To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Gaśnie

Anonymous - 20-01-2010, 16:18

przewody napewno nie są NGK
HouseM - 20-01-2010, 20:56

To ja Jednak wrócę do tematu TPSa . Sam z podobnymi problemami jak wy opisujecie walczyłem jakiś czas temu. Winowajcą okazał się TPS mimo ,że pobieżne badanie wykazywało jego sprawność.
Dopiero przejechanie kilkunastu kilometrów z podpiętym logerem i a następnie dokładne studiowanie wykresów dało odpowiedź.
Mianowicie TPS miał mikro przerwę w ścieżce. Kiedy przepustnica ustawiała się w bardzo specyficznej pozycji TPS wskazywał zamknięcie przepustnicy i ECU odcinał wtryski. I jak w tym powiedzeniu "Ja mu w gaz a on zgasł" :D

zenek_bb - 20-01-2010, 22:57

tylko jak tps da napięcie 0 czyli 0% otwarcia przepustnicy ECU nie odcina wtrysków :D wywala błąd CE

Dla pewności daje dwa dowody, jeden to taki że niektórzy jeżdżą na odłączonym/uszkodzonym tpsie i jeździ ;p musiałeś mieć przepięcie jakieś albo niewiem.
Drugi dowód (Manual do Ecli: dział 14 FUEL SYSTEM - Engine Control Unit; strona 32):


Fail-safe/Backup Function

......................................Fuel injection control......Idle speed control........Ignition timing

Throttle position sensor fail:........nothing.................Does not perform..........nothing
.............................................................................driving and sensor
.........................................................................acceleration/deceleration
.....................................................................................control

Są 2 przypadki gdy ECU odcina paliwo:

Ignition coil:.......Fuel not injection to a cylinder whose ignition signal is abnormal.

TDC sensor:.......No fuel injection.

Odepniesz mu przepływke, 2 świece, 2 wtryskiwacze, TPS, IPS, lambde, Knock Sensor i czujnik temperatury a on i tak musi jeździć :) -> sprawdzane na silniku wiszącym na łańcuchach w powietrzu ;p

Co do tego gaśnięcia to by trzeba było zobaczyć, czy gaśnie utykając na jakiś garnek, czy co czy jak. na dataloggerze by było widać czy odcina wtryski czy ma jakiś inny błąd w momencie gaśnięcia. Niejestem pewien czy to może być to ale właśnie jak niedostanie sygnału od TDC sensora (inaczej Crank Eagle sensor) to padnie w momencie, może jest luźna wtyczka lub zaśniedziałe styki. Łatwo i szybko sprawdzić.

wuerce - 21-01-2010, 10:01

Nie wiem, ale mam taki cel żeby to zrobić. Na słuch gaśnie w identyczny sposób jakbym go wyłączył kluczykiem. Po tym jak znowu gasł nie pojawiły się żadne błędy, CE nie świecił i nie świeci. Ale może faktycznie zaproponowałbym mechanikowi jazdę z dataloggerem, przy czym nie wiem czy ona ma taki przenośny. Obadam TDC..
Anonymous - 22-01-2010, 18:19

panowie co do mojego gaśnięcia czy niedziałający wtrysk może mieć na to wpływ jak na gazie jeżdże to nie ma problemu natomiast ostatnio na rozgrzanym przełączyłem na benzyne i zaświeciło się CE wykazało uszkodzony wtrysk a jeszcze może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić który wtrysk jest walnięty
zenek_bb - 23-01-2010, 02:50

