To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - spryskiwacze ksenonów

mitsu00 - 26-02-2010, 10:03

Mnie strasznie denerwuje że w trybie skandynawskim (taki mam ustawiony fabrycznia) jak przekręcę stacyjkę w pozycję grzania świec to światła się zapalają. Niestety jak chcę odpalić silnik to swiatła na chwilę gasną, by potem znowu sie zapalić..... Xenony nie lubią szybkiego zapalania i gaszenia, ciekawe jak to sie ma do ich zywotności?

Pozdr.

karol_alasz - 26-02-2010, 10:31

mitsu00 napisał/a:
Mnie strasznie denerwuje że w trybie skandynawskim (taki mam ustawiony fabrycznia) jak przekręcę stacyjkę w pozycję grzania świec to światła się zapalają. Niestety jak chcę odpalić silnik to swiatła na chwilę gasną, by potem znowu sie zapalić

Też mam "szweda" załączonego (jak Cię denerwuje to "fabrycznie" mogą Ci go zgasić w ASO) ale zauważyłem tylko,że ewentualnie przygasają ale nie gasną całkiem -chyba że efekt gaśnięcia jest na tyle długi że zanim żarnik przestanie całkiem emitować falę elektromagnetyczną zwaną potocznie światłem to zdąży sie znowu rozbłysnąć. Poza tym silnik jest na tyle świeży,że częściej odpalam bez pomocy świec żarowych(Outek garażowany,w ok 12-15st.C) i wtedy zapala silnik i światła i nie ma efektu przygasania.A że dla aku trochę obciążenia? Jak będzie trzeba to się wymieni kwasiaka-po to zastosowali taki żeby ciągnął duże obciążenia rozruchowe :mrgreen:

didku - 26-02-2010, 17:31

No i mam bezpiecznik 20 A spalony, na szczescie zapasowe sa w pokrywce bezpiecznikow, i teraz widze ta mgielke przy spryskiwaniu oczywiscie jak piszecie w trybie normalnym tylko na swiatlach (co jest logiczne po co bez swiatel spryskiwac lampy)
Hiszpan - 26-02-2010, 20:35

didku napisał/a:
No i mam bezpiecznik 20 A spalony
Nie powiem "a nie mówiłem" ;)
13zbyszek13 - 19-03-2010, 20:59

A ja mam spokój ze spryskiwaczami i nadmiarem zużywanego płynu.Zamontowałem citiguar z LED COBRY , służą jako światła dzienne . Przełącznik świateł mam ustawiony w AUTO w dzień światła mijania się nie świecą w nocy z automatu się zapalają a LEDY działają odwrotnie.Spryskiwacze Xeon działają tylko przy włączonych światłach mijania.
mitsu00 - 19-03-2010, 22:07

Ja sobie chyba też szczelę DRL-y. Widziałem taki SET Philipsa w Norrauto.http://allegro.pl/item949303499_lampy_swiatla_do_jazdy_dziennej_philips_led.html
didku - 19-03-2010, 22:44

tez sobie kupie
W ASO w Goerlitz proponowali inpro
jeszcze slyszlem o helli i tego philipsa. Zewnetrznie podobne do siebie ten z inpro i helli maja po 5 diod chyba. Wszystkie montowane w te wyzlobienia w zderzaku ponizej p/mgielnych. Wyglada ciekawie i nie zmniejsza katu najazdu jak te z tej rury poprzecznej.
Instrukcja samomontazu http://www.outlander-foru...fahrlicht-4.php
W dodatku jest wersja helli ktora moze sluzyc za swiatla dzienne i postojowe

AndrzejekUć - 19-03-2010, 23:52

profesjonalnie wyciął te dziury na te ledy :roll: :roll: :roll:
Anonymous - 20-03-2010, 00:26

ktoś tutaj wrzucał linka że w DE już oferują ledy do jazdy dziennej w salonach Mitsu cena chyba 600 ojro

Gunner - 20-03-2010, 01:25

didku napisał/a:
Wszystkie montowane w te wyzlobienia w zderzaku ponizej p/mgielnych.


Tez tak mialem zamontowane, prawie 1,5 roku temu(to samo miejsce).7 diod .Efektem bylo to ze jadacy z naprzeciwka migali swiatlami.
Wkurzalo mnie to do potegi a ledy same w sobie byly najzwyczajniej widoczne!
Miara sie przebrala kiedy to "drogowka"mnie zatrzymala i skwitowali ze w zime lepiej na mijania jezdzic bo ledy sa duzo slabsze i mysleli wogole ze jade na halogenach...
Wiec teraz mam zamontowane inne.32 DIODY jedna lampa.Zamontowane sa powyzej przedniej oslony plastikowej do grilla. Swiatlo emituja naprawde mocne ,widac je wyraznie podczas jazdy w dzien z okolo 500-700 metrow.Tryb skandynawski jak u "13 zbyszek 13"ta sama zasada,wtedy spriskiwacze maja sie dobrze .
Ale i tak mimo ze swieca super to i tak znajdzie sie jakis matol ,nieznajacy przepisow ,ktory grzecznie zwroci mi uwage dlugimi zebym zapalil swiatla .... :?

13zbyszek13 - 20-03-2010, 07:26

jeszcze z rok i wszystkie nowo wyprodukowane autka będą musiały mieć LEDY
rezon - 20-03-2010, 07:42

didku napisał/a:
Instrukcja samomontazu http://www.outlander-foru...fahrlicht-4.php
link jest super :) . Na początku wspomnianego jest też link do innego montażu pod kratkę w zderzaku, ale chyba sa małe szanse wówczas na mycie LED'ów.Też rozważam LEDY z uwagi na wrażliwość ksenonów na włączanie/wyłączenia tylko czekam na ciepełko. Dzienne mają się wyłączać przy włączeniu mijania, więc należy raczej wyłączyć wówczas tryb skandynawski i pozostać tylko na czujniku zmierzchowym (jak ktoś ma). Wystarczy zastosować nie zestaw Philipsa z linku tylko LEDY z przekaźnikiem podłączanym do świateł, tak aby włączenie mijania skutkowało wyłączeniem dziennych. Też mnóstwo takich na Allegro.
13zbyszek13 - 20-03-2010, 07:58

to się robi z automatu jak działają jedne to drugi nie działają.A spryskiwacze Xeon działają tylko ze światłami mijania
rezon - 20-03-2010, 08:06

13zbyszek13 napisał/a:
to się robi z automatu jak działają jedne to drugi nie działają
ale nie każdy zestaw LED ma przekaźnik. Sprzedawca Philipsa napisał, że działają cały czas na innych aukcjach są nieco droższe z opisem, że mają automatyczne włączanie/wyłączanie
13zbyszek13 - 20-03-2010, 08:11

to dziwne , w moich jak standard było podłączenie typowe jako światła dzienne z opcją przełączenia na światła postojowe/przepięcie kabelków w kostce/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group