To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - mały problem z zaparowaną szybą...

Krzyzak - 18-09-2006, 20:31

Meteo napisał/a:
z tym przyciskiem po lewej stronie kierownicy

prawej!!!, po lewej masz reostat i tylne p. mgłowe

Anonymous - 18-09-2006, 20:34

wiesz KRZYŻAK .... Ty to jestes chyba niezatapiony tutaj .... jutro sprawdze to i dam znac czy to dziala i co i jak , dzieki wszystkim za pomoc i udzielane odpowiedzi na moj post Buzki :*:*
Anonymous - 18-09-2006, 20:37

Meteo napisał/a:
wiesz KRZYŻAK .... Ty to jestes chyba niezatapiony tutaj .... jutro sprawdze to i dam znac czy to dziala i co i jak , dzieki wszystkim za pomoc i udzielane odpowiedzi na moj post Buzki :*:*

jesli tylko w jakis sposób pomogłem to wiela we mnie radosc z tego powodu sie wytworzyła :D

Anonymous - 18-09-2006, 20:38

wszyscy pomogliscie i zawsze macie szczere checi pomocyy i to sie wlasnie nazywa wspolnota MITSUBISHI
Wook@sH - 18-09-2006, 22:26

Podepne sie z zapytaniem takim:
Czym przykeić druciki(blaszki, z czarnymi kostkami)które sie odkleiły od ogrzewania tylnej szyby?chodzi o to zeby sie to trzymało szyby a do tego przewodziło prąd.

Anonymous - 18-09-2006, 23:23

Meteo napisał/a:
tesh wlasnie juz glupieje .... ale moze KRZYŻAK ma racje z tym przyciskiem po lewej stronie kierownicy ale on jakos mi sie wydaje ze nie dziala
Teraz ciężko to sprawdzić bo to nie jest mocne grzanie prawie nieyczuwalne żeby podczas dużych mrozów lusterko nie pękało, szyba tylna napewno jest podgrzewana. Pozatym zgadzam się z krzyżakiem
Krzyzak - 19-09-2006, 11:41

Meteo napisał/a:
wszyscy pomogliscie i zawsze macie szczere checi pomocyy i to sie wlasnie nazywa wspolnota MITSUBISHI

jak ktoś pomógł, to wciśnij mu pomógł pod postem - będzie łatwiej szukać wartościowych wiadomości


co do grzania - to jednak czuć - fakt, że jest to letnie grzanie (mam na myśli szybę), ale jednak jest cieplejsza od otoczenia - szczególnie na druciku (ja dotykałem z zewnątrz a nie drucika)


do naprawy drucików są specjalne pasty przewodzące - dostępne na Allegro; natomiast do przymocowania kostki do szyby to chyba zwykłą lutownicą - tam jest taki spory punkt lutowniczy, widać cynę itp., więc problemów nie powinno być (mam nadzieję, że szyba to wytrzyma)

Wook@sH - 19-09-2006, 15:33

Krzyzak napisał/a:
tam jest taki spory punkt lutowniczy, widać cynę itp.



nie zrozumieliśmy sie, właśnie cała ta metalowa blaszka sie odkleiła od szyby,i teraz to musze przykleić do szyby tak aby dalej ta metalowa płytka miała styk z szybą i przewodziła.

Krzyzak - 19-09-2006, 15:44

no to tą blaszkę przyklejasz do szyby np. na taśmę dwustronną a potem specjalną pastą oporową (np. z Allegro) prowadzisz do niej przewody z szyby - tak, jakbyś plastelinę nakładał

ew. możesz spróbować jakimś klejem, który wytrzyma temp. 40-50 st. C (bo nie tylko chodzi o grzanie szyby, ale też o upał latem) i klei metal do szkła

Anonymous - 19-09-2006, 19:24

tak jak KRZYŻAK powiedzial tak jest :D , ogrzewanie tylnej szyby i lusterek wlacza sie przyciskiem po prawej stronie kierownicy obok tylnej wycieraczki :)
Firebee - 21-09-2006, 23:43

w razie czego jak cos nie dziala, albo szyby paruja zbyt czesto warto poszukac preparatu w sprayu do ochrony przed parowaniem szyb (najlepiej z K2) - nalezy spryskac szybke i wytrzec pozniej ja dobrze - z praktyki takie psikniecie na szybki starcza spokojnie na miesiac spokoju od zaparowanych szyb (w bmw byla to moja udreka)
Pozdr

piwkotom - 21-09-2006, 23:56

cos gdzies czytalem ze przy jednym z takich preparatow w pewnych warunkach szyba potrofi sie nagle zrobic mlecznobiala..... wolalbym uniknac takiej niespodziewanki ;)
a tak swoja droga to przy prawidlowo dzialajacej wentylacji i ogrzewaniu szyb nie powinno byc wogole problemu: parujaca szyba. BMW to najwyrazniej nie dotyczy :P

Anonymous - 22-09-2006, 13:42

Co do uzupelniania sciezek ogrzewania tylnej szyby, to przerabialem to kiedys i moge Wam powiedziec 2 rzeczy:
1 to nie kupujcie uzupelniaczy w postaci malych drobinek - wiorkow metalu koloru np. zlotego zatopionych w jakiejs przezroczystej cieczy, bo nie zaoszczedzicie, a tylko stracicie. Nie laczy to zadnych polaczen, a juz napewno nie trzyma sie szkla.
2 moge polecic taka srebrzanke firmy Beru (nazywala sie chyba RLS 001) i nia naprawilem cala szybe. Problem byl tylko z dostaniem tego, bo to w niemczech jest popularne, ale udalo sie. Cena ok. 60PLN, ale przynajmniej skuteczne no i starcza na kilka szyb :) Pamietajcie tez, zeby szerokosci i grubosci naniesionej warstwy byly odpowiednie, bo latwo zmienic rezystancje w tych miejscach, a wtedy beda sie przepalaly w nowych punktach sciezki, ktore byly dotad dobre. Poza tym mozna ja wykorzystac wszedzie tam gdzie nie mozemy, nie chcemy lub boimy sie uzyc lutownicy :!:
Pozdr!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group