CE wywaliło jak jechałeś na gazie, po przełączeniu na benzyne error się nie wykasował ot tyle... jakbyś restartnął silnik na PB to by zgasł

sprawdzić omomierzem wszystkie wtryskiwacze to jedno,

gaśnięcie na PB to inna historia
(bo nawet na jednym garku powinien jakoś pracować a mało prawdopodobne że padły Ci 3 wtryski naraz)

sprawdzenie całej wiązki od wtryskiwaczy to jeszcze inna bajka

a najlepsze jest na dobranockę, wątpię żeby to była sprawka wtryskiwaczy... poprostu niewierzę, chyba że coś w instalacji na 4ech garach naraz albo ich plus (wszystkie wtryskiwacze sterowane są masą, mają wspólne tylko plusy, jak padł kabel od plusa w wiązce to jest prawdopodobne)

niestety, tego nie naprawimy przez internet -> elektryk ;/

Anonymous - 23-01-2010, 16:39

aleś mnie pocieszył:(
HouseM - 23-01-2010, 17:29

zenek_bb napisał/a:
tylko jak tps da napięcie 0 czyli 0% otwarcia przepustnicy ECU nie odcina wtrysków :D wywala błąd CE

To tylko potwierdza teorię ,że są rzeczy niezbadane na niebie i ziemi :D
Jak odłączałem całkowicie wtyczkę od TPS'a to problem nie występował. CE się świeciło ale auto normalnie jeździło. Jedyne co mi do głowy przychodzi to to ,że ECU miał problem z zinterpretowaniem skoku typu 35%->0%->35% Natomiast stałe zero powoduje jedynie przejście ECU na tryb serwisowy/awaryjny .

Iushiban - 18-03-2010, 21:30

jest jeszcze opcja że przy wałku silniczka krokowego (ten element który się kręci i wchodzi od spodu w kanlik przepustnicy) przepływ się zapchał i nie daje powietrza przy zdjęciu nogi z gazu w celu utrzymania obrotów wyjasnia to dlaczego:
1. Po wypieciu TPS wszystko smiga normalnie
2. Probem wystepuje tylko na ciepłym silniku (wyłączone ssanie), za wolne obroty odpowiada wtedy tylko przepływ w kanale silniczka krokowego
3. Problem wystepuje czasami (kanalik czasami sie przetyka delikatnie i półki na niego dmucha nie jest zatkany.
Może byc tez zatkany lub prawie zatkany któryś z bypasów.
Wtryskiwacze to mało prawdopodona opcja- raczj by zamulał niż gasł całkowicie, sprawdź data loggerem wtryskiwacze (najprosciej).

Anonymous - 19-03-2010, 23:59

ok ale za każdym razem mi się świeci błąd od wtryskiwaczy przełączam na gaz ce gaśnie przełączam na pb zapala się i tak w kółko
Iushiban - 21-03-2010, 23:07

Być może wtryski są ok ale w instalacji coś nie gra- np. awaria elektrozaworu odcinajaca dopływ gazu po przełączeniu na benzynke (leje wówczas razem z normalnym cyklem benzynowym również gaz do cylinda przez co ma podwójną dawke paliwa (1 ednostka gazu z walniętego elektrozaworu oraz 1 jednostka benzyny z normalnego cyklu na tylko jedną jednostkę powietrza) przez to mieszanka nie wypala sie całkowicie a efekt przymulania bardzo przypomina przestawienie zapłonu. Komputer taką podwóną dawkę może odczytywać jako przeciekanie wtryskiwacza dlatego zapala błąd wtryskiwaczy. Niestety takiego problemu nie zdiagnozuje sie palmtopem. Można za to bardzo ostrożnie podczas pracy silnika na benzynie wypiąć wężyk doprowadzający gaz do podejrzanego cylindra (wtryskiwacz który pokazuje błąd)w miejscu za elektrozaworem. Jeśli bedzie leciał gaz UWAGA RYZYKO POŻARU to oznacza że elektrozawór nie odcina gazu podczas pracy na benzynie i jest winny przymulaniu. Koszt elektrozaworu to około 30-50 zł razem z wymianą u gazowników. Jedź najlepiej do gazowników i niech oni zrobia taką próbe ewentualnie zaptaj czy to może miec związek - ja tak miałem w swoim starym aucie. Nie daj sie tez naciagnąć na wymiane rduktora i reszty flaków, najlepiej powiedz od razu co podejżewasz. Naprawa czegoś takiego trwa 5-10 min. i polega na wymianie wadliwego elektrozaworu.
wuerce - 25-10-2010, 18:32

