Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Po tankowaniu do pełna wskazówką paliwa pokaz
Skrzypek - 19-09-2010, 10:31
niestety normalna jazda
Budrys - 19-09-2010, 12:39
U mnie niestety też świeci rezerwa w połowie baku itd. Co jest odpowiedzialne za zapalanie się kontrolki rezerwy ? Coś przy tej pompce o której piszecie ?
aren195612 - 19-09-2010, 13:58
Budrys napisał/a: | U mnie niestety też świeci rezerwa w połowie baku itd. Co jest odpowiedzialne za zapalanie się kontrolki rezerwy ? Coś przy tej pompce o której piszecie ? |
W tym wątku : link
roberto_21, opisał swoje boje z „rezerwą”. Jemu się świeciła cały czas, z jego doświadczeń wynika że za świecenie kontrolki odpowiada elektronika wskaźnika poziomu paliwa.
Cytat:
roberto_21 napisał/a: | Od dłuższego czasu męczyłem się z tą kontrolką aż ostatecznie rozwiązałem ten problem.
Mianowicie powodem jej świecenia był uszkodzony jeden za elementów wskaźnika poziomu paliwa co mam nadzieje, że będzie widać na dołączonym zdjęciu. Można się bawić w naprawianie ale nie polecam (poprzedni właściciel próbował i coś mu nie wyszło, a wadzie nawet nie wspomniał). Najprostszym rozwiązaniem jest kupić używany cały licznik na allegro (ja swój kupiłem za 50 zł) i wymontować wskaźnik poziomu paliwa i zamontować go u siebie. To co zostanie z zakupionego licznika można jak najbardziej sprzedać. Po takiej operacji możemy się cieszyć rezultatem własnej pracy.
Ps. Jak ktoś by pytał to w prawidłowo działającym wskaźniku kontrolka rezerwy paliwa powinna zaświecić się jak wskazówka spadnie poniżej czerwonej kreski. |
Kiedyś była jeszcze fotorelacja zamieszczona na serwerze http://www.mitsubishi-grafix.pl , ale niestety, gdzieś sobie poszła, szkoda.
Skrzypek - 20-09-2010, 09:53
wszędzie w mojej okolicy koszt licznika to 150 zł, jednakże dalej się waham, bo ta lampka po przejechaniu paru kilometrów gaśnie. Zresztą wcześniej wcale mi się nie zapalała, tzn raz mi się zapaliła, jak troszkę dużo pojeździłem poniżej czerwonej kreski, ale jak się uaktywniła to już się zapala cały czas i nie ważne ile mam w baku. Ale faktycznie, może to jest wina licznika, bo z obrotką też mamy problemy, jednakże po jej ściągnięciu okazało się, że płytka samego obrotka działa poprawnie jak i sam obrotek. Wina leży gdzie indziej:/.
Budrys - 20-09-2010, 14:41
Dziś zabrałem się za diagnozę tej kontrolki rezerwy. Rozebrałem sekcje pompy z pływakiem. Niestety nic to nie ma wspólnego z rezerwą. Wchodzą tam 4 przewody, dwa od zasilania pompki i dwa od ścieżki oporowej. Rozebrałem licznik i wykręciłem cały wskaźnik. Zbudowany jest chyba na zasadzie jakieś cewki nawiniętej na grot wskazówki. Dochodzą to niej trzy ścieżki: "+" " -" i masa. A do "-" podłączona jest kontrolka. Więc to od wskaźnika dostaje sygnał o zapaleniu kontroli. Niestety chyba nie ma szans naprawić tego bo niby jak. Pozostaje kupić albo tylko wskaźnik albo cale zegary, oczywiście trzeba mieć szczęście by kupić w pełni sprawne.
Skrzypek - 20-09-2010, 18:27
żeby nie było, to kupiłem licznik na mile za 80 zł, no i podłączyłem go od razu. Nie dość, że obrotka działa poprawnie to i kontrolka rezerwy też. Później tylko prędkościomierz podmieniłem, zmieniłem żaróweczki przepalone (od świateł długich w zasadzie) i cieszę się sprawnym licznikiem:).
Thx wielkie za pomoc.
marcin868 - 12-04-2015, 17:40
Witam posiadam od nie dawna Cari 96 1.6. Problem taki że wskaźnik pokazuje cały czas prawie pełen zbiornik a pali się rezerwa. Po zdjęciu kostki z pompki paliwowej wskaźnik spada do połowy zbiornika. Ma ktoś pojęcie co jest przyczyną?? Pozdrawiam
Mecek87 - 12-04-2015, 21:12
a nie było coś grzebane przy zegarach może wskazówka jest źle ustawiona ja tak miałem jak malowałem wskazówki na czerwono musiałem jeszcze raz ustawiać gdyż źle pokazywała a robi się to tak tankujesz do pełna wyciągasz wskazówkę przekręcasz na zapłon czekasz z 10 min aż mechanizm dobrze się ustawi i wkładasz wskazówkę na ostatnią kreskę i gotowe pozdrawiam
marcin868 - 14-04-2015, 18:19
Właśnie tak było zrobione. Teraz został jeszcze problem z rezerwa. Sądzę że zegary mogą być uszkodzone
|
|
|