To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - od 0 do 100km/h

saphire - 19-09-2006, 08:14

A według danych z hamowni podwoziowej 152Nm i 113 KM (na kołach) - reszta to straty na przekładniach itp. Dane zmierzone na hamowni podwoziowej w stosunku do producenckich dla golego silnika: moc -9% a moment -13%
Przydało by się jeszcze znaleźć wykresy dla gołych silników z hamowni silnikowych.

akbi - 19-09-2006, 10:16

saphire napisał/a:
A według danych z hamowni podwoziowej 152Nm i 113 KM (na kołach) - reszta to straty na przekładniach itp. Dane zmierzone na hamowni podwoziowej w stosunku do producenckich dla golego silnika: moc -9% a moment -13%

Wg mnie to nie strata na przekładniach ale na wieku samochodu

saphire - 19-09-2006, 12:14

Chyba nie przeczytałeś informacji jakie auto było testowane - zakładka ,,Details'':
Cytat:

Official test no. STR-97102301
Model year 1998
Mileage, km 2690

chyba że miałeś na myśli ,,za nowe'' a nie że ,,za stare'' zatem to całkiem nowe auto było, jednakże trzeba zwrócić uwagę na fakt że producenci zawsze podają dane ,,gołego'' silnika a nie auta na hamowni podwoziowej więc każde auto ma straty - pooglądaj wyniki innych aut.

akbi - 19-09-2006, 12:45

No 8 lat to już nie nowe autko, przebieg pewnie też już ponad 150K
mlun - 19-09-2006, 12:52

Przebieg tez jes podany:P
Student - 19-09-2006, 13:20

Dla mnie to kit z tymi stratami, dlaczego auto po 10latach nie ma straty a GDI prawie nowe 13%, ktos zalewa albo fabryka 125chciała mieć i nie wyszło. :lol:
saphire - 19-09-2006, 14:25

Jejku, czytajcie ze zrozumieniem! Test robili auta z rocznika 1998 gdy miało przebeg niecałe 3000 i nie teraz ale dobrych parę lat temu! Gdzie niby jest napisane że go robili teraz a nie 8 lat temu? Tak po prawdzie jak sobie pobierzecie ten certyfikat testu na lokalny dysk to na jego drugiej stronie są dane o teście m.in.
data testu: 1997-10-19 16:21
paliwo: 95 RON
ciśnienie atm.: 991 hPa
milage: 2690 km
...

Jeszcze raz powtarzam - inne wyniki są gdy na hamownię idzie _CAŁE_ auto a inne gdy _GOŁY_ silnik...

BTW. Carisma 1.6 też tam jest:

Powertrain performance

Wheel power 65 (88 / 87)
kW (PS / bhp)
at 1/min 6005
Total wheel torque / total reduction 127 (94)
Nm (lb-ft)
at 1/min 4000
Discrepancy (measured/stated)

Power / Torque -1% / -7%

i też ma odchylenia :twisted:

Anonymous - 19-09-2006, 15:37

saphire napisał/a:
inne wyniki są gdy na hamownię idzie _CAŁE_ auto a inne gdy _GOŁY_ silnik...
Zgadza się wyniki będą troszkę inne, gdyż korzystając z hamowni podwoziowej straty trzeba zmierzyć i obliczyć, a w przypadku hamowni silnikowej problem w ogóle nie istnieje.
Ale na wykresie z hamowni podwoziowej, pomimo że mierzona jest moc na kołach, i tak podawany jest wykres "w przeliczeniu na silnik", tzn. po uwzględnieniu strat w przeniesieniu napędu. Wykres mocy czasami uzupełniany jest mocą na kołach i mocą strat, ale często - tak jak na podanej stronie - tych wykresów akurat nie ma. Tak więc niższe od katalogowych moc i moment to nie kwestia sposobu pomiaru, a mniejszych możliwości silnika.
Zamieszczam wykres 1.8 GDI z krakowskiego V-Techu. Niższe linie dwóch górnych wykresów dotyczą silnika w stanie fabrycznym, a wyższe po ingerencji w chip. Najniższe, stale rosnące wykresy, to moc strat.
Widać że ten egzemplarz 1.8 GDI dopiero po zachipowaniu zbliżył się do katalogowych wartości maks. momentu i mocy. "Fabrycznie" bywa różnie: sam, w czasach gdy jeszcze jeździłem swoją 1.6, miałem ze trzy razy okazję poprowadzić GDI, i przyznać muszę że ich kop wcale mnie nie zachwycił. Co prawda dupohamownia potrafi oszukować, ale wrażenia były symbolicznie tylko lepsze niż 90-konnej 1.6.

