To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wyciek paliwa z zaworu na pompie wtryskowej 2.0 TD

dudzian - 30-01-2010, 17:36

gdzie ten zawór sie dokładnie znajduje na pompie bo moj najprawdopodobniej padł:-((
Owczar - 30-01-2010, 17:52

dudzian, w pierwszym poście masz zdjęcie.
dudzian - 30-01-2010, 18:52

no wlasnie link nie dziala:(

[ Dodano: 30-01-2010, 19:07 ]
ok mam zdjecie i jeszcze potrzebowalbym zdjecie gdzie dokladnie jest przeplywomierz i zawór kąta wtrysku jesli to mozliwe,z gory dzieki

wilk88 - 30-01-2010, 19:11

przemor napisał/a:
Udało mi sie wymienić zawór bez wyjmowania pompy :) Pozdrowienia dla Darka zawziętego mechanika. Póki co auto odpala rewelacyjnie zobaczymy pózniej jak przyjdą duże mrozy. Zawór nie cieknie a autko zrobiło sie żwasze, może spalanie sie zmieniszy :) ale na to nie licze. Zdam Wam relacjie póżniej muszę troszkę pojeździc potestować.


U mnie też się poci, widocznie tak jest przy dużych mrozach. przemor jaki było koszt całkowity wymiany?

robertdg - 30-01-2010, 19:11

dudzian, przepływomierz powietrza znajduje sie za komora filtra powietrza
przemor - 31-01-2010, 09:55

Zapłaciłem za sam zawór bo wykręcił mi go kolega. Zanim pojechalem do kumpla to dieslowiec chciał 150 zł troszke sie zdziwiłem , ale pomyśłalem może to nie jest takie łatwe, trzeba cos wyregulowac czy cos w tym rodzaju. Prawda jest taka ,że trzeba odkręcić rurki które dochodzą z pompy do wtrysków kluczem 17 a potem kluczem 32 odkręcic zawór.Musicie mieć dobrze dopasowany klucz bo inaczej obrobi sie sześciokąt na zaworze i bedzie kicha.Oczywiście przed odkręceniem rozłączcie wtyczke :) Jak bedziecie zdejmowac stary to uważajcie by nie dostały sie paprochy czy opiłki metalu do głowicy pompy.Zawór można kupic w Diesel System ul.Sokretesa 15 tel.22 834-77-55 koszt 800 zł + koszty przeszyłki za pobraniem. Z tego co słyszałem to nie ma zamienników tylko oryginał Denso.
Poniżej zdjęcie nowego zaworu
http://yfrog.com/5edsc01600ij

robertdg - 31-01-2010, 10:09

przemor napisał/a:
Zawór można kupic w Diesel System ul.Sokretesa 15 tel.22 834-77-55 koszt 800 zł + koszty przeszyłki za pobraniem.
Jeżeli to jest najtańsza opcja zakupu, to musze przyznać że calkiem sporo, nic pozostało tylko pogratulować rozwiązanego problemu.
Damooo - 31-01-2010, 12:11

przemor ale ja dalej nie rozumiem skoro zawór chodził , tylko przy dużych minusach sie pocił ,to czy nie lepszym rozwiązaniem było odkręcenie go i wymianie uszczelki ( o ile tam jest uszczelka ) lub zakreceniu go z powrotem na pascie uszczelniajacej czy jakims sylikonie ??Dać 800zł za nowy to troche no sory głupota :rolleyes:
Napisz może coś dokładniej skąd był ten wyciek czy z pod gwintu czy z samego zaworu ( jakies miejsce jego składania ) Pozdro i szybkiego powrotu tych 8 stóweczek do portfela :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Owczar - 31-01-2010, 12:37

Damooo, wyciek był z zaworu.

Ale według mnie ten wyciek nie wymagał interwencji. U mnie też się pocił przy dużych mrozach ale nie zauważyłem zadnej zmiany pracy silnika.

przemor - 31-01-2010, 13:55

Zgadzam sie jest to dużo kasy i wierzcie mi ,że długo siż zastanawiałem nad wymianą. Jeździłem po różnych specjalistach i każdy mi mówił, że zaworek do wymiany :(
Jak juz wcześniej pisałem nie ma mozliwości uszczelnienia zaworu bo cieknie spod górnej części. Wybór nalezy do Was ja nikogo nie namawiam tylko podzieliłem sie swoimi uwagami. Co do silikonu to dobry jest ale na pewno w innym zastosowaniu. Uważam ,że pompa wtryskowa to bardzo precyzyjne urządzenie i najmniejsza ilosc silikonu może jedynie zaszkodzic a nie pomóc. Zgodze sie z Wami ,że jak autko chodzi i nie ma problemu to po co ingerowaćj ale zaryzykowałem i póki co nie żałuje. Dużo bardziej podoba mi sie praca silnika a zwłaszcza odpalanie.
Pozdrawiam

wilk88 - 31-01-2010, 15:03

800zł za taki zaworek! Dużo! :) Ale najważniejsze, że widać poprawę. Ja się jednak nie zdecyduję, myślałem, że to będzie wydatek rzędu 150zł :)
Cuker - 31-01-2010, 15:49

mnie autko odpala normalnie po nocy bez problemu. a do tego wygrzalem pompe suszarka a konkretnie miejsce gdzie wycieka ropa grzalem ponad 30 minut na wylaczonym silniku i potem te miejsce cale zawalilem duza iloscia smaru wodoopornego i puki co jest spokoj nie widze zeby cos sie gdzies wylewalo albo bylo mokre proponuje zrobic to samo :) zamiast wymieniac od razu na nowy
dudzian - 31-01-2010, 19:26

hmmm dzisiaj patrzyłem u mnie wlasnie ten zawór przelewowy wygląda na suchy,jednak ktos go chyba kiedys ruszal gdyz sa na nim ślady klucza, czy to w moim przypadku moze byc jednak zawór kąta wtrysku??

[ Dodano: 31-01-2010, 19:26 ]
lub tylko przepływomierz??

[ Dodano: 05-02-2010, 02:15 ]
mam jeszcze jedno pytanie,nie wiecie gdzie mozna kupic nowy zawór przelewowy do pompy bo wlasnie to padlo w tym moim galancie a nie wiem jak sie do tego zabrac bo jestem za granica a niestety w anglii tego nie dostane gdyz tutaj nie ma takiego galanta z silnikiem diesla nawet w serwisie nie potrafia pomoc

brzozowski886 - 09-04-2012, 09:40

Koedzy mam problem właśnie (chyba) z tym zaworem. Mianowicie zapala się CE, wymrugałem błędy i wskazuje błąd 44, co mi kolego Owczar podpowiedział to jest to problem związany z tym oto zaworem przelewowym. Auto nie ma siły jak się zapali CE i obroty tylko maksymalnie do 1300/min a jak się puści gaz to CE gaśnie i można jechać normalnie dalej. Najczęściej dzieję się to na zimntym silniku, na ciepłym jest dużo lepiej.
Anonymous - 09-04-2012, 17:21

Na początek to co możesz we własnym zakresie sprawdzić to czujniki na pompie paliwa. W manualu 13E-20. Wartości i umiejscowienie znajdziesz w części 13E-59 i 60. Potrzebny będzie miernik omomierz. Z tego konkretnie zaworu idzie przewód do złączki i tam powinno być 1-2 Ohm (przy temp. otoczneia 20C). Reszte czujników też łatwo znajdziesz z maualem. Z mechaniką niestety nie pomogę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group