podsumowując temat EGR w TD.

Metodą prób i błędów... EGR to ogólnie dopalanie spalin na wolnych obrotach.

Za i przeciw:
- niższa emisja spalin w teorii. W praktyce, gdy zawór EGR nie działa już jak nowy, efekt jest odwrotny. Razem ze spalinami trafia do kolektora dolotowego mnóstwo sadzy. Po kilkudziesięciu tys km można ją wysypywać jak z komina.
- gorsza praca silnika na niskich obrotach

W TD w galu, sterowanie przepływem odbywa się za pomocą 2 podciśnieniowych zaworów.
Jeden otwiera połączenie między kolektorami, a drugi zamyka dopływ powietrza z turbo. Po dodaniu gazu zawory zmieniają pozycję. Jednak gdy nie zamykają się w identycznym czasie, dochodzi do zdławienia.

Dlatego można w łatwy sposób obejść EGR, tak aby silnik oddychał cały czas śierzym powietrzem.
Należy zdjąć przewody podciśnienia z obu zaworów, wkręcić w nie Grube wkręty, tak by nie obciążać pompy podciśnieniowej.
Jeden zawór jest przy rurce łączącej kolektory, a drugi tuż pod kolankiem kolektora, do którego dochodzi rura z turbiny.

Po zaślepieniu "dół" jest sporo lepszy, a silnik już o 1k ma lepszy moment.

Krzyzak - 17-08-2010, 21:53

raczej właśnie na wolnych obrotach jest zamknięty :)
z reguły EGR zamknięty jest:
- na wolnych obrotach
- na WOT (wide open throttle)
- na zimnym silniku

jego zadanie obniżenie temp. spalanie celem dodania spalin do kolektora ssącego i w efekcie zmniejszenie tlenków azotu w spalinach

u siebie zaślepkę zdjąłem i uważam to za słuszną drogę - silnik jednak pracuje równiej

Owczar - 17-08-2010, 22:08

Darku, a czy w TD nie jest troszkę inaczej? Te wnioski, które napisałem wynikają z autopsji. Poza tym zdecydowałem się na zaślepienie w tym TD, ponieważ ten zawór jest czysto mechaniczny, a ten silnik nie został tworzony z myślą o recyrkulacji spalin.
Krzyzak - 18-08-2010, 07:53

faktycznie pisałem dla benzyny - gdybym się mylił, to proszę o sprostowanie
Owczar - 18-08-2010, 10:56

Krzyzak napisał/a:
raczej właśnie na wolnych obrotach jest zamknięty :)
z reguły EGR zamknięty jest:
- na wolnych obrotach
- na WOT (wide open throttle)
- na zimnym silniku


To się zgadza, ale na wolnych obrotach u mnie jest otwarty. ECU steruje EGR-em na podstawie odczytów z :
- czujnika położenia pedału hamulca
- sygnału z klimy
- czujnika pracy pompy
- czujnika temp
- czujnika powietrza
- czujnika ciśnienia

Więc jest tego troszkę. Tak czy inaczej u mnie EGR nie działał już jak powinien. Po zaślepieniu, jedyny minus to buczenie w przewodach od IC, na wolnych obrotach. Nie wiem skąd się bierze. Wynika z otwartej "przepustnicy". Gdy EGR ją domykał to było ciszej. Ale czasem z opóźnieniem otwierał gdy dodawałem gazu. Stąd brały się częste rezonanse całej karoserii od drgań silnika. Teraz jest dużo lepiej. Poza tym nie kopci, oraz lepiej się zbiera z niskich obrotów. Spokojnie można jechać od 1k.

Poza tym co jeszcze przemawiało za zaślepieniem. W końcu na rynek Azjatycki szły TD bez EGR z większą mocą. Więc myślę, że zaślepienie nie przyniesie za sobą negatywnych skutków. Fakt faktem, ECU myśli, że EGR działa, więc nie wiem jak dobiera mieszankę.

milo - 05-12-2012, 19:25

Odkopie troche temat
Owczar napisał/a:
EGR to ogólnie dopalanie spalin na wolnych obrotach.

Nie tylko na wolnych obrotach :!: przy wyższych też się otwiera na gorącym silniku sprawdzone



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group