[92-96]Galant E5xA - [e54a 2.0 V6] Filtr Paliwa, olej w skrzyni, płyn hamulcowy
Hugo - 02-03-2010, 22:45
Arturro-86 napisał/a: | obawiam się o to, że odkręcę świecę, ale nie będę mógł jej wyciągnąć z gniazda... | Jak ma specjalna gumke w srodku na swiece to wzjdyie. Porzadny klucz do swiec powinien ja miec.
Arturro-86 - 03-03-2010, 16:48
Aha, w takim razie już wiem czego szukać w razie zakupów
A co do wymiany filtra, pokażę jak to wygląda, a co mnie "trapi":
Co prawda to nie ten silnik, który ja posiadam, ale układ w którym znajduje się filtr powietrza wygląda identycznie.
Na czerwono zaznaczyłem te zatrzaski... i tu jest problem - nie wiem, czy to wszystkie... na zdjęciu widać trzy i tak samo w samochodzie, wiecej nie znalazłem.
Druga sprawa do tego: którą część rozsunąć? Tę zaznaczoną na zielono, czy tę zaznaczoną na niebiesko? I czy przy tym trzeba odkręcać jeszcze coś dodatkowo?
I do samej wymiany... ta część która jest zaznaczona na żółto to przepływomierz? Powinienem z niego odłączyć "kostkę" na czas wymiany, aby czegoś nie urwać (bo tak zrobiłem)?
jacek11 - 03-03-2010, 17:35
Filtr powietrza zamykany jest na cztery zatrzaski.To jedyne zamknięcia.Powinien dać się odsunąć na tyle żeby wymienić filtr.Ewentualnie,możesz odkręcić gumę doprowadzającą powietrze z filtra do przepustnicy.
Jeśli chodzi o klucz,to kiedyś złamałem taki na zapieczonej świecy.
Kupując klucz,zwróć uwagę na to,żeby miał w środku chwytak.
Pozdro.
Arturro-86 - 03-03-2010, 20:59
jacek11 napisał/a: | Filtr powietrza zamykany jest na cztery zatrzaski.To jedyne zamknięcia.
|
W sumie to powiedziałbym, że albo:
-ja mam inaczej to zrobione (bo za Chiny nie umiem znaleźć czwartego)
-albo źle szukam...
A co do tego:
jacek11 napisał/a: | Powinien dać się odsunąć na tyle żeby wymienić filtr.Ewentualnie,możesz odkręcić gumę doprowadzającą powietrze z filtra do przepustnicy. |
Chyba na to się będę musiał i tak zdecydować, bo szczerze mówiąc, to nie bardzo da się tę obudowę w jakąś stronę przesunąć... chyba blokuje ją jakiś przewód z LPG, którego nie jestem w stanie odsunąć (przynajmniej jak do tej pory mi się nie udało).
I tu tylko pytanie:
Chodzi Ci o ten zacisk zaznaczony na żółto, czy na czerwono? I czy przy tym trzeba na coś uważać, żeby czegoś nie urwać... i czy będą mi potrzebne jakieś uszczelki po tym jak to zdejmę (obym nie musiał)
jacek11 - 03-03-2010, 21:47
Arturro-86 napisał/a: | -ja mam inaczej to zrobione (bo za Chiny nie umiem znaleźć czwartego) |
Zrobione jest na pewno tak samo.
Arturro-86 napisał/a: | albo źle szukam... |
Pewnie tak,aczkolwiek może ktoś wcześniej nie założył czwartej sprężyny.
Powinna być na rogu obudowy filtra(dokładnie tak jak pozostałe trzy).
Popatrz dokładnie w szczelinę między obudowę filtra,a kielich amortyzatora.
Znajdziesz ją na samym dole obudowy.
Arturro-86 napisał/a: | Chodzi Ci o ten zacisk zaznaczony na żółto, czy na czerwono? I czy przy tym trzeba na coś uważać, żeby czegoś nie urwać... i czy będą mi potrzebne jakieś uszczelki po tym jak to zdejmę (obym nie musiał) |
Odkręć obie obejmy,i odsuń gumę na bok.Żadne uszczelki nie będą potrzebne
Frost - 03-03-2010, 22:29
Arturro-86, odkręć opaskę którą zaznaczyłeś na czerwono i zdejmij wąż z przpustnicy - będzie łatwiej niż odchylac
Co do świec - zwykła długa nasadka 16" przedłużka grzechotka i odkręcasz, jak już śrube odkręcisz weź nałóż z powrotem na świece fajke od przewodu i wyciągnij - bez zbędnego kupowania złomu - bułka z masłem
Arturro-86 - 04-03-2010, 17:29
A więc tak:
Panowie, należą się Wam ode mnie ogromne podziękowania i wyrazy uznania za Waszą wiedzę i chęć pomocy ;]
Właśnie wymieniłem filtr, wymagało to wbrew pozorom użycia niewielkiej siły, żeby odsunąć "wąż" od przepustnicy, aczkolwiek wystarczyło właśnie to, o czym napisał frost83, odkręciłem tę opaskę i odsunąłem wąż
Potem dostęp do filtra już prosty, odkurzyłem trochę obudowę i założyłem nowy filtr
Teraz tylko wymienić jeszcze świece i przewody i można powiedzieć, że jestem gotowy na kolejny sezon
Zatem jeszcze raz, wielkie dzięki (chciałbym dać "Pomógł", ale niestety to nie mój temat)
|
|
|