Robson86 - 20-09-2006, 08:52

Alek napisał/a:
Widać że ten egzemplarz 1.8 GDI dopiero po zachipowaniu zbliżył się do katalogowych wartości maks. momentu i mocy

Mozliwe, ze akuracik ten egzemplarz byl taki nie pelno mocny :mrgreen:
Ja mam zupelnie inne odczucia...Powiem tak: z pod swiatel (do drugich swiatel-jakies 600m) Moja Carisma GDI (standartowa, bez zadnych Chipow :mrgreen: ) szla prawie rowno z Focusem 2,0 kombi brata (on ma jakies 9,6s do 100 i 130KM)-Moj przod byl na wysokosci gdzies miedzy slupkiem A, a kolem przednim focusa!(wydaje mi sie ze, niewiele). ...a Focus jest sporo lzejszy.
Pozdroo wszystkich :mrgreen: :mrgreen:

Anonymous - 20-09-2006, 10:35

Trafił Ci się egzemplarz "katalogowy", a może nawet z jakimś "giftem" od fabryki, choć to raczej mało prawdopodobne. Ale jak widać z wykresów z V-Techa i ze strony podanej przez saphire, z GDI może być bardzo różnie. Wypadałoby więc przed kupnem wpuścić autko na hamownię by przekonać się o jego rzeczywistych osiągach. Bo jeśli GDI ma reprezentować poziom 150 Nm i 113 KM, to ja wolałbym 1.6.
Cezar - 20-09-2006, 13:14

Ja w swoim GDI na brak mocy i momentu nie narzekam :mrgreen:
Jest dobrze, ba bardzo dobrze :wink:

Robson86 - 20-09-2006, 13:15

Możliwe,ze mam jakiegos gifta :mrgreen: . Z drugiej strony tez mozliwe, ze akurat tam ten wyzej opisany egzemplarz mial niedobor mocy-tylko tak przypuszczam, bo czy producent nie bal by sie podawac moc 125 czy 122KM a w rzeczywistosci wypuszczal by samochody o mocy o 10KM mniejszej????
W gazetach typu Auto swiat i innych tego typu. nikt nigdy sie nie skarzyl na niedobor mocy czy uciekajace koniki w Cari. :? ...a tam podobno wszystko sprawdzaja :? :D

Choc "znam przypadek" (moj braciszek jest w Focus Klub Polska), ze gosc kupil sobie nowa foke ST 225, pojechal na hamownie by sprawdzic ile ma kucykow itp :D ,a tam po testach okazalo sie ze, nie ma 225Km ale 190( <-kilka, nie pamietam ile dokladnie). Zaczal sie sadzic, ale przegral, no i przyszlo mu sprzedac foke... :wink: bo kupowal auto z mysla ze ma 225KM a nie 190 :mrgreen: ...ale to chyba byl przypadek :? :? :mrgreen:
Pozdrooo & Respect

Anonymous - 20-09-2006, 16:14

a wszystko bylo mierzone jako moc na kolach :mrgreen: (ST)
saphire - 20-09-2006, 16:20

Jeśli jego przeniesienie napędu z silnika na koła robiło 15,5% strat to mu zamiast 225 kucyków na silniku wyszło 190 na kółkach :D
Robson86 - 20-09-2006, 22:42

nie mam zielonego pojecia jak bylo mierzone (popytam, wtedy napisze jak i co) :D
Jak braciszek opowiadal mi "historie" tej foki (ST) nie wchodzilem w szczegoly(jaka hamownia, itp), napisalem z grubsza to co uslyszalem :mrgreen: :mrgreen: !
Generalnie chodzi mi o fakt, ...ze nie tylko w Cari zdarza sie zanik mocy :D
W kazdej marce zdarzaja sie jakies pojedyncze sztuki samochodow, w ktorych np. brakuje paru konikow albo jest ich za duzo... (niz wartosci katalogowe) :D :wink:
Pozdrooo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group