Galant - Ogólne - Przyspieszenie GALANT 2,5 V6 Automat?
Anonymous - 17-09-2006, 00:25
hahahah
Jesli faktycznie tak to straszni idioci.
Anonymous - 17-09-2006, 00:25
zależy z jaką budą było to BMW x28. jeśli 728 to trudno żebyś tego nie złoił, ale 328i zostawiłoby Cię o kilometr. 528i powinno iść w miarę równo,ale sporo zalezy też od drivera.
nei zapominajmy o tym że bmw na napęd RWD gdzie są większe straty mocy...
Anonymous - 17-09-2006, 08:13
To było bmw 5 w budzie E39
Bartek - 17-09-2006, 09:51
roch_27 napisał/a: | Galant V6 moc
rocznik od 97-01' 120 kW - 163KM/5750, moment obr 223/4500
Galant GDI moc
rocznik 99-00' 110 kW - 150KM/5500, moment obr 191/3750 |
Hmm - mam instrukcję obsługi Gala GDi z 99 roku i na str. 10-9 są takie dane:
Galant V6 moc
rocznik od 97-01' 120 kW - 163KM/5750, moment obr 223/4500
Galant GDI moc
rocznik 99-00' 110 kW - 150KM/5500, moment obr 225/3500
A biorąc po uwagę przyspieszenie 528 - pamiętajm że na naszym rynku znalezienie zabitego egzemplarza jest trudne - większość jest w stanie o wieeeele gorszym niż śmierć techniczna......
[ Dodano: 17-09-2006, 09:53 ]
shovel napisał/a: | ...... o tym że bmw na napęd RWD gdzie są większe straty mocy... |
Wiśpij się Dorian, potem pisz posty....... i zastanów się dlaczego dragstery są RWD.......
Anonymous - 17-09-2006, 10:08
w początkowym okresie użytkowania gala v6 startowałem z alfą 166 chyba to byla wersja 3 litry, niestety nie dala mi szans była zdecydowanie szybsza, później odpuściłem
Anonymous - 17-09-2006, 11:02
Bartek napisał/a: | rocznik od 97-01' 120 kW - 163KM/5750, moment obr 223/4500
Galant GDI moc
rocznik 99-00' 110 kW - 150KM/5500, moment obr 225/3500 |
No wlasnie o tym pisalem powyżej,ze GDI ma ten sam moment co V6 tylko przy innych obrotach.
Anonymous - 17-09-2006, 12:52
http://www.technikajazdy.info/awdfwdrwd.html [odnośnie strat mocy]
[ Dodano: 17-09-2006, 12:54 ]
a - imho dragstery robią RWD bo przy przyspieszaniu przy obojętnie-jakim-napędzie i tak tył siada i ma największy kontakt z podłożem.
Bartek - 17-09-2006, 13:51
Fakt, że straty mocy na kołach są - dochodzi masa wirująca w postaci wału napędowego........ ale dla przyspieszania istotniejsza jest TRAKCJA a nie drobne straty mocy...... podobno jeździłeś 200 konnym autem a napędem FWD...... objedziesz go w wyścigu 0-100 km/h RWD mającym 170 km przy podobnej masie....
[ Dodano: 17-09-2006, 13:53 ]
http://www.technikajazdy.info/awdfwdrwd.html napisał/a: | Auta, w których napędzana jest tylna oś nie mają zwykle problemów z przeniesieniem mocy na asfalt, ponieważ podczas gwałtownego ruszania tył auta dociskany jest jeszcze bardziej do nawierzchni. W przypadku nawierzchni asfaltowych i dobrych warunków drogowych ten rodzaj napędu wydaję się być najbardziej skutecznym. |
roch_27 - 17-09-2006, 17:05
Bartek napisał/a: | Galant GDI moc
rocznik 99-00' 110 kW - 150KM/5500, moment obr 225/3500 | dlatego pisałem, że są różne dane po czym podałem stonkę GDI-maj 2000 gdzie jest 2.4 GDi i podają moment obr :
Cytat: | Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 23.5 kg*m (230.46 N*m) / 3500 rpm |
pozdro
Anonymous - 17-09-2006, 19:26
Dlatego też wydaje mi sie ,ze V6 i GDI powinny przyspieszac bardzo podobnie,gdyż to moment glownie decyduje o przyspieszeniu a wynika z tego,ze jest ten sam tu i tu.
