[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Odłaczony akumulator a sprawność komputera
markez12 - 23-02-2010, 16:09
Właśnie z klem nie odpali
mkrawcz1 - 23-02-2010, 16:11
Może się wyraziłem nieprecyzyjnie (bo potocznie): czy zakładając klemy na akumulator dobrze je odczyściłeś i dokładnie przykręciłeś? Opis jak nic pasuje do "odpalającej" klemy...
markez12 - 23-02-2010, 16:18
Klemy są czyściukie jak nówki i dobrze przykręcone
mkrawcz1 - 23-02-2010, 16:19
markez12 napisał/a: | Klemy są czyściukie jak nówki |
Zakładam, że mówisz o miejscu styku z zaciskami aku
markez12 - 23-02-2010, 16:22
I klemy i akumulator czyste bez syfów
mkrawcz1 - 23-02-2010, 16:25
Może pękło łączenie pomiędzy celami w aku i przy małym prądzie (ładowanie) trzyma, a przy dużym (rozruch) "odpala" połączenie? Możesz spróbować na innym aku?
markez12 - 23-02-2010, 16:28
Narazie nie mam jak sprawdzić z innego akumulatora
[ Dodano: 23-02-2010, 17:53 ]
Podładowałem akumulator prostownikiem ze 2 godzinki i odpalił to powinno być wszystko doobrze. Dzięki.
Anonymous - 28-02-2010, 16:17
pfx napisał/a: | Sterowni silnika wystartuje z nastawień fabrycznych, czyli zaprojektowanych tak, jakbyście odpięli i wsadzili nowy ECU. |
o nie nie, nie jest aż tak bardzo kolorowo
[ Dodano: 28-02-2010, 16:21 ]
markez12, w dziesiątce przy słabym akku istnieje możliwość aby odpalił ale kilka sekund po tym zgaśnie - tak jest jak nastąpi duży spadek napięcia przy rozruchu to immo. wariuje
jaca71 - 28-02-2010, 16:33
jaceksu25,
Wiem, ale nie powiem? Czyż nie?
Co do wyjmowania akumulatora:
Tydzień temu wyjmowałem akumulator i po ponownym podpięciu przeprowadziłem naukę jak zalecają w instrukcji. Czyli zagrzanie silnika do temperatury roboczej (żeby nie było niedomówień - temperatura cieczy chłodzącej na czujniku = ~temperatura oleju w misce), zgaszenie silnika, po czym ponowne zapalenie z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i pozostawienie na wolnych obrotach.
Po tej procedurze jest kilka pozytywnych objawów.
1. Szybciej i delikatniej zapala - nie ma charakterystycznego szarpnięcia ze słyszanym uderzeniem tłumika.
2. Wydaje mi się że jest cichszy na wolnych i mniej szorstki podczas wchodzenia na obroty.
3. więcej nie pamiętam albo nie zauważyłem
Wygląda że nie głupie jest "uczenie ECU". Poprzednio po odpięciu tego nie zrobiłem i wspomniane wyżej objawy występowały...
Anonymous - 28-02-2010, 16:44
jaca71 napisał/a: | po ponownym podpięciu przeprowadziłem naukę jak zalecają w instrukcji |
w jakiej instrukcji
jaca71 napisał/a: | jaceksu25,
Wiem, ale nie powiem? Czyż nie? |
miałem na myśli konkretnie przykład wymiany ECU - to nie jest takie kolorowe, że sobie podmienisz i już jest wszystko ok. Bez muta i tak nic wtedy nie zrobisz - miedzy innymi dlatego, że przypisuje się do sterownika numer nadwozia plus wiele innych...
jaca71 - 28-02-2010, 16:53
jaceksu25 napisał/a: | w jakiej instrukcji |
W instrukcji obsługi samochodu Strony nie podam bo mam ją w samochodzie.
[ Dodano: 28-02-2010, 16:56 ]
jaceksu25 napisał/a: | miałem na myśli konkretnie przykład wymiany ECU |
PFX miał (zapewne) na myśli sytuacje kiedy odpinasz akumulator - sterownik po tej czynności się zeruje i wraca do fabrycznych ustawień. Zupełnie jak w przypadku założenia nowego - fabrycznego. Chodzi o zachowanie samochodu, a nie o procedurę wymiany ECU i powiązania go z samochodem.
pfx - 02-03-2010, 21:52
świeży, a raczej "odpowiednio spreparowany" sterownik komputera zagada z każdym autem. Procedure szybkiej podmiany ECU stosują złodzieje, by odpalić auto poza immo.
LancerGTS08 - 20-05-2010, 11:25 Temat postu: Re: Odłaczony akumulator a sprawność komputera
markez12 napisał/a: | Witam związku z tym iz nadeszła zima a nie mam zwyczaju jeździć w zimie gdyz mam 2 auto. A wiec odlączyłem akumulator gdyż auto stoi w blaszaku, zabrałem aku do domu lecz dzis zaczołem sie zastanawiac czy nie popieeee sie komputer bo pewnie zegarek czy inne podstawowe ustawienia mogą sie skasować ale czy nic wiecej ??? Prosze o pomoc
Lancer 10 GTS |
Po odłączeniu akumulatora na dłużej niż kilka minut poza ustawieniami radia, zeegara i komputera pokładowego resetuje się także ECU. Ważne aby po ponownym podpięciu akumulatora silnik popracował sobie na luzie przez ok 10 minut (aż się pożądnie nie rozgrzeje), następnie przez pierwsze 15-20 minut jazdy lepiej nie cisnąć za mocno - ECCU będzie on nowa uczył się parametrów.
henryko - 23-02-2013, 18:37
Dla tych co mało jeżdżą i raz na jakiś czas odpalają swoje pojazdy polecam prostownik CTEK 5.0 - szczególnie zimą. Specjalna końcówka przykręcana do klem- bardzo szybkie podłączenie prostownika złączem - no i utrzymanie akumulatora w najlepszej kondycji. Wypróbowane bez konieczności odłączania klem przy ładowaniu.
|
|
|