To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma gaśnie

Moomin - 16-02-2010, 23:43

kozuch2 napisał/a:
dzieki Moomin
myslałem ze moze uda sie tylko sam komputer podmienic. Ztego co rozumiem to musiałbym wymienic ECU immo,stacyjkę no i dalej klucze.Jednak trochę roboty jest i kilka stówek mniej.

Z kluczami chyba takiego strachu nie ma. Mi radzono żeby przełożyć tylko wkład stacyjki i używać tego kupionego klucza do zapalania tylko, reszta pozostaje bez zmian. Jak sam się z tym uporam to zobaczymy jak to wyjdzie.

Siero19 - 16-02-2010, 23:54

Panowie jak powiedzialem tak zrobilem zresetowalem komputer, i podczas programowania komputera (biegu jałowego) wszystko dzialalo fantastycznie, zadnego gaśnięcia zupełnie inaczej, az w pewnym momecie kiedy myslalem ze jest juz git, obroty skoczyly do gory pozniej spadly i zgasl. Odpalilem samochod wreszcie udalo mi sie powrocic do momentu aby chodzil silnik bez gazu ale zauwazylem wyrazne dosc rzucanie silnikiem, co by oznazalo ze nie chodzi na wszystkie gary.

I w tym momęcie nasuneło mi sie pytanie, czy cewki zaplonowe moga sie przegrzewac??czy to moze powodowac ??? czy numery na nich muszą byc takie same bo ja mam na 3 nr 8909 (lub jakos tak) a na 1 nr 7902 (lub jakos tak) :P , i ta o nizszym numerze zauważylem ze jest zaczarniona.

jak by komuś pomogło w diagnozie podaje nr VIN:
XMCLNDA2AWF117432

Anonymous - 17-02-2010, 08:10

Cytat:

I w tym momęcie nasuneło mi sie pytanie, czy cewki zaplonowe moga sie przegrzewac??czy to moze powodowac ???


Cewki mogą nawet się spalić. Może to spowodować uszkodzony komputer, wtedy, gdy na pinie sterującym pracą cewek z komputera będzie, zamiast sygnału sterującego, podawane napięcie stałe.
Jeśli takie sa objawy - to następny powód do jak najszybszego przyjrzenia się pracy komputera, bo cewki są dosyć drogie, szczególnie. że często nie uszkadza się tylko jedna.

Siero19 - 17-02-2010, 10:42

A co jesli mam inny numer na jednej z cewek? czy to oznacza ze tacewka nie jest do mojego silnika? i jeszcze jedno pytanie czy mozna rozlozyc cewke aby oddzielic korpus od fajki?

[ Dodano: 04-03-2010, 19:32 ]
Śmieszna sprawa powiem wam dziś, kolega z warsztatu powiedzial ze bedzie sie nudzil i moze zajrzec w ta przepustnice, gdyż caly czas czekalem na splywy aby sie wybrac do serwisu. Caly czas niedowierzalem, ze to bedzie przepustnica gdyz po kupnie auta przebieg 271 tys. wymienialem rozrzad itp i ten sam kolega zagladal rowniez do przepustnicy stwirdzajac ze jest czysta jak nowa, dzis przebieg 279 tys kolega rozebral i stwierdzil ze masakrycznie jest brudna wyczyscil, nauczyl obrotow i samochodzik juz nie gasnie. Dla mnie niesamowita sprawa ze po przejechaniu zaledwie 8 tys km byly takie zmiany. I z tad ostrzezenie dla wszystkich jesli myslicie ze gasniecie i falowanie obrotow nie ma u was zwiazku z brudna przepustnica mimo wszystko zrobcie to, a noz pomoze, a koszta nie sa wielkie tym bardziej ze mozna to zrobic samemu.

Mam rowniez wytanie co ile taka przepustnice trzeba czyscic, lub co ile wy ja czyscicie???



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group