Ba....nawet GDI powinien byc bardziej elestyczny bo osiaga go szybciej.
Tyle ,ze V6 o 13 KM mocniejsza...przy takich mocach to juz niewiele.
stanik - 17-09-2006, 20:31
a mi sie wydaje ze tak jak ktoś napisał, BMW po prostu było w stanie gorzej niż złym, albo kierowca nie potrafi wykorzystać mocy auta. Bo katalogowo, takie BMW E39 528 ma przyspieszenie 7,4 do setki a Galant V6 ma bodajże 8,6 sekund więc różnica jest znaczna. Zeby wyprzedzić takie BMW o 3-4 długości samochodu to niestety szczeście musi baaaardzo sprzyjać.
I myślę, że skrzynia automatyczna nie była sprawczynią tego cudu
Pozdrawiam
Anonymous - 17-09-2006, 22:19
Bartek napisał/a: | Fakt, że straty mocy na kołach są - dochodzi masa wirująca w postaci wału napędowego........ ale dla przyspieszania istotniejsza jest TRAKCJA a nie drobne straty mocy...... podobno jeździłeś 200 konnym autem a napędem FWD...... objedziesz go w wyścigu 0-100 km/h RWD mającym 170 km przy podobnej masie....
|
fakt - sprawdzone z właśnie 328i... zostawił mnie o jakieś 2-3 długości. a golf VR-6 zwykły nie dawał mi rady.
swoją drogą, jak już jesteśmy przy stratach mocy.
bardzo zdziwił mnie wykres colta GTi pudla:
http://photos.allegro.pl/...350/126763505_7
gdzie ma 40 koni mocy straty przy przednim napędzie i 140 kucach na silniku (gdzieś 30%)
tomusn - 18-09-2006, 08:19
stanik napisał/a: | I myślę, że skrzynia automatyczna nie była sprawczynią tego cudu |
Nie tam żebym gloryfikował automaty, ale może ASB zmienia biegi optymalnie, a w aucie z MSB to się kierowcy tylko wydaje, że kontroluje to co się dzieje pod maską. Oczywiście nie mówię o wszystkich kierowcach... i szanuję ich
Anonymous - 22-09-2006, 18:33
Wracajac do osiągów manual vs automat ,twierdzilem ,ze automat zawsze ma ciut gorsze osiagi od manuala z czym co poniektórzy sie tu nie zgadzają.
Dorwalem dzisiaj prospekt Glala EA i utwierdzilem sie w tym patrzac na osiagi a szczególnie zwalił mnie z nóg GDI.
Mowa tu o wersji po 2000 roku czyli 144 KM.
Tak jak w manualu ma 9,7 do 100km/h (czyli przyzwoicie) to w automacie 12,1 !
Toz to prawdziwy muł....
Kiedys juz pisalem o tym ,ze mam wrazenie iz moja byla 626 ze 115 konnym motorem przyspiesza lepiej od 150 konnego GDI Tiptronica. Patrzac na te dane nic a nic sie nie mylilem.
Mało tego...V6 w automacie ma 10,1 s czyli teoretycznie dostaje baty od zwyklego EA 2.0 w manualu ktory ma 9,9 s.
saphire - 22-09-2006, 19:13
IMHO oni mierzą automat zdając się na to jak komp skrzyni sobie poradzi i kiedy zmieni bieg. Ja testowałem swoją Cari z automatem i do setki (przy ręcznym pomiarze) w ustawieniu na D miała powyżej 12sek - to samo ale gdy ja sam ręcznie mu podwyższałem biegi zaczynając od L wyszło około 10.5 sek gdy natomiast startowałem od razu z włączonym LOCK (więc z 2jki) i z ustawioną skrzynią na 3 to wychodziło mi ciut poniżej 10sek tak więc wszystko zależy od metodologii pomiaru a tej nie znamy.
|
|
|