To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - problem z odpalaniem

jabol66 - 02-02-2010, 19:25

i właśnie tak może być u ciebie słaby plus jest i przekażnik chodzi prawidłowo a duży nie dochodzi wogóle do przekażnika. Proponuje silny plus (czyli nie sterujący przekaźnikiem) podać go na krótko i zobaczysz czy tam tkwi problem. A bezpiecznik od świec jest w większości przypadków przy plusie na na klemie na aku
gołąb - 05-02-2010, 19:58

kurka patrzyłem dziś tak na szybko na bezpieczniki przy aku i chyba są całe...Jutro pogrzebie trochę w kablach...

[ Dodano: 06-02-2010, 17:45 ]
Więc tak:bezpiecznik jest cały..Przekaźnik od świec jest tuż obok podstawy aku przymocowany..
...dochodzą do niego 3 przewody
Pierwszy gruby-w nim jest cały czas napięcie nie zależnie od tego w jakiej pozycji jest kluczyk,więc domyślam się,że to główne zasilanie...od aku
Drugi mały-w nim napięcie pojawia się na kilka sekund po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu,więc domyślam się,że jest to sterowanie-oczywiście przekaźnik pyka adekwatnie do pojawiającego się prądu na tym przewodziku
Natomiast na trzecim przewodzie który jest gruby nie pojawia się nic-domysły podpowiadają mi,że jest to wyjście plusa już bezpośrednio na świece,więc wniosek jest taki,że to przekaźnik dał ciała :?:
Poprawcie mnie jeśli się mylę :)

sobiech - 06-02-2010, 17:48

W moim samochodzie wypaliły się styki na dużym przekaźniku. Słychać pracę przekaźnika ale brak efektu. Można to prosto sprawdzić miernikiem, bądź za pomocą żarówki i kabelka. Odłącz z przekaźnika kabel który biegnie do świec żarowych Przyłóż końcówkę miernika bądź kontrolki do zacisku przekaźnika, drugą do masy, w tym samym czasie niech ktoś przekręci Tobie zapłon tak by cewka przekaźnika zadziałała. Będziesz miał odpowiedź. Rozbierałem z ciekawości i powiem że można szybko naprawić zaognione styki.
gołąb - 07-02-2010, 22:15

Rozebrałem dziś przekaźnik...STyki są powypalane i było ogółem zaśniedziałe...przeczyściłem...złożyłem spowrotem do kupy i dalej nie działa...Ile morze taki przekaźnik kosztować i gdzie go dostać,,, :roll:
Faraonix - 07-02-2010, 23:03

gdzies ktos pisal na forum ze taki nowy przekaznik kosztuje 600 czy 900zl. Zostaje uzywka lub zastapic 4 przekaznikami po 4zl w sklepie elektronicznym (podlaczasz wtedy kazda swieczke oddzielnie)
gołąb - 08-02-2010, 07:27

Faraonix napisał/a:
kosztuje 600 czy 900zl

:shock: :shock: :shock:

jawaldek - 08-02-2010, 16:28

gołąb napisał/a:
Faraonix napisał/a:
kosztuje 600 czy 900zl

:shock: :shock: :shock:

Podobno :shock: przekaźniki pasują od wyciągarek musisz przepytać w serwisach wyciągarek jakie mają parametry->>> może są tańsze????

sobiech - 08-02-2010, 20:31

Jeżeli nie znajdziesz oryginału nawet w używce to proponuję kupić przekaźnik od np. VW T4. Z ciekawości szukałem na allegro i cena wydaję się dosyć przystępna. Szukaj takiego który nie będzie skomplikowany do podłączenia tzn. konektory płaskie, i co ważne by wytrzymał obciążenie. Nie pamiętam ale chyba w pajerku to jest 18A na sztukę /upewnij się/. Pod tym adresem znajdziesz podpowiedź: http://www.allegro.pl/ite...wych_vw_t4.html .Tak na marginesie to miałem szczęście że w moim autku wystarczyło przeczyścić styki
piotrjakubowice - 14-02-2010, 16:42

witam wszystkich, jestem tu pierwszy raz i od razu proszę o pomoc. Nabyłem pajero 2.5td 92r i co parę dni nie mogę odpalić ( rozrusznik kręci ok ). Wydaje mi się , że paliwo się cofa bo jak podpompuję ręcznie , pokręcę ( i tak parę razy) to załapie. Podokręcałem w miejscach dostępnych zaciski na przewodach paliwowych i dalej to samo. proszę o pomoc !!!
gołąb - 14-02-2010, 17:42

Sprawdź świece żarowe i wogóle czy do nich dociera prąd...Bo gdy nie grzeją,to też będzie ciężko palił
1405 - 14-02-2010, 18:36

piotrjakubowice napisał/a:
witam wszystkich, jestem tu pierwszy raz i od razu proszę o pomoc. Nabyłem pajero 2.5td 92r i co parę dni nie mogę odpalić ( rozrusznik kręci ok ). Wydaje mi się , że paliwo się cofa bo jak podpompuję ręcznie , pokręcę ( i tak parę razy) to załapie. Podokręcałem w miejscach dostępnych zaciski na przewodach paliwowych i dalej to samo. proszę o pomoc !!!

Moze trzeba założyć zaworek żeby paliwo nie cofało się z pompy :?: Z opisu wydaje się że auto się zapowietrza...

piotrjakubowice - 14-02-2010, 20:02

Dzięki bardzo. Tylko w którym miejscu go założyć i czy są to jakieś uniwersalne zaworki ?
1405 - 14-02-2010, 20:08

piotrjakubowice napisał/a:
Dzięki bardzo. Tylko w którym miejscu go założyć i czy są to jakieś uniwersalne zaworki ?
Wepnij go gdzieś miedzy filtrem a pompą paliwową...Element ten jest chyba uniwersalny :wink:
piotrjakubowice - 14-02-2010, 20:19

Jutro rano atakuję sklep i jak kupię zabieram się do roboty . Pozdrawiam i dziękuję !!!

[ Dodano: 14-02-2010, 20:25 ]
Acha świece żarowe sprawdzał mechanik miernikiem każdą z osobna ale bez wykręcania i były OK. dzięki Gołąb !!!

gołąb - 14-02-2010, 20:31

Jak między pompą a filtrem...!?przecież na pompie też może być nieszczelność i co mu to wtedy da?Sprawdź najpierw te świece jak Ci napisałem.Miałem podobne podejrzenia bo pompka ręczna jak kręciłem rozrusznikiem też zaczynała dziwnie pompować na sucho" i po długim kręceniu dopiero odpalał.A okazało się że nie grzeją świece..

[ Dodano: 14-02-2010, 20:33 ]
Swiece dobre....a czy prąd na listwę dochodzi?Bo u mnie padł przekaźnik...Swiece były dobre,a ale nie dostawały prądu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group