To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - super select pajero II

jabol66 - 15-02-2010, 21:30

rogal16-91 napisał/a:
no tak trzeba się znać na napędach, mam już w domu czwarte Pajero i tak:
Pajero I nie miał blokady mostu a bardzo chcieliśmy mieć i kupiliśmy Pajero II które jak właściciel zapewniał ma blokadę no i miał ale centralnego mechanizmu różnicowego a nie tylnego mostu ale człowiek się nie znał no i kupił, ale przynajmniej już było wiadomo jak wygląda autko z blokadą mostu więc kupiliśmy drugie Pajero II już z blokadą :D tyle że okazało się że blokada jest zepsuta :( teraz mamy Pajero III już była radocha że będzie blokada ale było kupione we Francji przez znajomego tak na odległość no i jak przyjechał był smutek bo blokady nie ma :( może kiedyś dorosnę do Pajero IV i będzie miał w końcu blokadę mostu 8) Pozdrawiam MM

:biggrin: szczerze powiem że wolałbym kupić sobie most z bokada i go wymienić ale pełen szacun za wytrwałość :biggrin: i mina przy kupowaniu była pewnie bezcenna :doubt:

Anonymous - 15-02-2010, 22:23

jawaldek napisał/a:
zapewne się wypowiedzą bartek2800 poprosimy do odpowiedzi :wink:


Działa to prosto. Można ją załączyć przy 4HLc i 4LLc. Najlepiej robić to gdy auto stoi.
Podczas załączania powinna mrugać pomarańczowa kontrolka między tylnymi kołami i powinien być słyszalny dźwięk - tak jakby coś wkręcało się w tylny dyfer. Po ucichnięciu i delikatnym ruszeniu kontrolka powinna przestać mrugać i zapalić się na stałe.
Gdy blokada działa tylne koła, obydwa koła kręcą się cały czas z tą samą prędkością co czyni blokadę narzędziem pożądanym terenie, ale równie czułym na niewprawnego użytkownika. Tu zasada jest prosta - blokada powinna być używana tylko w sytuacjach, które tego wymagają, a nie "od tak". Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać.

jawaldek - 15-02-2010, 23:19

bartek2800 napisał/a:
Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać.
nie wolno skręcać na suchym asfalcie natomiast w błocie lub śniegu lub innym śliskim podłożu delikatnie tak no i na rozsądnej prędkości.Stać się niewolnikiem blokady i jechać tylko na wprost :dontknow:
Misiooo - 16-02-2010, 08:44

jawaldek napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać.
nie wolno skręcać na suchym asfalcie natomiast w błocie lub śniegu lub innym śliskim podłożu delikatnie tak no i na rozsądnej prędkości.Stać się niewolnikiem blokady i jechać tylko na wprost :dontknow:


No właśnie proszę mi wytłumaczyć kiedy można a kiedy nie wolno skręcać na załączonych blokadach. Ja myślę tak :
2H - można skręcać :)
4H - można skręcać
4HLc - ???
4LLc - ???
R/D Lock - nie wolno
Chodzi mi oczywiście o teren , bo na czarnym to max jeżdżę na 4h.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

jabol66 - 16-02-2010, 09:58

Misiooo napisał/a:

No właśnie proszę mi wytłumaczyć kiedy można a kiedy nie wolno skręcać na załączonych blokadach. Ja myślę tak :
2H - można skręcać :)
4H - można skręcać
4HLc - ???
4LLc - ???
R/D Lock - nie wolno
Chodzi mi oczywiście o teren , bo na czarnym to max jeżdżę na 4h.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

na 4hlc i 4llc możesz skręcać ale na takiej nawierzchni aby koła mogły się śliznąć te które idą po wewnętrznej stronie skrętu, 4hlc i 4llc mają wszystkie nawet te stare terenówki bez międzyosiowej różnicówki, tylko tam na 4 koła nie można jeździć po asfalcie i tu jest tak samo, w terenie nie ma problemu na czarnym można ale nie za długo tak pojeździsz bo rozsypie się albo skrzynia albo redukt

Anonymous - 16-02-2010, 15:56

jawaldek napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać.
nie wolno skręcać na suchym asfalcie natomiast w błocie lub śniegu lub innym śliskim podłożu delikatnie tak no i na rozsądnej prędkości.Stać się niewolnikiem blokady i jechać tylko na wprost :dontknow:


Istotnie. Miałem na myśli taki pełny skręt, że kierownica jest obrócona do końca. Taki skręt może jej zaszkodzić nawet w terenie.

Misiooo napisał/a:
4HLc - ???
4LLc - ???


Można skręcać, ale na nieprzyczepnych nawierzchniach np. śnieg, piasek. Tu można kierownicę kręcić do końca. Ale na czystym i suchym asfalcie tych przełożeń raczej się nie używa, bo właśnie powstają niepotrzebne naprężenia podczas skrętów.

jawaldek - 16-02-2010, 18:09

bartek2800 napisał/a:
Istotnie. Miałem na myśli taki pełny skręt, że kierownica jest obrócona do końca. Taki skręt może jej zaszkodzić nawet w terenie.
bartek2800 napisał/a:
Można skręcać, ale na nieprzyczepnych nawierzchniach np. śnieg, piasek. Tu można kierownicę kręcić do końca.

Sorki ale wprowadzasz zamieszanie. W terenie - nie na łące pokrytej śniegiem- wykorzystuje się wszystko co fabryka zamontowała. A żeby rozpoznać co i kiedy to tylko wyjazdy terenowe pokażą a i podpowiedzi kolegów używających napędów są cenne. Warto jest korzystać z imprez terenowych i nie koniecznie na totalnych kąpielach błotnych na czas ale na tych turystyczno-krajoznawczych-przeprawowych. Zobacz http://www.pajero.org.pl/ lub Kochajmy Bezdroża

Anonymous - 16-02-2010, 22:16

jawaldek napisał/a:
Sorki ale wprowadzasz zamieszanie.


jawaldek, więc proszę o poprawkę tego co źle napisałem. Sam chętnie się dowiem :)

jawaldek napisał/a:
Warto jest korzystać z imprez terenowych


Nie każdemu pozwala na to charakter pracy :wink:
EOT



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group