Iushiban napisał/a:
jest jeszcze opcja że przy wałku silniczka krokowego (ten element który się kręci i wchodzi od spodu w kanlik przepustnicy) przepływ się zapchał i nie daje powietrza przy zdjęciu nogi z gazu w celu utrzymania obrotów wyjasnia to dlaczego:
1. Po wypieciu TPS wszystko smiga normalnie
2. Probem wystepuje tylko na ciepłym silniku (wyłączone ssanie), za wolne obroty odpowiada wtedy tylko przepływ w kanale silniczka krokowego
3. Problem wystepuje czasami (kanalik czasami sie przetyka delikatnie i półki na niego dmucha nie jest zatkany.
Może byc tez zatkany lub prawie zatkany któryś z bypasów.
Wtryskiwacze to mało prawdopodona opcja- raczj by zamulał niż gasł całkowicie, sprawdź data loggerem wtryskiwacze (najprosciej).


Odświeżam temat. Pomyślałem że to ostatnia możliwość, ale stety/niestety silniczek był tylko lekko zakurzony. Po czyszczeniu 1 dzień jeździł normalnie, potem znowu gasł (ciągle nieregularnie). W środku wyglądał jak nowy. Napięcia na pinach 1-2 30,2 2-3 30,6 4-5 30,4 5-6 30,2. Ssanie jest, obroty rosną po włączeniu klimy, trzpień się wysuwa po włączeniu zapłonu, więc jak dla mnie to nie krokowiec. Co teraz? Nieszczelność ? Gdzie? Dlaczego w Ecli to takie gówno? W Lancerze 92 i w 418 LRS 97 NIGDY nie było takich problemów.
Pomóżcie coś wykminić.

zenek_bb - 26-10-2010, 02:08

to co sprawdziłeś na krokowym to nie napięcia tylko rezystancja (opór)...

sprawdź może czy krokowiec się WSUWA I WYSUWA, jeden trzyma trzpień krokowca palcem i patrzy, drugi włącza zapłon (krokowiec robi 10 kroków do przodu z 90 na 80) odczekać parę sekund i wyłączyć zapłon, wtedy krokowy cofa się na 130 krok (max) potem wysuwa na wartość początkową 90, ma się wsuwać i wysówać, a jego ruchomy trzpień nie może "latać" jak go palcami chwycisz i poruszasz w płaszczyźnie osi, ani poprzecznie, jedynie może się obracać o jakieś max 40* ale to obracanie ma nie wpływać na jego wysunięcie

jak to nic nie da, kondensatory w ECU ew. problem z linią zasilania podtrzymującą pamięć ECU a on za każdym razem chciałby uczyć się obrotów, zresztą kondensatory w ECU wpływają na wiele rzeczy, po obrotach widać najlepiej

wuerce - 26-10-2010, 14:48

zenek_bb napisał/a:
to co sprawdziłeś na krokowym to nie napięcia tylko rezystancja (opór)...

sprawdź może czy krokowiec się WSUWA I WYSUWA, jeden trzyma trzpień krokowca palcem i patrzy, drugi włącza zapłon (krokowiec robi 10 kroków do przodu z 90 na 80) odczekać parę sekund i wyłączyć zapłon, wtedy krokowy cofa się na 130 krok (max) potem wysuwa na wartość początkową 90, ma się wsuwać i wysówać, a jego ruchomy trzpień nie może "latać" jak go palcami chwycisz i poruszasz w płaszczyźnie osi, ani poprzecznie, jedynie może się obracać o jakieś max 40* ale to obracanie ma nie wpływać na jego wysunięcie

jak to nic nie da, kondensatory w ECU ew. problem z linią zasilania podtrzymującą pamięć ECU a on za każdym razem chciałby uczyć się obrotów, zresztą kondensatory w ECU wpływają na wiele rzeczy, po obrotach widać najlepiej


dzięki! oczywiście się pomyliłem, mierzyłem opory w ohmach, a nie napięcia. Trzpień się wysuwa tak jak pisałeś.
obadam jak tam kondziory



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group