Pajero II - super select pajero II
jabol66 - 15-02-2010, 21:30
rogal16-91 napisał/a: | no tak trzeba się znać na napędach, mam już w domu czwarte Pajero i tak:
Pajero I nie miał blokady mostu a bardzo chcieliśmy mieć i kupiliśmy Pajero II które jak właściciel zapewniał ma blokadę no i miał ale centralnego mechanizmu różnicowego a nie tylnego mostu ale człowiek się nie znał no i kupił, ale przynajmniej już było wiadomo jak wygląda autko z blokadą mostu więc kupiliśmy drugie Pajero II już z blokadą tyle że okazało się że blokada jest zepsuta teraz mamy Pajero III już była radocha że będzie blokada ale było kupione we Francji przez znajomego tak na odległość no i jak przyjechał był smutek bo blokady nie ma może kiedyś dorosnę do Pajero IV i będzie miał w końcu blokadę mostu Pozdrawiam MM |
szczerze powiem że wolałbym kupić sobie most z bokada i go wymienić ale pełen szacun za wytrwałość i mina przy kupowaniu była pewnie bezcenna
Anonymous - 15-02-2010, 22:23
jawaldek napisał/a: | zapewne się wypowiedzą bartek2800 poprosimy do odpowiedzi |
Działa to prosto. Można ją załączyć przy 4HLc i 4LLc. Najlepiej robić to gdy auto stoi.
Podczas załączania powinna mrugać pomarańczowa kontrolka między tylnymi kołami i powinien być słyszalny dźwięk - tak jakby coś wkręcało się w tylny dyfer. Po ucichnięciu i delikatnym ruszeniu kontrolka powinna przestać mrugać i zapalić się na stałe.
Gdy blokada działa tylne koła, obydwa koła kręcą się cały czas z tą samą prędkością co czyni blokadę narzędziem pożądanym terenie, ale równie czułym na niewprawnego użytkownika. Tu zasada jest prosta - blokada powinna być używana tylko w sytuacjach, które tego wymagają, a nie "od tak". Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać.
jawaldek - 15-02-2010, 23:19
bartek2800 napisał/a: | Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać. | nie wolno skręcać na suchym asfalcie natomiast w błocie lub śniegu lub innym śliskim podłożu delikatnie tak no i na rozsądnej prędkości.Stać się niewolnikiem blokady i jechać tylko na wprost
Misiooo - 16-02-2010, 08:44
jawaldek napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać. | nie wolno skręcać na suchym asfalcie natomiast w błocie lub śniegu lub innym śliskim podłożu delikatnie tak no i na rozsądnej prędkości.Stać się niewolnikiem blokady i jechać tylko na wprost |
No właśnie proszę mi wytłumaczyć kiedy można a kiedy nie wolno skręcać na załączonych blokadach. Ja myślę tak :
2H - można skręcać
4H - można skręcać
4HLc - ???
4LLc - ???
R/D Lock - nie wolno
Chodzi mi oczywiście o teren , bo na czarnym to max jeżdżę na 4h.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
jabol66 - 16-02-2010, 09:58
Misiooo napisał/a: |
No właśnie proszę mi wytłumaczyć kiedy można a kiedy nie wolno skręcać na załączonych blokadach. Ja myślę tak :
2H - można skręcać
4H - można skręcać
4HLc - ???
4LLc - ???
R/D Lock - nie wolno
Chodzi mi oczywiście o teren , bo na czarnym to max jeżdżę na 4h.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam |
na 4hlc i 4llc możesz skręcać ale na takiej nawierzchni aby koła mogły się śliznąć te które idą po wewnętrznej stronie skrętu, 4hlc i 4llc mają wszystkie nawet te stare terenówki bez międzyosiowej różnicówki, tylko tam na 4 koła nie można jeździć po asfalcie i tu jest tak samo, w terenie nie ma problemu na czarnym można ale nie za długo tak pojeździsz bo rozsypie się albo skrzynia albo redukt
Anonymous - 16-02-2010, 15:56
jawaldek napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać. | nie wolno skręcać na suchym asfalcie natomiast w błocie lub śniegu lub innym śliskim podłożu delikatnie tak no i na rozsądnej prędkości.Stać się niewolnikiem blokady i jechać tylko na wprost |
Istotnie. Miałem na myśli taki pełny skręt, że kierownica jest obrócona do końca. Taki skręt może jej zaszkodzić nawet w terenie.
Misiooo napisał/a: | 4HLc - ???
4LLc - ??? |
Można skręcać, ale na nieprzyczepnych nawierzchniach np. śnieg, piasek. Tu można kierownicę kręcić do końca. Ale na czystym i suchym asfalcie tych przełożeń raczej się nie używa, bo właśnie powstają niepotrzebne naprężenia podczas skrętów.
jawaldek - 16-02-2010, 18:09
bartek2800 napisał/a: | Istotnie. Miałem na myśli taki pełny skręt, że kierownica jest obrócona do końca. Taki skręt może jej zaszkodzić nawet w terenie. |
bartek2800 napisał/a: | Można skręcać, ale na nieprzyczepnych nawierzchniach np. śnieg, piasek. Tu można kierownicę kręcić do końca. |
Sorki ale wprowadzasz zamieszanie. W terenie - nie na łące pokrytej śniegiem- wykorzystuje się wszystko co fabryka zamontowała. A żeby rozpoznać co i kiedy to tylko wyjazdy terenowe pokażą a i podpowiedzi kolegów używających napędów są cenne. Warto jest korzystać z imprez terenowych i nie koniecznie na totalnych kąpielach błotnych na czas ale na tych turystyczno-krajoznawczych-przeprawowych. Zobacz http://www.pajero.org.pl/ lub Kochajmy Bezdroża
Anonymous - 16-02-2010, 22:16
jawaldek napisał/a: | Sorki ale wprowadzasz zamieszanie. |
jawaldek, więc proszę o poprawkę tego co źle napisałem. Sam chętnie się dowiem
jawaldek napisał/a: | Warto jest korzystać z imprez terenowych |
Nie każdemu pozwala na to charakter pracy
EOT
|
|
|