Car Audio - Colt CA0 1,6, 1995r - zmiana fabrycznego okablowania
londolut - 20-02-2010, 13:01
Jak założysz kabel 4mm kwadrat to zapomnisz o tym, że przygasa ci radio. Do głośników nie potrzeba więcej jak 2,5mm kwadrat (1,5mm może być troszkę za mało jak masz na pokładzie wzmak).
leonsocio napisał/a: | jak juz robić to konkretnie a podobno minus bezpośrednio z aku jest lepszy niz z blachy | Właśnie.
robertdg napisał/a: | jakbys podpinal wzmacniacz to tez bys ciagnal bezposrednio + i - z aku przez caly samochód czy sam + tymbardziej przy standardowym zestawie nie ma to znaczenia, wazne by masa byla pewna. | Porządne CA ma masę z aku a budżetówka (99%) masę z budy (ja sam tak mam )
Jeśli chodzi ci o seryjny centralny zamek to szukaj czerwonego przekaźnika nad skrzynką bezpiecznikową z lewej strony nad kolanem.
biriapro - 20-02-2010, 18:21
Wystarczy jak plus 2,5-4,0 kwadrat pociąniesz prosto z akumulatora,mase weź z karoserii a co do głośnikowych to osobiście na radyjku bym nawet fabryczne zostawił,a jak dasz 1,5 kwadrat to będzie aż nadto.
robertdg - 20-02-2010, 18:46
londolut, bezpośrednie podpinanie masy z aku ma sens dopiero przy mocach rzedu >>1000W, poniżej nie ma sensu, gdyz straty nie sa az tak dyrastyczne, ponadto przy duzych mocach kombinuje sie z osobnym zasilaniem, pisze to co mi sie obiło o uszy.
biriapro - 20-02-2010, 21:14
Ja zrobiłem 144 db z masą fotela,ale fakt będe ciągnął dodatkowo 50 kw do aku
Misiek :) - 20-02-2010, 22:17
Zależy od głośników też nieco...
grubszy kabel napewno nie zaszkodzi.
Jeśli masz z głośników coś więcej niż seria, to lepiej daj wzmacniacz, będzie lepiej grało (dojdzie pełny impuls go głośnika, mniejszy pobór prądu z radia, nie zawsze fabryczne wzmacniacze w radiach są w pełni w stanie zasilać głośniki takie jak 165mm czy 6"x9").
Ja po zamontowaniu wzmaka poczułem dużą różnice porównując radio pioneer (starszy model z wyższej półki) oraz zwykłe 6"x9" bushmanna.
archi_voo - 08-03-2010, 21:57
Ja zawsze polecam wymienić kabel od aku do masy na solidniejszy, niesamowity skutek (zwłaszcza w starszych autach gdzie kabelki już się utleniają i śniedzieją) odczuwalny na postoju - kilkakrotnie sprawdzałem - po jego wymianie masę możesz brać zewsząd i gra to zazwyczaj 30 do 50 cm kabla powiedzmy 25-35mm kwa. także banał... klemy też swoje robią. co do kabli - czysta miedź, żadnych udziwnień. Do radyjka 4mm ewentualnie 2,5
leonsocio - 01-04-2010, 14:16
a doradźcie mi drodzy Koledzy, czy poprowadzić przewód dodatni bezpośrednio z akumulatora a masę z karoserii wziąć a co z żółtym przewodem od podtrzymania? Ja mam aktualnie zmostkowany przewód żółty z czerwonym tak, że mogę włączyć radio nawet gdy kluczyka nie ma w stacyjce (gdy żółty jest połączony z żółtym to radio się uruchamia dopiero gdy kluczyk jest w stacyjce). StąD moje pytanie: czy ominąć całkowicie żółty przewód podtrzymujący i wpiąć w kostkę od zasilania radia jedynie czerwony przewód oraz czarny?
archi_voo - 01-04-2010, 15:36
wtedy radio nie odpali... żółty zasila radio - nie czerwony. plus na czerwonym tylko uruchamia radio. aby radio działało konieczne jest aby na obu było napięcie +12V
[ Dodano: 01-04-2010, 15:37 ]
najlepiej doprowadzić nowy kabel do żółtego, czerwony zaś fabrycznie do stacyjki
|
|
|